Doorgaan met puregon of over op IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nannie, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik zit met wat vraagjes...
    1 mei hebben wij een gesprek met onze Gynaecoloog omdat hij vindt dat ik wel erg weinig eisprongen heb gehad sinds wij begin vorig jaar zijn begonnen met clomid en daarna puregon (4 a 5 in anderhalf jaar tijd dus)
    Ik moet erbij zeggen dat ik vorig jaar wel een MK heb gehad.
    Hij wil met ons gaan bespreken of IVF misschien niet beter is omdat ik met puregon te verschillend en vaak te heftig reageer. Met 50 IE heb ik soms heel erg pijn doordat er teveel eitjes groeien.
    We hebben nu 2 maand rust gehad omdat ik niet zo goed meer over het prikken elke dag kon en de teleurstelling.

Aan de andere kan ben ik nog maar bijna 23 jaar dus wanneer ik nu overstap op IVF en dit lukt niet is alles over... dat vind ik wel heel moeilijk omdat ik weet dat het wel mogelijk is.
    Ook al zou ik nu nog een jaa rop deze manier doorgaan heb ik dan nog wel 4 a 5 kansen...

wat zijn jullie ervaringen/tips?

Groetjes Nannie

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Nannie,

Wat vervelend zeg! Ivf is natuurlijk wel een optie, maar let wel dat je maar recht hebt op 3 behandelingen. Volgens mij is er 1 verzekering die tot maximaal 5 vergoed, maar welke dit is weet ik niet.

Succes met beslissen en niet is onmogelijk.

Liefs,
    Elvira

3. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    wij hebben bij onvz de verzekering lopen met de hoogste aanvullende verzekering volgens mij heet het topfit en die heeft geen beperking met aantal pogingen IVF!

misschien een tip!

liefs nina

4. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hoi meiden bedankt voor jullie reacties
    dat is ook precies wat bij beangstigd het aantal pogingen wat mag...
    nina dat is wel een goede tip inderdaad ik kan natuurlijk altijd informeren.
    Misschien dat ik ook wel ga vragen of wij wel geinsemineerd mogen worden dus wel iui. Nu moeten wij elke keer zelf klussen (niet dat dat erg is) maar toch misschien is net dat stapje extra nodig...

en wanneer dat dan niet zou lukken dat we in januari overgaan op ivf zo heb ik toch nog een aantal "gewone" kansen.

Liefs Nannie

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. ik heb me dat zelf ook wel eens afgevraagd.. in het jaar dat ik nu aan de hormonen zit heb ik gister mijn tweede eisprong gehad... ben bang dat als het nu niet raak is we langzaam aan IVF gaan denken..spuit nl al 150 ml menopur..

Hoop dat het deze ronde raak is want heb IVF in de omgeving meegemaakt en blijkt behoorlijk pijnlijk te zijn.

Liefs kaatje

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    zal ook voor je duimen! jullie moeten zelf klussen of krijg je inseminatie?
    jij zit dus al op hoge dosis van medicijn... ik heb juist tegenovergestelde wanneer ik iets onder 50 IE spuit gaat het te langzaam, ga ik over op 50 krijg ik teveel en krijg ik dus enorm veel pijn...

Succes

liefs Nannie

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dank je.. ik duim ook voor jullie !

Wij doen ook zelf klussen ipv inseminatie..
    Ik heb eerst 5x een clomid kuur gehad ( 1x 50, 2x 75 en 2x 100 mg) sloeg allemaal niet aan. ben toen op de puregon 100 ml gegaan. dat sloeg de eerste keer wel aan , tweede keer niet. en ben nu dus met menopur bezig.. heb maandag pregnyl gezet en loop sinds zondagavond met goede pijn in mijn linkereierstok..zitten twee eitjes van ongeveer twee cm in dus is behoorlijk opgerekt.. kijk het nog een paar dagen aan anders ga ik de gyn bellen.

liefs kaatje

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    wat doe je vanavond op het forum dan?
    jullie moeten klussen... 8)
    Bij mij sloeg clomid ook niet aan
    wat is het verschil tussen puregon menopur dan?

en idd wat je al zei in het andere topic... die pijn komt waarsch. door die twee eitjes!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    we hebben zondagochtend en gisteravond geklust..hoop dat we vanavond nog fut hebben voor een rondje klussen.. ik heb behoorlijke pijn en mijn vriend heeft de ziekte van crohn en heeft een slechte dag dus die heeft ook pijn en moe... zal mijn mooiste nachtjapon aantrekken haha.. Zit geen verschil tussen puregon en menopur.maar menopur wordt bij mij wel helemaal vergoed en puregon niet..

liefs kaatje

Deel Deze Pagina