Zit ik nou fout of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Aegyo, Apr 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,345
    28,565
    113
    Ja :) maar dan ga ik wel veranderen anders raak ik in de war :p

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als alles zo snel is gegaan zou ik het eerder vreemd hebben gevonden als ik wel op de hoogte was, dan dat ik niet op de hoogte was, behalve misschien als er in die 2 weken meerdere familiefeestjes zouden zijn geweest.

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,971
    33,649
    113
    Ben je misschien van een andere cultuur dan de Nederlandse? Ik zeg niet dat het dan begrepen moet worden, maar het verklaart (voor mij) dan wel veel.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    100% Nederlandse :)

5. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Wij hebben ook een hele hechte familie, en die is dan ook nog eens heel erg groot. Sinds ik kinderen heb, heb ik een soort van afstand proberen te ontwikkelen, omdat ik alleen maar ongevraagd advies (commentaar) kreeg, en omdat mensen onaangekondigd voor de deur stonden voor een bezoekje. Ik ben denk ik net iets minder hartelijk en gastvrij dan de rest van mijn familie, en toen ik dat begon duidelijk te maken zijn sommige zaken ook verkeerd gevallen bij hun. Ik heb toen heel veel ongemakkelijke situaties veroorzaakt en me ook soms schuldig gevoeld om niks. Ik heb mezelf toen echt moeten vertellen dat ik niks fout deed met gewoon grenzen van privacy aangeven. Uiteindelijk is iedereen het gewend geworden en nu houdt (bijna) iedereen zich aan wat ik destijds heb gevraagd. Ik wil maar zeggen: het is jouw leven, zij moeten zich er maar bij neerleggen als jij eens iets niet vertelt. Dat zullen ze binnenkort zeker ook doen. Wat gaat ze anders doen? Ze slaan hun eigen ruiten in door je te negeren, want op die manier gaan ze jou ook niet meer horen, niet meer zien, je kindje niet meer zien, en ook niet betrokken worden bij de verhuis of het housewarmingfeestje missen, en dat is dan their loss.

En als het écht de spuigaten uitloopt of je krijgt er veel stress van, dan kan je nog altijd denken "oké, ik zal maar the bigger person zijn" en dan toch zelf sorry zeggen om de vrede te bewaren en om alles achter je te laten. Ook al heb je niks misdaan.

Sterkte, ik weet hoe awkward zo'n situaties kunnen zijn! En proficiat met het nieuwe huis!

Bailey07 and Aegyo like this.
  6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Het zou voor mij heel benauwend voelen, als je familie om zulke dingen zo doet.

Je zit niet fout en je mag zelf wel uitmaken wat je wel of niet deelt. Ik snap heel goed dat je dit niet meteen verteld hebt zolang er nog niks zeker was. Ze doen nu net alsof je verzwegen hebt dat je gaat emigreren naar een exotisch land. Flauw en kinderachtig.

7. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Jullie hebben niets fout gedaan!
    De fout ligt aan hun kant.
    Ze zouden blij voor jullie moeten zijn ipv zo reageren.

Je kan toch niet iedereen binnen die 2 weken even op de hoogte houden, je zult het druk zat hebben.
    En dan alsnog is het jullie zaak wanneer jullie iets delen, hoe hecht de familie ook is!

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal :) Ik voel me nog steeds rot, maar begin me nu wel te beseffen dat ik niks misdaan heb.

Eergisteren en gisteren gewhatsappt, maar tot op heden geen reactie terwijl er wel blauwe vinkjes staan.

Zo durf ik ook niet te bellen, brrrr. Wie weet wat ik dan over me heen krijg :confused:

9. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Nou, lekker laten dan.
    Jij hebt je best gedaan. En ze kunnen nooit zeggen dat je niks van je laat horen.
    Je hebt de eer aan jezelf gehouden en nu laat ze maar lekker..

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ook al wordt normaliter bij jullie in de familie alles gedeeld wil niet zeggen dat jullie dat ook altijd maar moeten doen. Nee hoor no way dat ik me schuldig zou voelen ... beetje kinderachtig hier. We hebben het zelf gehad met onze bruiloft die we 3 maanden van te voren aan kondigde ... sjee wat daar voor een reacties op kwamen ... ik heb het mijn niet verteld maar ... diverse vonden het raar dat we gingen trouwen omdat we het daar nooit over hadden gehad!

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Je familie reageert ontzettend kinderachtig. Belachelijk om hier zo’n punt van te maken. Kunnen ze niet oprecht blij voor jullie zijn met deze nieuwe ontwikkelingen?

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik ben er nu helemaal klaar mee :cry:

Krijg ik eindelijk een reactie, is deze weer kortaf en totaal geen "hoe gaat het (met de verhuizing)?" :(

Later te weten gekomen dat er inderdaad boosheid is omdat ik het schijnbaar een maand geheim had gehouden. Knap, want op het moment van bellen stond ons nieuwe huis nog niet eens een maand te koop. En zelfs al was het een maand...so what?!

Ik walg eerlijk gezegd van dit gedrag. Dit verdien ik echt niet.

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,785
    3,911
    113
    Bel gewoon en spreek het uit. Vertel ze dat je zwaar baalt van hun reactie en ze normaal moeten doen. Licht eventueel toe dat het zo enorm snel ging dat jullie helemaal overdonderd waren maar ik zou echt geen excuses aanbieden. Blijf er iig niet zo mee rond lopen.

Syane likes this.
  14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,261
    4,492
    113
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je (schoon)ouders vinden van de reactie van de rest van de familie.

Zelf als jij besluit iets een maand geheim te houden om welke reden dan ook geeft hun niet het recht om boos op je te zijn. Ze kunnen aangeven teleurgesteld te zijn maar boos is erg overdreven.\

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,261
    4,492
    113
    Hier was het andersom, wij dachten niet eens aan trouwen maar de familie vond het schijnbaar tijd dat wij gingen trouwen, dit commentaar ging ook steevast gepaard met de opmerking dat ze zin in een feestje hadden.

Wij zijn toen stiekem in Amerika getrouwd en hebben iedereen achteraf een kaartje gestuurd met de mededeling dat we getrouwd waren.

Nic1976 likes this.
  16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,886
    7,953
    113
    Om hoeveel familieleden gaat het eigenlijk? Ik heb er nu zo'n beeld bij van een hele grote familie inclusief ooms en tantes die met z'n allen in een groeps WhatsApp jou zitten te bashen.

17. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,188
    1,749
    113
    Ik snap je gevoel, al vind ik het echt heel kinderachtig vanaf de andere kant... Ik zou er persoonlijk niet voor buigen, of een excuses maken voor een 'fout' die niet bij jou ligt.

Daarnaast wél gefeliciteerd met je huis!

18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Mijn vader zuchtte vooral :p Die is dit gedrag gewend van ze en laat het altijd het ene oor in, andere oor uit gaan. Mijn moeder is veel te lief. Die is doodsbang voor een confrontatie.

Dat is ook de reden dat ik nog niet uit m'n vel gesprongen ben. Ik wil niet dat zij er verdriet van heeft.

Twee. Waarvan één van de twee echt boos is en de ander "alleen" gemene opmerkingen heeft gemaakt.

19. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou wel verbaasd zijn als dit bij onze broers/zussen zo zou verlopen, maar wij hebben dan ook van beide kanten actieve app-groepjes waarin ook zwemdiplomas etc gedeeld worden en we wonen bijna allemaal erg dicht bij elkaar.

Aan de andere kant zou ik echt niet boos zijn! Het is hartstikke snel gegaan! Dat vind ik ontzettend kinderachtig!

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie ouders/schoonouders hiervan vinden.

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Er werd niet opgenomen. Ben van plan om het nog een keer te proberen hoor, maar ehh...ja...bizar.

Mythique likes this.

Share This Page