samenwonen met een "hamster"

Discussie in 'De lounge' gestart door minniemouse25, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja.....het is echt waar. Ik woon samen met een hamster;). Hubbie en ik gaan over een tijdje verhuizen en nu zijn we alles al in aan het pakken en aan het sorteren wat weg kan. Bijvoorbeeld naar de kringloopwinkel of naar de vuilstort.

Afijn. Ik ben gaan samenwonen met hubbie in zijn huis toendertijd. Dus alles wat in huis stond was van hubbie. Nu hebben we al het een en ander aangepast zodat ik me ook thuis zou voelen. En dat is aardig gelukt. Nu gaan we echter naar een groter huis en nu begint het. In iedere kamer staat wel een doos met dingen die hij nooit meer ziet/mist of wat mee doet. cd's, dvd's, verzamelspulletjes die liggen te versloffen, oude kleding die ik in al die jaren nog nooit aan heb gezien.....Dus we gaan vol goede moed aan de grote inpak beginnen. Met als doel de spullen weg te doen die we niet meer gebruiken........

Helaas.......Bij zowat ieder dingetje en spulletje hoor ik: dat wil ik bewaren......Van de 100 spulletjes die meneer nooit meer gebruikt zegt hij het wel 95 keer dat hij het wil bewaren:(:x. Schilderijtjes die al dik 3 jaar niet meer in de woonkamer hangen komen nu ineens uit een of andere doos tevoorschijn:$. Terwijl ik dacht dat meneer het al lang en breed weg had gedaan naar de kringloopwinkel.

Kijk dingen waar emo waarde aan zit dat kan ik nog wel begrijpen dat je dat wilt houden.......maar je kan me niet vertellen dat werkelijk waar alles bewaard moet worden.

Mijn conclusie:

Ik woon samen met een "hamster" die alles wil bewaren.....

herkennen jullie dit misschien? en hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig herken ik dit niet ;). Mijn man is juist soms weggooieriger dan ik. Kan je niet alles in een doos verzamelen en dan apart zetten. Als hij het een paar maanden na de verhuizing nog niet mist, kan je het alsnog wegbrengen?

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ja dat zou eventueel wel kunnen.........(minnie sneakt naar zolder in bivakmuts en zaklamp en ontvreemd allerlei ouwe meuk en rijdt vliegensvlug naar de kringloop)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier juist iemand die alles weggooit zonder ook maar te kijken wat het precies is, ook zwaaaar irritant.

Ligt er een mandje op de magnetron, word zo omgekiept boven de prullenbak zonder ook maar even te kijken wat er precies inzit (verwijsbrief, herhaalrecept etc).. grrr

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    owwwwww god dit herken ik!!!

Toen mijn vriend en ik gingen samen wonen gingen we bij zn moeder zijn slaapkamer ( 2,5 bij 4 meter ) Leeg ruimen..

Kwam dozen tegen met kabeltjes.. Die moesten persé mee..!!!
    3 auto's vol met dozen met spul en prullaria.. En sinds we hier wonen.. Heeft hij die doos nog geen 1x aangeraakt of naar gekeken!!!

Maaarrrrrrrrr het mag niet weg

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    nee zo ben ik nu ook weer niet. ik kijk wel altijd eerst even wat erin zit ofzo. en dan pas bekijk ik of het weg kan.

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @jeem: ppfieeuw ben blij dat ik niet de enigste ben.....hubbie heb ik nu zover dat hij die dozen met ouwe meuk op zolder zet en daar laat staan. Nu stonden steeds alle kamers vol met verzamelspullen en ouwe meuk......

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik ben zelf zo'n hamster, ik heb enorme moeite om spullen weg te doen, ook al verteld iemand me 100x dat ik er niets mee doe dan toch kan ik het niet weg gooien..

Wat ik thuis altijd deed was samen met mijn moeder afspreken dat zij bv eens in de zoveel tijd als ik er niet was mijn kast op ging ruimen en alles weg deed waarvan zij dacht dat ik er toch nooit naar keek .. Dit werkte enorm goed want als je niet weet dat iets weg is ( waarvan je niet eens de weet van hebt dat je het nog had ;) ) mis je het ook niet .. Nu doe ik dit met mijn vriend ook, als ik dan een keer weg ben dan gaat hij bv de zolder op en gaat dan puin ruimen ..

Miss moet je zoiets met je vriend afspreken ?

9. Seth

Seth Niet meer actief

hier kunnen we allebei goed weggooien....

mijn vader had trouwens een hele extreme aanpak toen hij ging verhuizen.... ALLE dozen en zakken die op zolder stonden, en hij jaren niet had aangeraakt heeft hij zonder te openen weggegooid.....

zijn mening: "ik heb het jaren niet gebruikt, dus zal ik het nu ook niet missen...

Dat is wellicht heel extreem, maar wel een punt....

uhhhh misschien moet je hem als een klein kind dingen laten uitkiezen...? dus OF dit mee... OF dat mee.... (?)

pffff moet er trouwens niet aan denken zeg om ALLES te bewaren....

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Neeee je bent zeker niet de enige hahaha..

Ik gooi hier ook stiekem dingen weg hoor :p

Kleding die hij nooit meer droeg... Heb ik weggegooid.. Hij heeft het niet eens gemerkt:$:$

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ja dat dingen uit laten kiezen werkte dus niet. ik had hem 2 dozen gegeven. 1 voor weg en 1 voor mee. aan het einde van de rit was de doos weg nog zowat leeg en de doos mee was zowat vol.

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    oooo en als ik dan bedenk dat dalijk de hele zolder weer volstaat met dozen en kratten en tassen dan krijg ik het al spaans benauwd!

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

dat is 't m, je moet gewoon eens in de zoveel tijd spullen weg gooien waarvan je zeker weet dat het verder geen sentimentele waarde heeft ofzo en dat gewoon weg doen, hij weet toch niet dat hij het nog had en iets wat je niet weet dat het er is mis je toch niet ..

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    heel herkenbaar, er staat hier een zooi, pffff
    Soms toch je zin doordrammen. ;)

Vooral met kleren werkt het als ik zeg: dan koop je wat nieuws wat je ook echt aantrekt.
    Kleding met gaten of die niet meer kunnen gooi ik voortaan gewoon weg zonder het te zeggen.
    Mijn schoonmoeder zegt weleens tegen me: gewoon weggooien, deed ik ook altijd.

15. Seth

Seth Niet meer actief

Tja dingen kunnen natuurlijk "zoekraken" in de verhuizing.....;)

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Die zelfde doos met kabeltjes.. 1 maand terug weggegooid..
    Meneer heeft niets gemerkt..:D

En zo ga ik langzaam verder hahaha..

Maar als ik wat weggooi komt er ook weer wat nieuws bij hoor:p

17. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    waarre het niet dat mijn schoonmoeder ook een enorme hamster is (hij heeft het niet van de melkboer) en dat die zowat precies weet wat hubbie allemaal nog had staan voor hij mij leerde kennen......dus die vraagt nog weleens waar het een en ander toch is gebeleven. en als ik zeg: weg......dan kijkt ze me aan alsof ze me wel weet ik wat niet aan kan doen......

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hahahahahaaa stiekumerd!!!!!!:p

19. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ja met dit soort dingen wordt je wel stiekem denk ik haha

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    lol, dat zou echt niets voor mij zijn! ik zou een paar vrienden optrommelen en alles op 2u tijd wegwerken :D
    wedden dat hij het niet eens zal merken!

Deel Deze Pagina