Mijn zoontje viel gisteravond tegen 9 uur eindelijk in slaap na een uurtje gehuil(ben wel bij hem wezen kijken tussen door), maar om half 10 moest hij eten, want toen zat ik op 4 uur. Ik heb gehoord dat dat de maximale tijd is wat er tussen mag zitten behalve bij de nacht voeding dan mag er wel langer tussen zitten. Mijn moeder zei ook waarom laat je hem niet liggen totdat hij zelf komt, maar heb hem toch wakker gemaakt. Hij sliep ook zo weer verder tot 's nachts kwart over 2. Wat zouden jullie doen?
Ligt eraan wat jij zelf voor 'schema' hebt... ben je erg van de regelmaat? Dan zou ik hem wakker maken.. Ik heb mijn zoontje altijd op verzoek gedaan, dus ik liet m gewoon slapen als die sliep...
Ik heb ook altijd op verzoek gevoed. Vanaf dag 1. Ik zou hem dus laten liggen. Een vast schema is er toen vanzelf gekomen.
Wat ik zou doen? Ik zou mijn kindje van 5 weken echt geen uur laten huilen en had hem die fles al veel eerder gegeven en echt niet wachten tot ie naar een uur eindelijk eens in slaap valt. Ik zou hem bij me pakken en dan wachten tot ie rustig is en dan evt in slaap valt. En nee als ie dan eenmaal slaapt na zo lang huilen zou ik hem niet wakker gaan maken maar gewoon wachten tot ie zichzelf meld en dus weer wat uitgerust is.
Het staat er misschien een beetje recht voor zn raap, maar ben het wél met Hanneke eens... Misschien huilde hij wel omdat hij wat eerder honger had..?
Was ik al een beetje bang voor dat mensen mijn stukje verkeerd gingen lezen! Maar toch vind ik het zo en hoop dat ze ook snapen hoe ik het bedoel. Ik vind gewoon dat je een kindje dat nog zo klein is echt geen uur laat huilen! Dat doen wij zelfs bij Malou en Ruben niet! (hoewel als Malou in een driftbui blijft hangen huilt ze weleens een uur...)
ik ben het ook met hanneke eens. wij hebben altijd op verzoek gevoed en nu nog.de ene dag heeft hij meer honger als de andere keer
Ik hou wel in de gaten of hij honger heeft dan let ik op zijn lichaamstaal en dan voed ik hem ook eerder. Hij huilt altijd zo lang als ik hem in bed leg en niet constant achter elkaar. Soms is hij een half uur stil en dan begint het weer. Voornamelijk omdat hij zijn speen steeds kwijt is. Hij heeft net ook weer zolang liggen huilen terwijl ik hem net na het eten in zijn bed hem gelegd, dus honger kan hij niet hebben.
Ik maak onze dochter overdag wel wakker als ze uit zichtzelf na 4 uur niet komt. Op deze manier "leert" ze ook het verschil tussen dag en nacht. Ik zou hem trouwens gewoon lekker bij je houden als hij geen honger heeft, maar wel lang aan het huilen is. Ik probeer ons meisje altijd eerst een paar keer te kalmeren en te laten weten dat we bij haar zijn, als dat niet lukt komt ze lekker bij mama of papa op schoot. Als ik haar dan bij me heb kruipt ze vaak helemaal in elkaar en valt ze vaak heel snel in slaap (en kan ik haar later altijd nog in haar bdje leggen). Waarschijnlijk heeft Damian gewoon behoefte aan zijn mama!!! Succes!
hoi Maar je hoeft je baby toch niet na elke voeding in bed te leggen Hou hem lekker bij je of leg hem ik de box/wipstoel. Jelle sliep in het begin overdag in de bak van de wandelwagen
Ik zou hem laten slapen. Maar ik zou ook opletten als ze veel huilen. Dat deed mijn meisje ook en die blijkt een verborgen reflux te hebben. En hierdoor een ontstoken slokdarm. Ik heb haar nooit lang laten huilen, als ze huilt dan pak ik haar op en kalmeer ik haar tot ze (bijna) slaapt. Ik weet dat je van iedereen (cb, boekjes e.d.) je baby wakker in bed moet leggen en laten huilen, maar ik vind dat echt gewoon heel zielig. En dan zeggen sommige, ja mijn baby heeft het nodig om huilend in slaap te vallen. Wat ik hiermee wil zeggen. Volg je gevoel niet wat boekjes en regeltjes je wijs maken. Toen rebecca van de week, door de reflux, oververmoeid was heeft ze overdag geregeld 6 uur achter elkaar geslapen. Nu is ze redelijk uitgerust en wordt ze zelf wakker na 4 uur en slaapt de hele nacht door.
Ik zou me niet te strict aan die 4 uur houden... Wij hebben tenslotte ook niet na strikt 4 uur weer trek? Ik hield zelf altijd zo tussen de 2,5-4,5 uur aan. (geleerd van kraamzorg). Ik was er wel een beetje TE strikt in hoor. Dan was het bijv 2 uur en een kwartier en dan huilde die al, maar ja: "twas nog geen tijd" . Of ik MOEST en ik ZOU meer regelmaat hebben en krijgen en zat te rekken... niet normaal. Achteraf zou ik dacht echt anders doen. Maar mn zoontje was een hongerlapje en dronk al meer dan toegestaan (FV). Als hij eerder komtL: gewoon geven, een volgende voeding zit er misschien juist weer wat meer tijd tussen. Meestal trekt t zichzelf wel weer recht in de loop van de dag. En als ie slaapt: laten slapen! (Tenzij het nachtritme al op de dag wordt ingezet, dan zou ik m wel eerder wekken)
Ik laat Julie lekker slapen, ze meldt zich vanzelf wel als ze honger heeft! Ik geef haar vanaf haar geboorte de fles op verzoek op aanraden van de kraam, en dat gaat prima. Al heel snel ging ze haar eigen, vrij regelmatige voedingsschema maken. Ik schrijf wel vanaf het begin in een schriftje de tijden op waarop ik haar de fles geef, zodat ik een beetje overzicht hou van hoeveel en wat en hoe. En over dat laten huilen... ik denk dat jij als moeder heel goed weet/aanvoelt wat voor jouw kindje het beste is. Voor het ene kindje is misschien even uitrazen het beste, terwijl je het andere kind meer bij je moet nemen. Dat kun jij alleen beslissen, jij zult ook de verschillende huiltjes kennen.
Ik heb vanmiddag ook eerder gevoed, omdat ik zag dat hij honger had en nog steeds niet sliep. Ik leg hem ook niet altijd meteen naar de voeding in bed. Laat hem vaak even bij ons zitten of in de box. Het is alleen vaak zo dat hij bij ons in slaap valt en zodra we hem in bedje leggen is hij weer klaar wakker en gaat hij huilen. Als ik hem in bed leg als hij begint te gapen en in zijn oogjes begint te wrijven dan begint hij ook te huilen, dus vind het best moeilijk soms. Er is mij ook verteld dat je hem best ff mag laten huilen en dat doe ik ook wel maar niet langer dan 10 minuten dan ga ik wel weer kijken.
hij kan heel goed last hebben van krampjes en ik moest mijn meisje op een gegeven moment ook laten huilen van de kinderarts maar nooit langer dan 10 minuten op die leeftijd, ze was erg moeilijk te troosten en dat wordt nu beter. het is heel normaal dat ze op die leeftijd veel huilen, zeker als ze krampjes hebben en het bekende huiluurtje . veel succes! ik heb trouwens altijd alles op verzoek gedaan en dat heeft een mooi schema opgeleverd dus ik zou hem laten slapen als hij net slaapt.
tegen mij zeiden ze ook dat ik mijn dochter moest wakker maken maar dan gaf ze alles over wat doe ik nu gewoon in haar slaap ze eet alles dan flink op en geeft niet over dus ik zou zeggen als je zoontje toevallig tijdens flestijd aan het slapen is gewoon geven ze eten in hun slaap
Wat is daar niet veilig aan? Overigens, makelijker gezegd dan gedaan, je kindje bij je nemen als het niet wil slapen. Hier wil de jongste overdag niet slapen, ja soms een hazeslaapje. En vervolgens is het weer brullen. Gevolg, ik zit de ganse dag met haar op mijn arm. En kan niets met de oudste doen. Die wordt vervolgens stierlijk vervelend en zo wordt ik sjago. Wordt dan een fijn cirkeltje. Daarbij heb ik wel twee kids die mijn gevoel goed aanvoelen, dus dat schiet echt niet op. Dus ja, ik laat haar wel huilen zo nu en dan, zodat ik even mijn handen vrij heb. Of ze zit in de draagdoek..
Ik deed heir Kyra wel wakker maken voor de fles. Zodat ze 's nachts dan beter doorsliep. Zij sliep overigens met 4 weken al door. Verder liet ik haar nooit een uur huilen. Nog steeds niet trouwens, maar dat is puur omdat ik weet dat er iets is als ze zo lang huilt. Dat doet ze normaal namelijk nooit
Danian slaapt de laatste 2 dagen ook overdag bijna niet. Vandaag ook weer drama terwijl hij wel moe is. Heb hem nu in de draagdoek en hij is meteen vertrokken. Ga het nu proberen op verzoek te doen kijken of dat beter werkt. Krampjes dacht ik ook al wel aan en heb ook druppels van cinebaby.