Beste verloskundige, Op 15 augustus ben ik de trotste mama geworden van onze prachtige dochter Firdaous! Ik heb echt een hele voorspoedige bevalling gehad.. in totaal 5 uur met persen mee! Maar daar gaat mijn vraag niet over hehe. Tijdens het persen toen het hoofdje ''stond'' ben ik een klein beetje ingescheurd van mijn linkerschaamlip zeg maar naar binnen.. valt heel erg mee maar ben wel gehecht.. mijn kraamverzorgster heeft het steeds nagekeken en gezegd dat het goedging.. na de week kramen is een andere verloskundige langsgeweest en ze zei dat die hechtingen er vanzelf uit zouden gaan (zijn geen oplosbare) nou ongeveer een week geleden is er eentje uitgegaan maar die binnenste twee zitten er dus nog maar ik heb het gevoel dat die straks naar binnen schieten en in mijn lichaam blijven.. ik heb gekeken met een spiegeltje en kan ze wel vastpakken maar ik kan ze er zelf niet uitkrijgen. Morgen heb ik een nacontrole bij de verloskundige die mijn bevalling heeft gedaan. De reden dat ik me een beetje zorgen maak is dat ik bang ben dat er straks huid omheen komt en ik een ontsteking krijg.. ook is het straks voor mijn man niet zo leuk om te vrijen want die dingen voelen best hard en scherp aan Maar mijn vraag is nu moet ik ze eruit laten halen of gewoon laten zitten? (heb nou niet het idee dat ze er vanzelf uitgaan) liefs Iman
hoi Iman, als je er last van hebt zou ik vragen of ze verwijderd kunnen worden. Nooit zelf doen! Ze zullen zeker niet naar binnen schieten hoor, als ze vanzelf loslaten zul je ze in je onderboek vinden! Er komt echt niet zo snel een ontsteking hoor, zeker nu niet meer, het genezingsproces is inmiddels voltooid. Mirjam
bedankt vor je reactie.. ik ben gisteren naar de verloskundige geweest en bleken wel oplosbare hechtingen te zijn ze heeft er een verwijdert.. niet echt prettig overigens.. en eentje moet vanzelf weggaan.. maar dat is wel dat harde stukje zeg maar.. nou ja als zij zegt dat het vanzelf weggaat dan hoop ik dat maar liefs Iman