Mijn zus heeft een wond in haar gezicht die met hechtingen dichtgemaakt is. Nu zoekt ze iets wat ze kan gaan smeren zodra alles goed dicht is om een zo 'mooi' mogelijk litteken te krijgen, dus iets wat het kan vervagen ofzo. Maar werken die smeerseltjes echt? En wat kan ze het beste gebruiken?
Ik heb calendulan littekencreme gekocht voor een fikse snee in het gezichtje van mijn dochter, niet gehecht maar zat op het randje wel / niet hechten, tussen haar wenkbrauwen in. We zijn nu 2 weken verder en het begint al mooi te vervagen, het bovenste stuk is al een stuk lichter, en het onderste deel (diepste deel van de snee) lijkt minder diep te worden en de randen zijn zachter.
Na mijn keizersnede hetzelfde gevraagd aan de gynaecoloog en die zei dat het er vooral om gaat dat he de huid in beweging houdt. Dus veel masseren met een soort olie of crème. Welke soort maakt niet veel uit
Oh vergeten... ik lees dat bio oil ook gebruikt wordt ter vervaging van pigmentvlekken. Ze heeft een donkere huid. Dat gaat hem dus niet worden