Ik snap je gevoel wel.. ronde 11 hier.. 10 kilo te zwaar, dan moet je daar wat aan doen as je je daar rot bij voelt. Ook ik was 10 kilo te zwaar.. ben inmiddels in mijn 3de week van het sonja bakker dieet.. en ben 5,2 kilo afgevallen! Baat het niet voor zwanger worden dan schaad het al helemaal niet voor mijn gezondheid!
Ach, wat is te zwaar. Mijn ideale gewicht ligt rond de 65 kg. Dan ben ik inderdaad 12 kg te zwaar, maar ik heb maat 38-40, dan ben je toch niet te dik. Het is maar net hoe je je voelt en 10 kg valt echt wel mee. Alleen wel oppassen dat er straks neit nog 30 kg bij komt als je eenmaal zwanger bent.
Nee, dat afvallen zie ik niet zo zitten ik weet uit het verleden dat je cyclus dan ook weer een opdoffer krijgt en ik wil mijn lichaam nu juist zoveel mogelijk stabiliteit geven, bovendien komen er bij afvallen ook veel afvalstoffen vrij die weer niet goed zijn voor een baby, maar ja, ik denk ook als je weet dat je zwanger bent je dan ook niet meer aan de lijn doet, althans , dat zou wel zeer verstandig zijn..
Gelukkig dat je je inmiddels wat beter bent gaan voelen dankzij vele antwoorden welke je hier hebt gekregen en je je hart hebt kunnen luchten. Vaak is dat al genoeg hè. Ik wilde je nog vertellen dat ik ook rookte voordat ik zwanger ben geraakt. Ik heb 14 jaar gerookt en het is me nooit gelukt om te stoppen. Ik heb mezelf wel voorgenomen dat ik zou stoppen zodra ik zwanger zou zijn en dat heb ik dus ook gedaan. Ik denk zelf dat het namelijk alleen maar meer stress met zich meebrengt wanneer je probeert te stoppen voordat je zwanger bent. Ik wil het roken hiermee absoluut niet goed praten hoor, en als je het wel kan prima natuurlijk, maar ik vond het het erg moeilijk en het roken gaf me ook juist de ontspanning die ik op sommige momenten nodig had (vond ik zelf). En juist die ontspanning heb je nodig.
Ik denk zelf dat dit meer geldt voor crash dieten.. dus waar je heeeel veel afvalt in hele korte tijd en heel weinig eet. Dat komen er heel veel afval stoffen in je bloed. Maar je voedingspatroon aanpassen dmv bijvoorbeeld Sonja bakker kan echt geen kwaad. Is alleen maar gezond. Mijn cyclus kan ik niks over zeggen of dat veranderd is.. want heb nog geen volledige cyclus gehad tijdens het dieet.
@ NAtas, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, ookal weet ik niet wat jouw dieet inhoudt. Ik ben zelf een grote fan van het Atkins dieet en heb dat 2 jaar echt als mijn levenswijze genomen. Van Atkins weet ik dat je dat absoluut niet (streng) mag doen als je zwanger wilt worden. @Annika: hoe lang heeft het bij jou geduurt voordat je zwanger was? Ik lees namelijk dat roken je vruchtbaarheid verminderen en het dus langer duurt voordat je zwanger bent. Ik probeer er nu echt op te letten wanneer ik er eentje opsteek. Bewuster worden, daardoor heb ik geen stress erover. En als ik zwanger ben dan is er geen haar op m'n hoofd die nog een sigaret aanraakt!!!!
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar, ik rook zelf ook nog en stop idd ook op het moment dat ik een positieve test in handen heb, maar ben nu al stressy genoeg zonder ook nog eens een sigaret te kunnen opsteken. Maar lees dat je vruchtbaarheid zelfs met de helft vermindert als je rookt? (al vraag ik me dan wel weer af hoe ze zoiets kunnen vaststellen)
Betreft het roken.... ik ben geloof ik best snel zwanger geworden. Ik was gestopt met de pil in augustus 2005, maar pas per december 2005 echt serieus en bewust bezig met zwanger worden. Mijn laatste menstruatie was uiteindelijk 7 februari 2006.... Dus wat mij betreft heeft het geen invloed gehad op een verminderde vruchtbaarheid. Ik denk zelf dat zoiets als stress en/of slechte voeding veel meer consequenties kan hebben op je vruchtbaarheid. Nogmaals, ik wil het roken absoluut niet goed praten en ben zoals ik eerder schreef ook direct gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Want ondanks dat ik rookte hield (en nog) ik wel rekening met mijn voeding.
Mijn dieet is dus je eetpatroon aanpassen.. goede aangepast ontbijt, lunch en avond eten en tussendoortjes. je eet 6 keer op een dag iets. Ik had zelf de neiging amper te eten overdag.. geen honger.. en dan als ik thuis kwam snoepen en dubbel opscheppen bij avondeten.. erg slecht want dan doet verwerk je bijna je eten niet meer. Ik snoep echt niet meer (koekje mag je in het dieet wel) Ik voel me er goed bij.
Mooi Natasja. klinkt goed. Inderdaad is zes keer per dag eten veel beter dan 2 of 3 keer! Ik ga eens googlen naar Sonja BAkker!
Ik heb SjS van Margriet gedaan. M'n cyclus kwam compleet stil te liggen terwijl ik toch ruim voldoende at. Ik viel ook geen kilo's in de week af. een paar ons misschien. Op aanraden van de huisarts ben ik gestopt en één dag nadat ik weer 'normaal' ben gaan eten had ik mijn eisprong. Ik zie dat toch niet als toeval.
Ik heb ook Sonja Bakker gedaan.....maar het is wel degelijk streng! In de eerste weken eet je bijna 1000 kalorieen...en das erg weinig hoor....
Nou, Loekie, ik heb dus ook al eerder "last" van dieeten ed gehad, ook toen ik de pil slikte...er gaat dan toch iets anders werken. Een lichaam is natuurlijk een heel fijn afgesteld machientje en bij sommigen is dat sneller uit balans dan bij anderen......
Nou Me2 je klinkt al een stuk volijker en we zijn ook wel heel erg off-topic. Succes in deze ronde en volgens mij kan er wel een slot op dit topic gezet worden. Over dieeten en zwanger worden kunnen we beter een ander topic starten.
Yep ben wel weer opgewekter, mijn NOD is over drie dagen...zal weer weer niets zijn geworden, dan maar weer naar de volgende ronde.... Ga aankomende zaterdag weer met een stel vriendinnen op pad waarvan twee net zwanger (lees eerste post in dit draadje)...zal dan wel weer even slikken zijn....
Het is zo ontzettend herkenbaar wat je schrijft me2. Zelf ben ik ook ongeveer 15 jaar aan de pil geweest en vanaf januari heb ik het idee dat het allemaal weer normaal is. Maar ja het wil nog steeds niet lukken. Ga echt flink voor je duimen... We houden moed, oke?