Met die temperatuur zou mijn kind ook niet meer hoeven hoor. Gewoon ongezond. Maar ook de 30-35 graden die regelmatig in "noodlokalen" in NL wordt gehaald is funest voor kinderen hoor. Denk maar niet dat er dat er dan veel van de lessen blijft hangen. Je bent dan vooral bezig met leerplicht-bezigheidstherapie.
55 graden? Dat is niet te doen voor kleutertjes! Levensgevaarlijk! Bizar dat zo'n school dat zelf blijkbaar niet inziet
Ik las ergens een reactie dat de ouders in overleg met de directie de school sloten. De rest er omheen was meer een publiciteitsstunt om bij de overheid aandacht (en geld!) te vragen om dit probleem op te lossen.
Ik kan me het ook niet voorstellen dat een school kleutertjes in een lokaal van 55graden laten zitten inderdaad.
In het artikel zelf staat ook dat de directeur erachter stond. Belachelijk dat de gemeente zo laks is! Het is al belachelijk dat ze dat ding zo gebouwd hebben, klimaatbeheersing lijkt me toch heel erg belangrijk bij het ontwerpen en bouwen van een school. Hopelijk luisteren ze nu wel.. Goed gedaan van die ouders!
Helaas is het niet alleen in noodlokalen heel warm. Vorige week vrijdag en afgelopen donderdag washet in mijn lokaal in een net verbouwde school ook 33 graden. En airco in Nederland komt er niet, hoor. We hebben wel een luchtfilteringssysteem, maar dat maakt het niet koeler.....