Ben ik nou zo'n krent of wordt alles zo duur!?

Discussion in 'De lounge' started by Alva, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Waarschijnlijk allebei :p

Een 6 jaar oude babykamer voor 500 euro.
    Een 4 jaar oude Joolz wagen voor 850 euro.
    Zomaar een greep uit het Marktplaats assortiment.

Ik vraag me af waarom ik dan überhaupt nog voor 2e hands zou gaan.
    Onze eerste, splinternieuwe, kinderkamer kostte 450 euro nieuw. En was een superkwaliteit.
    Een nieuwe kinderwagen is gemiddeld 800 euro, waarom dan voor een 2e hands nog iets meer betalen.

Het lijkt wel als Marktplaats steeds duurder wordt. Ik raak er ook een beetje geïrriteerd van, vind de verkopers maar hebberig :p

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Alles is duur!

Nee echt waar :D Zowel nieuw als tweedehands. Ik liep gisteren door het babypark; ik was op zoek naar een kledingkast voor mijn peuter en al een beetje nieuwsgierig naar babyspulletjes voor de 2e, aangezien we pre-verhuizing zitten en dat kamertje ook gelijk reserveren voor ons tweede kind. Bijna elke kledingkast die ik vond was tussen de 450 en de 800 euro. Dus ik denk: ja daahaag, dan loop ik wel naar het budgetgedeelte. Lopen ze daar alsnog 350-550 euro voor te vragen. Zelfs voor showroommodellen met lelijke krassen of zwarte vegen erop.

Leenbakker; here i come!

p.s. eettafels net zo :( Gelukkig wel eentje gevonden via marktplaats voor 25 euro; dat scheelt weer. Nu nog stoelen :D

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ja mensen willlen steeds meer voor de spulllen hebben en andere willen liefst weer zo min mogelijk er voor betalen of gratis

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had een paar jaar geleden een commode gekocht via Marktplaats - hij was leuk, handig ingedeeld, ideale maten en een mooie kleur met fijne poten. Helemaal mijn smaak gelijk. Vervolgens werd hij op Marktplaats gezet met een merkje. Zo van: dit is een echte authentieke *blabla* commode ontworpen door *whatshisname*. Nou ja, zo gezegd zo gedaan; ik betaal er 100+ euro voor en neem hem mee...

Zie ik tijdens het vervoeren ineens het Ikea logo staan. Men, wat voelde ik mij genaaid. Daar ben ik echt gewoon met open ogen ingetuind. Die mensen zijn briljant geweest.

Tot op de dag van vandaag presenteer ik mijn commode ook zoals zij dat gezegd hebben. F*ck it, heb ik er tenminste nog een beetje lol van; want niemand heeft het Ikea logo gezien en het klinkt nog steeds erg aannemelijk. But i got screwed over - really good :D !

Iemand nog een Ikea commode kopen voor teveel geld? :D Ik wil er minimaal het dubbele voor terug :D:D:D

5. Alva

Alva Niet meer actief

Hihi nou gelukkig ligt het niet aan mij !

Leen Bakker is mijn woonkamer favoriet hihi, hebben ze daar ook babyspul dan??
    Ikea normaal ook, maar daar kom ik niet echt uit qua babykamer. Vind het net niet steeds..
    Babyentiener.nl heeft wel budget kamers, onder de 200 euro. Ik vind het mooi genoeg want na 2 jaar gaat het weer weg.

Inderdaad, een kledingkast voor 800 euro !? Even serieus !!!

Wij zijn zelf ook veel te lief, verkochte een kinderwagen en toen bij aankomst bleek uit het verhaal dat die mensen geen cent te makken hadden gaven we ze een ledikant gratis mee. Tassen met (merk)kleding weggegeven aan een verre nicht, enz enz.. Maar ik zit dan liever met een goed gevoel dan met een goed gevulde portomonnee hihi

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik werd net nog uitgelachen dat ik mijn bank meeneem naar het volgende huis - er is verdikkiedorie helemaal niks mis met mijn bank! En hij was peperduur :$ Oh, een echt Ikea-ontwerp ook trouwens :p

De buurvrouw vroeg het v/d week ook al. Nemen jullie de bank mee? Anders kan ik hem wel gebruiken. Zien wij eruit als een filantropische instelling ofzo? ;)

We hebben een ander huis; niet gelijk de lotto erbij gewonnen ofzo hè?!?

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh ja maar goed kwaliteit blijft gewoon goed he. Dus als iets er nog uit ziet als nieuw en je er vier jaar mega zuinig op bent geweest.

ik heb 600 euro betaald voor een 2dehands slaapkamertje. Een commode en bedje van leander. nieuw was die set 1800 euro. Tja...
    Kinderwagen een bugaboo cameleon 2 270 voor betaald maar daar miste wel een paar dingetjes aan. Dus die heb ik nog bijbesteld.
    Maar de bekleding zat nog nieuw in de zak ze hadden altijd een andere gebruikt die heb ik toen weer op MP gezet. :D Zo had mn kind een gebruikte wagen met een gloednieuwe bekleding.

8. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien dat het ons nu meer opvalt omdat we het allemaal zelf moeten en niet op onze ouders leunen. Maar sommige prijzen zijn idd absurd.

Nu vind ik het met marktplaats altijd wel lastig, je weet niet altijd wat die spullen nieuw hebben gekost vind ik. Een kinderwagen die nieuw bijv. 1.600 euro heeft gekost en die nu voor 800 euro op marktplaats staat is anders als die nieuw maar 1000 euro heeft gekost. En de verkoper zal een zo hoog mogelijke prijs willen hebben terwijl de koper het liefst zo min mogelijk betaald. Althans zo denk ik dan

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Het verschilt enorm tweedehands. Ik heb mijn oude kinderwagen voor 75 euro verkocht. Maar ik had ook reacties van een tientje of "ik kom hem gratis wel even ophalen".

10. tuc

tuc Niet meer actief

Haha jep ik vind die bugaboo's en joolz wagens echt veel te duur. Onbegrijpelijk dat iemand er dat voor over heeft. Nu vind ik de joolz ook echt nog wel een prachtige wagen...maar die bugaboo....alsof je een poppenwagentje over straat sleept.

Maar dat heb ik idd ook met babykamers van een paar 1000 euro...serieus:(.

11. Alva

Alva Niet meer actief

Ik lig helemaal dubbel om jou :D
    Al was die Ikea commode natuurlijk wel een flinke naaistreek..
    Zet ergens Retro of Vintage voor en je kan je prijs al verdubbelen :D

Ik ben met verkopen ook veel te eerlijk, zet alle krasjes en andere minpuntjes duidelijk op de foto. Merk en productnaam erbij enzo.

Onze kinderwagen heeft ook 900 euro nieuw gekost maar er was geen kip die er meer voor 100 euro voor over had. Uiteindelijk maar goed ook, want we gebruiken hem graag voor nr 4.

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb n nieuwe babykamer (kast commode ledikant ) gekocht voor 500 euro en een mutsy wagen voor 425.
    Kwaliteit is goed. Voor dat geld ga ik dan zeker geen tweedehands kopen.

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik irriteer me er vaker aan dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
    Ik had een Doomoo zitzak met wipper te koop staan voor 75 euro. Zo goed als nieuw was dat ding, amper in gelegen.. mensen boden 20 euro! :$ Ja daag...
    Ik probeer altijd voor de helft van de prijs te gaan... Maar dingen als mijn babykamer straks en de box ed.. ja die brengen gewoon niet veel meer op, daar is flink in geleefd met de nodige beschadigingen..
    Ook de joolz die nieuw 1100 euro kostte zal ik ook zeker niet de helft voor krijgen (al probeer ik het wel, lager bieden kunnen ze altijd :p), maar dat hoeft ook niet, er is heel goed gebruik van gemaakt!

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik ben zo'n ontzettende krent dat ik de thermostaat en de keukenkraan nog van marktplaats haal.
    Ik vind alles duur!

'Vroeger' toen ik 21 was en mijn eerste serieuze baan had, dacht ik altijd; later als ik groot ben koop ik al mijn kleding bij SPS Superstar.
    Nu ben ik groot en volwassen en koop ik er nog steeds hooguit dingen in de uitverkoop. ;)

15. chantal6790

chantal6790 Actief lid

May 13, 2013
    368
    10
    18
    Ik vind marktplaats niet eens leuk meer. Inderdaad lijkt alles steeds duurder daar. Mensen willen het liefst hun aankoopprijs terug. Tijdje terug een bijna nieuwe draagzak van babybjorn opgezet met het prijskaartje er nog op van 150 ik vroeg 40 euro das toch niet overdreven of wel? Kreeg reacties van 10 euro of 15 euro. Nou dan laat ik hem liggen en gebruik ik hem misschien toch bij het 3de kindje

16. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

haha ja mensen willen graag een nieuwprijs voor tweedehands spullen

en verder: ja alles is duur. en daarom schraap ik mijn yoghurtpakken leeg, knip de tandpastatubes door, vouw toiletrollen plat... etc etc.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Nee hoor dat vind ik een nette prijs, dat zou ik er wel voor betalen.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het juist altijd vreemd dat mensen die nieuwe spullen voor zoveel geld kopen. Zo'n Jools of Bugaboo of een nieuwe babykamer of iets dergelijks en dat ze er dan zo gerust een paar duizend euro voor neerleggen. Het mag wat mij betreft dan wel met bladgoud behangen worden. Zo raar dat het zo verschrikkelijk duur is - en dat mensen het dan toch gaan kopen. Zo hou je dat soort prijzen wel in stand. We weten allemaal dat die shit geimporteerd wordt uit Taiwan en er één of andere armoedige aziaat met ademhalingsproblemen op de blote voetjes verf op heeft aangebracht of een plastic coating of laklaag.

En dan toch duizend-euro-plus afrekenen bij het babypark. Ik snap dat gewoon niet. Krijg je dan gratis geld ofzo? Stiekem ben ik wel jaloers soms. Dat ik niet gewoon de winkel in kan lopen en zeggen: ja, ik wil dat en dat en dat en dat en dat; laat maar bezorgen op... Maar aan de andere kant denk ik: je zou toch gek zijn met zulke prijzen :)

19. ellessinia

ellessinia Actief lid

Nov 13, 2014
    499
    477
    63

Oh dat is heel asociaal van die mensen, en het mag helemaal niet. Wanneer zij de commode aanprijzen onder een andere (merk)naam dan sta je in je recht wanneer je je geld terug wil. Het is nog maar de vraag tot welke toestanden dat kan lijden natuurlijk, maar dat terzijde.

Ik moet zeggen dat ik wel een MP-fan ben, maar ik speur dan ook als een malle :) en heb een Leander hangwieg, een Bopita box, een bugaboo met maxicosi, een Bopita ledikant en een Stokke Newborn voor samen 850 euro gekocht. Daarnaast koop ik heel veel merkkleding op MP voor mijn dochter en heb ik voor mezelf een max. van 7,50 per stuk, duurder mag het niet zijn.

Maar je hebt gelijk hoor, ik heb ook wel eens een misser gehad, en als ik zie wat sommigen vragen, dan val ik ook achterover.

En wat nieuwe spullen betreft idd; alles wat voor baby's/kinderen of voor een bruiloft is, is twee keer zo duur.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik voelde mezelf naderhand gewoon zo'n schaap :D En ik heb er even hartelijk om gelachen en mijn lesje geleerd. Het was sowieso de perfecte commode; ongeacht het verhaal wat erachter zat. Ik denk dat ik ongeveer 85% van de waarde betaald heb door dit grapje - als dat ik hem nieuw gekocht had bij de Ikea. En ik heb hem ooit maar 1x eerder gezien online (oké, dat laatste zegt meer over mijn Googleskills, maar toch). Voor mij is hij uniek :cool:

Vooral omdat ze mij nog een 'designer' waskussenhoes erbij probeerde te verkopen voor 15 euro :D Maar ik had geen 15 euro bij me :p Naderhand was het de Hema waskussenhoes voor 7 euro. Mennnn, ik moet meer in de winkels shoppen ;)

Share This Page