2x een postieve ovulatietest in 1 cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Essiehh, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb deze maand 2x een positieve ovulatietest gehad. Ik heb een onregelmatige cyclus dus ben nu sinds 4 rondes begonnen met ovulatietesten. Ik heb nu een positieve test gehad op dag 12 en dag 20. Normaal test ik niet meer na een positieve test, maar ik had nu vanaf dag 19 weer slijm dat eruit zag als vruchtbaar slijm. Dit had ik ook vanaf dag 10 en stopte na dag 13. Weet iemand hoe dit kan?
    En kan het misschien te maken hebben met de hysteroscopie die ik op dag 8 gehad heb? Dat mijn cyclus daarom van slag is?
    De hysteroscopie was om te kijken of er wellicht sprake was van verklevingen (gelukkig niet het geval!) omdat het zwanger worden sinds de curretages vorig jaar maar niet lukt. We zijn inmiddels aanbeland in ronde 15. We hebben over 3 weken een gesprek bij de gyn om te kijken hoe nu verder omdat het zo lang duurt dus zal bovenstaande vraag dan bij hem ook voorleggen maar was benieuwd of iemand het misschien herkent?

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik zou eens over een paar dagen een zwangerschapstestje doen :)

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Het kan zijn dat na die eerste positieve test je eitje uiteindelijk alsnog niet gesprongen is en dat je daarom nu nog een positieve test had

4. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht dit ook te hebbn, behve dat slijm wat je zegt want daar let ik zelf niet zo op.. keek alleen net nog even naar mn testen en zag toch dat de eerste piek die ik meten donkerder was dan die van vandaag. Ik kreeg net de tip om het verder uit te zoeken als je echt weer een hele donkere streep hebt. Het kan zijn zoals hierboven al gezegd dat het eitje de eerste keer niet geeprongen is.. en anders weet ik het ook niet zo goed!

5. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Er gaan er verschillende me hier afschieten waarschijnlijk, maar je kan ook 2 eitjes gehad hebben.
    Temperatuur je ? Heb je 2x een verhoging kunnen waarnemen?

Vooraleer ze hier beginnen te brullen dat het niet kan,
    hier kan je de uitleg lezen:
    https://www.newscientist.com/article/dn3927-women-can-ovulate-more-than-once-a-month/
    In canada is er een onderzoek geweest waarin werd aangetoond dat het wel kan voorvallen. Je kan er nog meer artikels van vinden, maar dit is het eerste wat ik terug tegen kwam.

Hoe ik hier op kom? Heb zelf een heel bizar iets voor deze maand. Heb namelijk 2x een verhoging gehad.
    NL van CD13 -> cd14 een temp sprong van 0.2°, van 36.5 -> 36.7 (cd13/14 is mijn normale ovulatie dag... ondertussen al bijna 2j zo :) ), had enkele dagen er voor ook enorm veel eiwit slijm + op cd 13 ovulatie pijn (rechts) gehad. Dus het plaatje "klopte" wel. Een mooie stijging, slijm, mooi rond dezelfde periode als normaal, ovulatiepijn.. etc ..
    Maar aangezien mijn normale post-ovulatie temp 36.9 / 37 is, ben ik op mijn hoede gebleven ... en op cd 16 had ik een positieve ovulatie test + terug eiwit slijm, cd 17 terug een positieve + ovulatiepijn aan beide kanten (vnl links) en cd18 terug een temp verhoging naar 36.9.

En dubbele eisprongen zijn in de familie niet ongewoonlijk (veel 2-eiïge tweelingen) en ikzelf had bij mijn eerste zwangerschap ook een dubbele eisprong, dat zagen ze op de echo.

edit: verkeerde link gepost ;) is aangepast

6. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik temperatuur niet jdk. Gebruik alleen ovulatietesten. Heb wel beide keren net als jij ook ovulatiepijn gehad. Enige verschil tussen beide keren is dat de positieve test op dag 12 na een minuut ofzo 2 duidelijke strepen gaf en de ovulatietest op dag 20 gaf meteen een duidelijke teststreep en de controlestreep kwam daarna pas. Dit is 2 dagen zo gebleven..
    bedankt voor de link ik ga het doorlezen!

Share This Page