Hoi, Is het noodzakelijk om een verwarming op de babykamer te hebben? Wij hebben in het hele huis CV behalve in de kamer waar de baby in komt te slapen. Op zich kan er zo een leiding vanuit de badkamer getrokken worden, en een verwarming geplaatst worden, maar weet niet of dit echt nodig is of niet. De babykamer grenst aan de woonkamer, dus als je bijvoorbeeld in de winter de deur een beetje openhoudt stroomt er ook warmte naartoe. En voor extreme kou hebben we natuurlijk altijd een straalkacheltje. Of is dat niet voldoende? Wat denken jullie, verwarming plaatsen of niet?
Hoi, Bij ons is er wel een verwarming op de babykamer, maar deze staat nooit aan. Eigenlijk op de hele bovenetage niet, alleen in de badkamer. Het is juist goed als het koud is in een babykamer, de beste slaaptemperatuur is 16 a 18 graden. Dus volgens mij is het niet nodig om een verwarming erbij te maken. Groetjes Saskia
Het ligt er ook maar net aan wanneer je babytje komt. In de winter is het bijvoorbeeld wel koud als je je kleine gaat uitkleden en in bad doen. Maar als je dat in de badkamer doet, maak je het daar lekker warm. Bij ons is het zonder dat de cv in de babykamer openstaat wel 18 graden als de verwarming beneden open is. Er lopen dikke leidingen door het kamertje, waardoor het dus niet snel koud is. En je moet het inderdaad niet te warm stoken. Want je baby kan warmte niet goed kwijt, maar met kou beter omgaan. Misschien kan je het eens aan je kraamcentrum vragen?
Hang eens een tijdje een thermometer op in die kamer en hou in de gaten hoe de temperatuur is, zowel overdag als snachts. Dan weet je precies hóe koud het daar is en of het nodig is. Zoals hierboven ook gezegd, tussen de 16-18graden is prima, alleen bij t badderen wellicht een beetje fris. Maar als je ruimte hebt voor een straalkacheltje, is dat natuurlijk ook een idee.
Wij hebben een verwarming in de kamer van Sam, en ook al staat die unit niet aan, omdat er buizen door haar kamer lopen is het er wel erg warm als wij beneden de verwarming aanzetten. Zonder verwarming aan en raam dicht is het zo'n 18 graden (met dit weer) en met raam open gaat het naar de 12 graden (wederom met dit weer). Ik zelf denk dat het straalkacheltje voldoende is om als het echt te koud is, het kamertje even op temp te laten komen en om eventueel na het badderen aan te kleden.
als de temp niet onder de 16 graden (wat eigenlijk nooit gebeurd wanneer een kamer inpandig is) dan hoeft het echt niet hoor! Gelieve een lekker frisse kamer dan een muffe warme kamer
Dat is dus niet zo. Bij ons wordt het in de winter écht wel onder de 16. Als het goed vriest slaat beneden zelfs de verwarming aan. Die staat in de winter op 15 om bevriezing tegen te gaan.... Hij ging afgelopen nacht weer aan...
dan hebben jullie wel een erg oud/niet goed geisoleerd huis? en daarom staat er ook bij wat eigenlijk nooit gebeurd...
Ons huis is ook oud, maar wel gedeeltelijk geisoleerd oa boven op Jelles kamer. En dan nog word het daar 's nachts soms 14 graden. Dus wij hebben er ook een straalkacheltje bij gezet, zodat het minstens 19 graden is.... Als het kouder word, word jelle er wakker van en gaat hij echt niet meer slapen! Een echte koukleum, net als zijn moeder..
bij ons staat de verwarming op de babykamer bijna nooit aan. de ideaale temp van de kamer is tussen de 14 en 18 graden maar het is er vaak genoeg kouder geweest en er was niks aan de hand. ik deed alicia dan gewoon een piama aan en een voetenzak om en dan nog een dekentje erover en ze sliep als een roosje . alicia der handjes waren soms wel net ijsblokjes (fijn met borstvoeding ) maar ze heeftt er absoluut geen last van en soms zakte de temp zelfs onder de 10 graden. gelukkig niet vaak hoor en schat de temp nu zo rond de 10 graden snachts en overdag max 20 en echt ze slaapt prima. ik heb wel is de verwarming aangezet maar dan sliep ze niet tot zeer slecht en laat het dus maar lekker zo
Ik heb jullie tips uitgevoerd en een thermometer opgehangen. Als de deur dicht is, komt het er net onder de 10 graden, maar dan staat wel het ventilatierooster van het raam ruim open. Staat de woonkamerdeur op een kier, dan wordt het zo'n graad op 15/16, nog steeds met ventilatierooster open. Het blijft er dus wel kouder dan in de woonkamer, maar wel de juiste temp voor de babykamer lijkt me. Daarbij wordt de kleine in juni geboren en duurt het dus nog even voordat het kouder wordt. En ook wat jullie zeggen: Als ik de kleine in bad ga doen, even de straalkachel aan, zodat het daarna lekker behaaglijk in de kamer is. Ik denk dus niet dat we een verwarming hoeven te plaatsen. Bedankt voor jullie tips!
Onze babyfoon gaat piepen als de temperatuur op het kamertje onder de 15 graden komt... vannacht was het weer zover! We zetten dan gauw een klein straalkacheltje aan en dan is het zo weer op temperatuur. Hester slaapt overigens overal lekker doorheen, dat is een kacheltje van zichzelf Maar we gaan dus wel gauw voor nieuw dubbel glas, want hierdoorheen waait de kou blijkbaar met gemak Maar zoals jij t hebt opgelost, klinkt het prima, dan hoef je echt geen verwarming aan te leggen!