ik wil even een reaktie geven na het lezen van dit hele topic, (pffffff het is een lap tekst geweest, hahahaha). Het gaat over de soa-test, ik vind het ook heel erg belangrijk dat je dat laat doen, ook tegenover je huidige vriend. Maar vergeet niet dat HIV pas na 6 maanden gezien kan worden, als je een test laat doen dan zal dat over 6 maanden nog eens moeten. Om nu te wachten tot je de test krijgt van de verloskundige vind ik dus niet verstandig. Zij test alleen het bloed op dit moment en niet over 6 maanden omdat zij er niets van af weet. Je zal dit gewoon via je huisarts samen met je vriend moeten doen en niet afwachten op de test van je verloskundigen. Sorry dat wou ik even kwijt. Denk in godsnaam aan je vriend die nu misschien wel heel onschuldig in je gelooft terwijl jij MISSCHIEN een soa naar hem overbrengt.
Het is echt belangrijk voor jezelf en je kindje dat je bezig gaat om je huidige situatie te veranderen zodat je een goede moeder kan zijn voor je kindje. Je hebt al eens met een psycholoog gepraat zei je, misschien is het goed om daar weer mee te beginnen. Niet omdat je 'niet goed bij je hoofd bent' of iets dergelijks maar puur om ervoor te zorgen dat je alles goed voor elkaar hebt voor je kindje. Een zwangerschap is niet niets en er komen een hoop verantwoordelijkheden, zorgen en ongemakken bij kijken. Indien je een psycholoog niets vind kun je ook altijd contact opnemen met het FIOM of een maatschappelijkwerker, zij zijn er voor dit soort problemen en zullen samen met jou een oplossing zoeken. Het belangrijkste vanaf nu is je kindje en de toekomst. Laat het verleden voor wat het is en ga helemaal voor dit kindje. Het zal even spannend zijn misschien tot de echo (alhoewel ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het kindje van je vriend is) maar probeer er over te praten. Heel veel succes
sja, hoe ik jou heel dit topic zie praten...ik denk niet dat je het alleen af kan.....je blijft zeggen dat je het zo slecht hebt gehad, je praat constant in het verleden. Je bent er nog niet klaar mee en daar krijgt je kindje straks last van...dus ga hulp zoeken. Suc6.
mamakitty, ik woon in breezand (vlakbij Den helder) wel erg ver rijden om ballen te draaien. haha. Maar lijkt me best gezellig. haha.
Ik neem wel wat aan .. Van iedereen .. maar er worden dus dingen gezegt waar ik niet om vraag .. vroeg alleen hoe groot is de kans dat het kindje van die andere jongen is waar ik mee gevreeen heb? en iedereen roep maar dat ik naar een psycholoog moet gaan! Ja dan denk ik vind iedereen me dan zo mafwijf .. dan ga ik dus aan me eigen twijfelen en misschien moet ik geen moeder worden ! nu weet ik het ook niet meer
ja dan doe je nog wat nuttigs zow nu ballen draaien even spul gepakt in uit de keuken dus tot straks niet te veel lullen hoor iedereen die ff balle kom draaien is welkom hoor whahahahah
Het antwoord op je 1 ste vraag heb je nu al een paar keer gehad . De kans dat het kindje niet van je vriend is is minimiem. Dus klaar. Het feit dat jij je gelijk aangevallen voelt is al reden genoeg om naar een psycholoog te gaan. Ik ben ook heel lang bij een psycholoog geweest om mijn medische verleden te verwerken en vind dit dus iets heel normaals en niet iets alleen voor "maffe"mensen.
*zucht* kijk eens naar wat je zelf allemaal schrijft over je verleden en hoe je je voelt meis.....kom, vind je het gek dat we dat dan zeggen? We willen dat jij goed in je vel zit en de beste mama kan zin voor je kindje straks!
Juist, vraag 1 is klaar en ook ik heb bij diverse psychologen gelopen en ook bij maatschappelijk werk. Soms is een beetje extra hulp niets om je voor te schamen hoor, maar gewoon goed!
gaan jullie me dan uit de auto tillen in de rolstoel, want lopen na zo'n stukje rijden doe ik niet meer . O ja weeg wel bijna 100 kg! hihi. Ik zie het al voor me 2 zwangere die een andere zwangere in een stoel tillen.
Tja, iedereen krijgt reacties te horen waar je niet altijd om gevraagd hebt maar dat betekent nog niet dat je er niets mee moet doen. Iedereen roept niet zomaar dat jij naar een psycholoog moet gaan, zij zeggen dit nadat ze jou berichtjes hebben gelezen waarin duidelijk naar voren komt dat het niet goed gaat bij jou. Ieder berichtje zeg je weer iets anders. 5 minuten geleden post je een berichtje dat je overtuigd bent van jezelf en dat je weet dat je het kunt. En nu zeg je in dit berichtje dat je twijfelt.. Natuurlijk twijfel je aan jezelf, en misschien was het niet de goede tijd voor jou om moeder te worden. Maar dit is wel het geval, je gaat moeder worden (indien je niet voor abortus kiest) dus dan ben je toch dat kindje verplicht om alles op alles te zetten en een goede moeder te worden? Niemand is perfect en niemand zal ooit perfect zijn, jij niet en wij ook niet. Dus dat wordt ook niet van je verwacht maar zorg er in ieder geval voor dat je je uiterste best doet voor dit kindje.
Ik ga hier niet meer op in nee .. Ik raak er nu een beetje gestresst door en wil geen peuk opsteken ! .. Dit is niet meer goed voor het vruchtje in me buik .. Ik zie hoet het loopt en ga ervoor ! Veel succes allemaal de MAZZEL