Hoihoi Ik heb bij/via Bol.com een klamboe gekocht bij Shoppartners. Klamboe is helaas te klein dus hij gaat retour. Nu lees ik op de pakbon :Gelieve NIET retourneren via Bol.com. En dat ik het pakket wel bij Bol moet retour melden . Dat heb ik gedaan en heb een barcode gekregen waarmee ik het artikel naar BOL kan terugsturen . Gratis. Naar Shoppartners , waar die klamboe dus vandaan komt, staat geen antwoordnummer dus dat wordt waarschijnlijk gewoon retourkosten betalen van minimaal 6,95. Geen idee wat er gebeurt als ik het pakket naar Bol stuur , maar ik heb het via hun gekocht en baal ervan dat ik het nu opeens naar Shoppartners moet terugsturen. Iemand hier ervaring mee? Gewoon doen alsof m'n neus bloed en het gratis naar bol terugsturen?? Weet alleen niet of het dan mis gaat en ik m'n geld niet terugkrijg.. .
ik zou even bellen met bol zijn altijd erg aardig daar. Maar wat ik weet is dat je op bol ook bij partners kan kopen, bol is dan alleen de bemiddelaar en ontvangt daar geld voor. Als je een probleem hebt moet je dus bij het bedrijf zijn die het koopt, zo ontbrak er eens een deel van mijn bestelling en nam ik contact op met het bedrijf waar ik op bol kocht en hebben ze het nagestuurd. En idd verzending van retourneren is daarbij voor eigen rekening. Dus meestal kijk ik of het echt van bol zelf is of niet. En zo niet wat de voorwaarden zijn bij dat bedrijf op hun eigen website. Soms ook goedkoper om het via de rechtstreekse site te kopen.
Ik heb het ook gehad, maar kon het gewoon gratis retourneren naar de partner van bol. Even bellen of chatten als het niet duidelijk is, maar retourneren via bol is altijd gratis.
Via bol.com terug sturen, zij verrekenen dit dan weer met Shoppartners. Je hebt het artikel toch ook via bol.com gekocht, en niet via hun eigen site. En zij brengen inderdaad retourkosten in rekening, in tegenstelling tot bol.
Dat ligt aan de voorwaarden van shoppartners. Er staat bij een product altijd wie de verkoper is (bol of een ander bedrijf) en daar kunnen andere voorwaarden aan zitten. Maar de klantenservice van bol is volgens mij prima. Dus even bellen of mailen. Edit: Ik heb even gekeken, maar retourneren is bij hun ook gratis. Dus klantenservice inschakelen zou moeten helpen. https://www.bol.com/nl/v/shoppartners-nl/875088/index.html?offerId=1001030124825774 Het is overigens wel logisch dat je het naar shoppartners terug moet sturen. Daar komt het pakketje ook vandaan. Vaak zijn de poducten op de website van een externe aanbieder zelf goedkoper, omdat ze bij bol geen verzendkosten mogen vragen, ‘verstoppen’ ze die kosten in de verkoopprijs.
Ik zat laatst ook te hannessen met retour sturen naar Shoppartners. Wat je moet doen is het pakje afgeven op het postkantoor en de barcode uit de mail laten scannen, dan gaat het wel retour naar Shoppartners ook al komt de mail van Bol. Of je kunt een retouretiket printen via je account op bol en dat op het pakket plakken, daar staat dan ook het adres van shoppartners op. Maar echt lekker duidelijk vond ik het ook niet.
Voor mij een van de redenen dat ik geen fan meer ben van bol.com... je moet echt zo goed checken bij wie je koopt en wat de voorwaarden zijn. Gewoon irritant.
Als ik kan kiezen koop ik het ook liever alsnog bij bol.com zelf. Ondanks dat er meerdere aanbieders kunnen zijn.
Mijn ervaring is wel dat bol.com een zeer goede bemiddelaar is bij gedoe met hun verkooppartner? Ik heb zelf iets via een partner gekocht. Voorwerp bleek bij gebruik niet te voldoen aan eisen. Verkoper weigerde het terug te nemen want het was gebruikt. Ik heb contact opgenomen met bol.com en binnen enkele dagen was het geregeld en heb ik de boel terug gestuurd en netjes geld terug gekregen.
Thanks dames! Ik ben naar een post nl punt gegaan en kon het gratis versturen naar Shoppartners .Had van Bol een barcode gekregen die post.nl kon scannen. Probleem opgelost! Maar zou handig zijn als ze het duidelijk zouden vermelden dat retourneren gratis is, vond het erg onduidelijk allemaal ...
Heb in 1e instantie gechat, maar volgens mij zit er een computer oid achter, want kreeg hele vage antwoorden . Schreef dat ik niet wist hoe dat retourneren met een derde partij ging. En kreeg als reactie :wilt u iets retourneren?