voedingssupplement innemen voor, tijdens of na het eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fee89, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Dag dames

Maakt het uit of je een voedingssupplement voor/tijdens of na het eten neemt? Ik heb thuis bvb. foliumzuur, tarwekiemolie en teunisbloemolie. Ik weet het niet vanbuiten, maar op de een staat denk ik gewoon 'bij' de maaltijd, het ander potje zegt voor de maaltijd, enz.

Maakt dat echt veel uit? Het is nu al erg genoeg om er steeds op te denken zo'n pilletje te nemen, laat staan dat ik er dan nog aan moet denken VOOR het eten. Meestal neem ik ze een minuutje of vijf nadat ik mijn bord leeg heb. Is dat ook goed?

En als er staat VOOR de maaltijd. Is het dan goed dat je zo'n pilletje/capsule slikt echt enkele seconden voor je aan je bord begint, of bedoelen ze een halfuur op voorhand of zo? ;)

Bedankt voor jullie adviezen!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als dat zou uitmaken, dan zou dat er wel specifiek bij staan ;)

3. Nati

Nati Niet meer actief

Ik denk dat het niet zo nauw luistert, maar dat het erom gaat dat je het niet op lege maag neemt. Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo over nagedacht en foliumzuur gewoon geslikt wanneer het mij uitkwam (meestal s'ochtends gelijk na het opstaan).

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik neem de mijne altijd verschillend in eigenlijk! Soms voor mijn eerste hap, soms tussen mijn boterhammen door..
    Ben het ook 2x vergeten, toen heb ik ze 's avonds laat nog ingenomen! Beter laat dan niet :D
    Komt niet zo nauw hoor, tenzij het er specifiek bij staat.

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    oh ik neem ze gewoon op een willekeurig tijdstip in, denk er niet zoveel over na.. alleen medicijnen die slecht zijn voor mn maag neem ik evt. tijdens de maaltijd in.

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik neem ze ook vaak op een willekeurig tijdstip in. Ik weet wel dat sommige supplementen/vitamines echt perse na de maaltijd moeten worden ingenomen omdat het lichaam het dan beter kan verwerken, met name vit. d (dacht ik uit mn hoofd)

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ok, blij dat ik niet de enige ben. Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina