Zit ik nou fout of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.446
    17.397
    113
    Radiostilte omdat je niet verteld heb dat je een huis gaat bezichtigen? :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

:roflmao:die zijn krankjorum! Dat ze het niet leuk vinden op deze manier, oke. Maar gewoon niet reageren vind ik echt te gek voor woorden

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.886
    7.953
    113
    Om welke familie gaat het precies? Je broers/zussen? Ik ben bijvoorbeeld hecht met mijn zus, ik zou het jammer vinden als ze mij niet zou vertellen dat ze opzoek waren naar een andere woning. (hou van funda :D) maar ik zou daar niet boos over worden.
    En als we ergens boos over zijn dan spraten we dat heel snel uit.

Door het feit dat dit bij jullie al een maand duurt en niet uitgesproken wordt, mag je best vraagtekens zetten bij jullie 'hechtheid'
    Nieuwsgierigheid en bemoeizucht is niet hetzelfde als hecht zijn ;)

fafa, Marbloempje, Chocolat en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Nee, dat vinden niet raar, maar bijzonder.

In dit geval heel erg bijzonder.
    (De familie dan, jij bent heel normaal)

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Huh daar zijn ze gekwetst door? Je mag toch wel zelf bepalen wanneer je iets verteld? Ok bij een hechte familie is moment van sleuteloverdracht misschien wat laat maar goed dat je wacht tot je meer weet is toch niet raar? Ik zou zeggen dat je dat zelf mag weten. Wij zijn ook heel hecht en hebben met 7. A 8 weken de familie verteld dat we zwanger zijn mijn broer en schoonzus kozen ervoor dit na goede echo te doen prima toch dat zij een andere keus maken? (Even als voorbeeld)
    Ik zou gewoon met ze omgaan en geen aandacht geven aan hun manier van doen en dan laten overwaaien maar vreemd is het wel

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Uhm.. Nou ik vind eigenlijk dat je je familie had moeten inlichten middels een aangetekende brief en het ook pagina groot in de krant had moeten zetten. En gaandeweg de notities van gesprekken van de bank e.d. had kunnen overleggen. Kleine moeite toch?

Grapje natuurlijk. Vind het belachelijk hoor dat er zo gereageerd is. Dat ze het jammer vinden dat ze niet op voorhand van jullie plannen wisten kan ik op zich wel begrijpen maar, ik vind dit erg kinderachtig.

Chocolat en Blijdorp vinden dit leuk.
  6. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is wel heel erg overdreven hoor! Het is toch begrijpelijk dat je eerst meer duidelijkheid wil. En dan nog is het aan jou om het te vertellen wanneer jij wil.

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Allereerst: van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wat naar dat er nu zo'n donkere wolk boven hangt. Eerlijk gezegd, vind ik het maar een vreemde situatie - in meerdere opzichten en van . Ik begrijp allereerst al niet waarom je het voor jouw familie zou verzwijgen dat je op zoek bent naar een nieuwe woning. Waarom moet dat een geheim zijn? Ik zou eerlijk gezegd ook wel wat verbaasd zijn als familie of vrienden die ik regelmatig zie of spreek, plotseling zouden meedelen dat ze een huis zouden hebben gekocht zonder dat ze hadden verteld dat ze op zoek waren. Maargoed, ik zou dus hooguit verbaasd zijn en zeker niet boos. Dus nee, ik vind zeker niet dat je excuses bent verschuldigd. Dat jullie het niet hebben verteld, is natuurlijk jullie goed recht (al kan ik me voorstellen dat ze het jammer vinden).

En wat ik verder niet begrijp: je omschrijft jullie familie als "hecht". Juist als jullie zo'n hechte familie zijn, zou ik verwachten dat zoiets niet zomaar tussen jullie in kan komen te staan. Als je zo hecht bent, zal het toch niet zo'n probleem zijn om dit goed uit te praten in plaats van het nu al een maand te laten sluimeren? Jullie worden nu al een maand genegeerd. In een hechte familie verwacht ik dat men elkaar respecteert en in elkaars waarde laat. Eerlijk gezegd, vind ik - zoals jij het nu omschrijft - jullie band eerder "beklemmend" overkomen dan "hecht".

Weet je trouwens zeker dat er niet (ook) iets anders speelt? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze om zoiets 'onschuldigs' (en voor jullie positief nieuws) zo boos zijn en blijven - nu al een maand lang. Lastig hoor, veel sterkte ermee.

Leo85 vindt dit leuk.
  8. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Zolang je niet nog bij je ouders of schoonouders woont vind ik dat ze overdrijven en je behandelen als een klein kond met die radiostilte.
    Tegelijkertijd vind ik niet dat je ouders hadden moeten zeggen het even stil te houden. Dat is jullie beslissing en nu lijkt het alsof er twee kampen zijn in ouders/schoonouders.
    Maar dan reageer je verbaasd dat je het niet wist of aan zag komen en dan ga je samen naar de woonboulevard om koffie te drinken en te kwijlen bij droommeubelen. Ik zou daar geen seconde boos om worden.
    Ik zou nog eens opbellen, vragen of je langs kan komen op de koffie en geen excuus maken, maar wel aangeven dat je niet had ingeschat dat ze het zo vervelend zouden vinden.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap dat je familie het misschien jammer vindt dat je ze niet eerder hebt ingelicht, zou ik bij bepaalde familie van mij ook hebben (zou ook de voorpret willen hebben :)), maar ik zou juist blij verrast reageren omdat ze opeens een nieuw huis hebben! Dus nee, ik snap hun (boze?) reactie absoluut niet. Ben wel benieuwd om wie het gaat, ooms en tantes of ook broers/zussen?

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Sorry voor de verwarring :) Het gaat niet om ouders/schoonouders. Die stonden beiden te springen van blijdschap voor ons haha.

Het gaat om overige naaste familie.

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Gefeliciteerd met je huis! En nee je bent niet raar :)

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    @Serafijntje We waren niet serieus (meer) op zoek. Niks geheim gehouden dus ;) Van het zien op Funda, tot de bezichtiging, tot de verkoop van onze huidige woning, tot de bevestiging was allemaal binnen net geen twee weken. Ons huis stond nog niet eens te koop. AlIes is enorm snel gegaan.

We waren een poos terug een huis misgelopen en hadden daarna eens geïnformeerd bij een aankoopmakelaar. Maar het zag er echt naar uit dat er voorlopig niets voorbij zou komen wat aan onze wensen zou voldoen.

Voor ons was het dus ook een shock!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Belachelijk dat ze hier boos om worden. Graag of niet, zou ik dan denken.

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het enige waar je fout mee zit is de twijfel aan jezelf ;)
    Tenzij jullie letterlijk hebben afgesproken elkaar op de hoogte te stellen van dit soort dingen...

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Sorry hoor maar waarom zou je dit met iedereen direct moeten delen? Het is toch jullie plan niet die van hun. Nee gadsie hier kan ik zo niet tegen.

mapepejo vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.284
    11.896
    113
    Oke, dus als ik het goed begrijp zijn jullie beider ouders er blij mee en wisten die het allebei wel. Maar is het andere familie die er boos om wordt dat zij het niet wisten.
    Nou, dat is echt zwaar overtrokken hoe ze reageren. Kijk als je ouders er van weten en je schoonouders niet terwijl de band met beiden even goed is, dan kan ik me voorstellen dat je schoonouders dit niet leuk vinden. Maar zoals ik het nu lees gaat het niet om hen maar om broers of zussen of familie die verder van jullie afstaat. Dat vind ik raar dat zij zo boos worden. Waarom? Zij vertellen jullie wel altijd alles dan?

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.922
    5.236
    113
    Home
    wow wat verwachten ze dan ? iedereen beslist dat zelf
    ik dat sowieso even duidelijk maken

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.565
    113
    He, we hebben dezelfde avatar :o:

19. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Is het niet gewoon jaloezie? Mijn familie gunt mij immers ook geen enkele vorm van geluk en laten ze ook weten op deze misselijke manier. Erg kinderachtig, ik zou het lekker links laten liggen en genieten van jullie nieuwe aankoop.

Ik vind het overigens niet raar hoor dat je er niks over hebt gezegd. Wat als het niks was geworden?

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Haha ik zie het!! Ook gek op cherry blossoms? ;)

Deel Deze Pagina