Zit me zelf soms zo in de weg

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wil het gewoon even van me afschrijven. Ik ben erg snel onzeker over mezelf voel me zelf ook snel aangevallen als iemand iets als grapje bedoeld. Bijvoorbeeld nu weer dit heb een vriendin waar ik veel mee app, nu doet ze sinds 2 weken ofzo een stuk minder reageren dan voorheen en gelijk heb ik het gevoel dat ik wat fout heb gedaan :( wordt soms zo moe van mezelf, iemand die dit herkent en wat deed jij eraan?

2. Nati

Nati Niet meer actief

Ik herken dit heel erg! Ik betrek ook alles op mezelf en herken de situatie met je vriendin ook wel goed.
    Ik probeer me dan te bedenken dat de wereld niet om mij draait en dat mensen vast druk zijn met andere dingen, maar ondertussen blijft het vaak toch knagen en vraag ik me af wat ik fout gedaan zou kunnen hebben.

Hier nog zo iemand die zichzelf heel erg in de weg staat dus.

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja echt super vervelend, want mijn man zegt ook waarom zou ze kwaad op je zijn je hebt toch niks fout gedaan? Zou zo graag wat zekerder worden, maar ja hoe?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier nog 1..

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jep..Ik ook ook met m'n partner. Als hij eens een dagje niet wilt knuffelen of minder (zoals vanochtend) denk ik gelijk dat ik iets fout heb gedaan en dan ga ik ook alles langs wat ik fout heb KUNNEN doen.

Zelfde met vrienden.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    met partner hier t zelfde toevallig gisteren nog knallende ruzie over gehad omdat ik dan gelijk onzeker word

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vreselijk he, ik vroeg ook aan hem "Do you love me still.." en toen werd ie ook een beetje pissig. En dan word ik nog meer onzeker..Ugh.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ja idd
    ik vroeg t ook hou je minder van me of is er een ander nou toen kregen we toch ruzie
    hij heeft veel aan zijn hoofd en dat weet ik wel maar hij gaat dan afstand nemen terwijl ik dan juist nog aanhankelijker word en dan word je zo afgewezen en daar kan ik slecht tegen haha bij andere mensen niet maar als me man t doet word ik er heel verdrietig en onzeker van

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Heb er niet zozeer meer last van bij mijn man, maar in vriendschappen dus wel heel irritant

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, dat van heb je een ander..Ja..Heel erg vervelend :(

En ik heb het dus ook bij vrienden, had het voornamelijk bij mijn toenmalige beste vriendin, had ik 1 ding gezegd en opeens een flinke ruzie.

11. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Zoooo herkenbaar! Zat hier TOEVALLIG gister nog aan te denken of andere meiden dit ook zouden hebben bij hun partner. Ja dus. Ik heb het ook en dat vind ik zo vervelend. Ik wil ieder moment zeker kunnen zijn van mijn partner, hoe dan ook. Toch voel ik me niet zo.. Ik irriteer me dan ZO erg! en hij heeft dan niet in de gate hoeveel pijn hij mij doet, terwijl hij eigenlijk niks ergs zegt of doet.

Met vrienden had ik dit vroeger wel heel erg, maar de laatste 2 jaar niet meer. Ik heb zoiets van, als ik iets verkeerds heb gedaan dan moet je dat maar zeggen, zo niet dan niet.

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moet zeggen dat het na de bevalling alleen maar slechter en slechter ging/gaat.

En idd Lovieyou, hij heeft niet in de gaten dat het uberhaupt zoveel pijn kan doen want hij doet idd eigenlijk niets ergs.

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Herkenbaar hoor. Ik voel me soms ook zo verschrikkelijk onzeker. Gelukkig niet bij mijn partner, maar wel bij vriendinnen en andere moeders van school en zo.

Ik zou zo graag nieuwe contacten aan willen gaan met bijvoorbeeld moeders van vriendjes van de oudste, maar hierbij zit ik ook mezelf in de weg. Dan denk ik: ze vinden me vast niet leuk genoeg of raar. Terwijl die gedachten helemaal nergens op gebaseerd zijn. Zelfs met vriendschapsverzoeken op facebook versturen heb ik moeite:).

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Yep, hier ook een enorme eigen dwarsligger. Niet met betrekking tot mijn vriend, maar echt tot andere mensen. Ik ga er gewoon standaard van uit dat iemand mij niet aardig vindt. Ben ook niet echt interessant en heb momenteel geen werk. M'n wereldje wordt steeds kleiner en ik onzekerder en onzekerder.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ja, dat mensen mij raar vinden dat idee heb ik ook altijd.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier exact hetzelfde :)

Suxx!

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dit had ik kunnen schrijven..... :( Gelukkig heb ik er bij mijn partner geen last van, maar vooral bij mensen die ik niet zo goed ken. Dan ben ik bang dat ik niet weet wat ik moet zeggen of dat ik zo uitgepraat ben (terwijl ik eigenlijk hartstikke spontaan ben) of dat ik dom overkom of niet uit mijn woorden kan komen.... (gaat eigenlijk ook nergens over)

Op het schoolplein ben ik bijv. altijd heel druk in gesprek met mijn 3 jarige zoontje, zodat ik niet met een andere moeder van hoef te praten. Best wel triest eigenlijk ;)

Het zit me de laatste tijd steeds meer in de weg en neem me steeds voor er iets aan te doen...

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ga eens praten met de huisarts. Die hebben sinds 1 januari als het goed is een praktijkondersteuner GGZ in dienst. Ik zit met soortgelijke issues en heb nu een gesprek gehad met zo iemand. Ga nu een begeleidingstraject in. Wel fijn om zulke dingen met iemand te kunnen bespreken zonder gelijk naar een psych te hoeven.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Of het over mij gaat.. Ben nu ook van plan om een studie te gaan mijn horizon weer te verbreden

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Goede tip kan ik inderdaad wel doen

Deel Deze Pagina