Artikel retourneren via Bol.com vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Apr 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Hoihoi
    Ik heb bij/via Bol.com een klamboe gekocht bij Shoppartners.
    Klamboe is helaas te klein dus hij gaat retour.
    Nu lees ik op de pakbon :Gelieve NIET retourneren via Bol.com.
    En dat ik het pakket wel bij Bol moet retour melden .
    Dat heb ik gedaan en heb een barcode gekregen waarmee ik het artikel naar BOL kan terugsturen . Gratis.
    Naar Shoppartners , waar die klamboe dus vandaan komt, staat geen antwoordnummer dus dat wordt waarschijnlijk gewoon retourkosten betalen van minimaal 6,95.
    Geen idee wat er gebeurt als ik het pakket naar Bol stuur , maar ik heb het via hun gekocht en baal ervan dat ik het nu opeens naar Shoppartners moet terugsturen.
    Iemand hier ervaring mee? Gewoon doen alsof m'n neus bloed en het gratis naar bol terugsturen??
    Weet alleen niet of het dan mis gaat en ik m'n geld niet terugkrijg.. .

2. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    ik zou even bellen met bol zijn altijd erg aardig daar. Maar wat ik weet is dat je op bol ook bij partners kan kopen, bol is dan alleen de bemiddelaar en ontvangt daar geld voor. Als je een probleem hebt moet je dus bij het bedrijf zijn die het koopt, zo ontbrak er eens een deel van mijn bestelling en nam ik contact op met het bedrijf waar ik op bol kocht en hebben ze het nagestuurd. En idd verzending van retourneren is daarbij voor eigen rekening. Dus meestal kijk ik of het echt van bol zelf is of niet. En zo niet wat de voorwaarden zijn bij dat bedrijf op hun eigen website. Soms ook goedkoper om het via de rechtstreekse site te kopen.

Zara75 likes this.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Ik zou contact opnemen met dat bedrijf, vragen hoe je het retour moet sturen...

Zara75 likes this.
  4. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,189
    1,396
    113
    Ik heb het ook gehad, maar kon het gewoon gratis retourneren naar de partner van bol. Even bellen of chatten als het niet duidelijk is, maar retourneren via bol is altijd gratis.

Zara75 likes this.
  5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Via bol.com terug sturen, zij verrekenen dit dan weer met Shoppartners. Je hebt het artikel toch ook via bol.com gekocht, en niet via hun eigen site. En zij brengen inderdaad retourkosten in rekening, in tegenstelling tot bol.

Zara75 and Stephanie20 like this.
  6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,291
    25,758
    113
    #6 Adje, Apr 11, 2018
    Last edited: Apr 11, 2018
    Dat ligt aan de voorwaarden van shoppartners. Er staat bij een product altijd wie de verkoper is (bol of een ander bedrijf) en daar kunnen andere voorwaarden aan zitten. Maar de klantenservice van bol is volgens mij prima. Dus even bellen of mailen.

Edit: Ik heb even gekeken, maar retourneren is bij hun ook gratis. Dus klantenservice inschakelen zou moeten helpen. https://www.bol.com/nl/v/shoppartners-nl/875088/index.html?offerId=1001030124825774

Het is overigens wel logisch dat je het naar shoppartners terug moet sturen. Daar komt het pakketje ook vandaan. Vaak zijn de poducten op de website van een externe aanbieder zelf goedkoper, omdat ze bij bol geen verzendkosten mogen vragen, ‘verstoppen’ ze die kosten in de verkoopprijs.

Zara75 likes this.
  7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik zat laatst ook te hannessen met retour sturen naar Shoppartners.
    Wat je moet doen is het pakje afgeven op het postkantoor en de barcode uit de mail laten scannen, dan gaat het wel retour naar Shoppartners ook al komt de mail van Bol.
    Of je kunt een retouretiket printen via je account op bol en dat op het pakket plakken, daar staat dan ook het adres van shoppartners op.
    Maar echt lekker duidelijk vond ik het ook niet.

Yaisa and Zara75 like this.
  8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Voor mij een van de redenen dat ik geen fan meer ben van bol.com... je moet echt zo goed checken bij wie je koopt en wat de voorwaarden zijn. Gewoon irritant.

Zara75 likes this.
  9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als ik kan kiezen koop ik het ook liever alsnog bij bol.com zelf. Ondanks dat er meerdere aanbieders kunnen zijn.

Zara75 likes this.
  10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Mijn ervaring is wel dat bol.com een zeer goede bemiddelaar is bij gedoe met hun verkooppartner? Ik heb zelf iets via een partner gekocht. Voorwerp bleek bij gebruik niet te voldoen aan eisen. Verkoper weigerde het terug te nemen want het was gebruikt.
    Ik heb contact opgenomen met bol.com en binnen enkele dagen was het geregeld en heb ik de boel terug gestuurd en netjes geld terug gekregen.

Zara75 likes this.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Thanks dames!
    Ik ben naar een post nl punt gegaan en kon het gratis versturen naar Shoppartners .Had van Bol een barcode gekregen die post.nl kon scannen.
    Probleem opgelost! Maar zou handig zijn als ze het duidelijk zouden vermelden dat retourneren gratis is, vond het erg onduidelijk allemaal ...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Heb in 1e instantie gechat, maar volgens mij zit er een computer oid achter, want kreeg hele vage antwoorden .
    Schreef dat ik niet wist hoe dat retourneren met een derde partij ging.
    En kreeg als reactie :wilt u iets retourneren? :roflmao:

sillies likes this.

Share This Page