rekening voor onze spruit???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sherly182, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi iedereen ik heb eigenlijk een vraagje: onze dochter is nu 3 weken en 3 dagen oud en ik begin nu wel op te knappen. Dus denk ik er ook aan om een rekening te openen voor onze dochter. Nu ben ik aan het zoeken geweest op het net maar die rekeningen maar nu kan ik eigenlijk niet echt goed vinden wat ik zoek.
    Dus misschien dat jullie mij kunnen helpen waar ik een rekening kan openen voor onze dochter.

Ik wil graag een rekening waar wij geld op kunnen storten maar geen geld van af kunnen halen, de rekening moet dan op haar naam staan en zij moet er niet aan kunnen komen tot ze 21 jaar is, behalven als wij haar ouders er toestemming voor geven.
    ik blijf nog even verder zoeken maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes sherly en Joy

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ga naar je bank en laat je voorlichten hebben wij ook gedaan.
    dan zie je de verschillen beter

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

21 jaar kun je denk ik vergeten aangezien ze met 18 volwassen zijn voor de wet. Maar elke bank heeft wel een soort spaarrekening voor kleine kinderen waar ze tot hun 18e niet bij kunnen.
    Voor onze dochter hebben we een ing groeirekening geopend, staat op haar naam maar ze kan haar tot haar 18e niet bij, wij sparen daar daar automatisch voor haar en ook opa en oma gooien er soms wat op. Wij kunnen er in principe wel geld afhalen maar dat is wel een stuk omslachtiger dan bij een gewone rekening.
    Verder heeft ze via de RVS (ook ing producten) een 'peuterpakket', dit is een spaar- annex uitvaart polis: je legt 35 euro per maand in tot haar 18e. Mocht ze voor haar 18e komen te overlijden (wat je niet hoopt natuurlijk) keert de polis uit om de uitvaart van te kunnen betalen. Leeft ze op haar 18e nog (waar we vanuit gaan) dan komt het geld vrij met rente en heeft ze een mooi bedrag wat ze kan gebruiken voor studie of rijbewijs oid óf ze kan het nog 10 jaar vast laten zetten en het laten groeien zodat ze op haar 28e een nog mooier bedrag heeft.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben een rekening bij de Rabobank geopend daar mag alleen Emma aanzitten als ze volwassen is. Gewoon even langs de bank gaan voor info, die kunnen je er alles over vertellen

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mijn moeder heeft voor onze kleine (met onze toestemming) een spaarreking geopend, een rabo regenboog rekening

iedere bank heeft idd wel iets van een 'spaarplan' voor de kleinste spruiten!

6. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    thx voor jullie reacties

ik denk ook dat ik gewoon even langs de bank ga om advies in te winnen en dan even kijken welke bank ik ga nemen met de beste voorwaarden.

Deel Deze Pagina