niet willen knuffelen en niet getroost willen worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baard, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo, mijn dochtertje nu 10 maanden oud wil maar niet geknuffeld worden, kan echt geeen 5 sec stil sitten op schoot.
    slaat dan en wurmt zich los.
    maak ik me wel zorgen om want kan ze dus ook niet troosten als ze zo is.
    hebben jullie dit ook?

gr debby

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Yup! :D Hier precies hetzelfde... Even gezellig knuffelen is er niet meer bij, alleen als hij echt heel, heel, heeeeel erg moe is... En dat is ook niet zo vaak.. (gelukkig) Ik denk dat het gewoon de leeftijd is. Ze willen zo veel doen en alles zien, en alles is interresant... Je hebt dan echt geen tijd om te knuffelen omdat mama last heeft van heimwee naar de babytijd... :) :)

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Debby, is dat altijd zo geweest, of is dat sinds kort? Dat kan ik niet uit je stukje halen.

4. Niet meer actief

danisha is ook nooit knuffelig geweest.. eerst kon ze zich nog niet losmaken dus toen moest het wel hahaa maar nu lukt dat echt niet.. alleen als ze heel moe is.. troosten doe ik altijd staand en wiegend en dat wil wel maar ze gaat dan niet tegen me aan hangen ofzo

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier precies hetzelfde. Nog wel wat jonger, maar meneer kan zich nu loswurmen. Lekker knuffelen lukt echt niet. Ik ben niet interessant en de rest van de wereld blijkbaar wel :rolleyes:

6. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    dat is eigenlijk al vanaf het begin zo.
    als ik ze pak en rond wiebel gaat het enigsinds maar ondertussen is he tkijken naar andere dingen.
    maar op schoot ho maar, en als ze moe is dan al helemaal niet!
    ben soms bang dat ze niet genoeg van me houd.
    ze is naar andere mensen net zo aanhankelijk als naar mij.
    en is totaal niet eenkennig.
    ben er vandaag een beetje verdrietig van.
    als ze huilt krijg ik ze alleen stil door afleiding.

gr debby

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ach lieve schat.. Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat ze niet van je houd, hoor... Dat doet ze echt wel! ((((debby)))) Het ene kindje is nu eenmaal knuffeliger dan het andere... Waarschijnlijk is ze gewoon vreslijk nieuwsgierig naar alles wat er om haar heen gebeurt...

Bekijk het eens van de andere kant... Ze heeft waarschijnlijk genoeg vertrouwen in jou en dat je er altijd bent om zelf op ontdekkingtocht te gaan... :) (waarmee ik niet wil zeggen dat knuffelige kindjes dat niet hebben, hoor... )

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Hier ook niet meer hoor de wereld is zo veel meer interessanter geworden. Alleen als ze gaat slapen of flesje krijgt dan wilt ze wel knuffelen maar anders huppa opzij duwen die moeder van me :)

Ik was ook zo zei mijn moeder tot mijn 2de daarna was ik juist overdreven een knuffelkind. Alleen maar bij mama willen zijn.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan is ook nooit een knuffelbeer geweest. Hoe hard hij ook valt na 2 tellen wilt hij als je hem troost alweer van schoot.
    Het ene kind heeft het meer als het andere

10. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ze is inderdaad heel nieuwschierig.
    w.s maak ik me weer druk om niets.
    gr deb

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb me ook ontzettend verdrietig gevoeld een periode. Ook omdat Noa geen knuffelkont is. Heb dus ook heel lang gedacht dat ze het bij mij niet leuk had ofzo.

Ze vindt de wereld veel te leuk om te ontdekken en heeft idd geen tijd om even bij mamma op schoot te zitten en te knuffelen (maar mamma wil niets liever... ;) )

Het heeft helemaal niets te maken met het niet houden van mamma of het niet leuk hebben met mamma, maar soms voelt het wel zo he!

Als ze op ontdekkingsreis is houdt ze mij wel in de gaten. Ze is nooit verder dan vier meter bij mij in de buurt. Ze heeft mamma dus wel degelijk nodig.... :)

Dat knuffelige komt wel weer (hoop ik.... ;) )

Deel Deze Pagina