Hoi dames, Ik heb een 3de hands quinny freestyle xl (drie wieler) gekocht. Het probleem is nu dat ik het heb overgekocht van een vrouw die het zelf ook 2dehands heeft gekocht. Zij heeft alleen de mand gebruikt, dus niet de buggy. Ik heb zelf moeten uitvinden hoe je die buggy erop plaatst. Ik ben er toen achter gekomen dat je door middel van grote grote flappen met drukknopen de buggy vastzet. Ik wil nu graag weten of ik deze buggy ook liggend kan krijgen en hoe? En de kleur van de quinny freestyle xl is oranje, dus met welke bouwjaar hebben we hier mee te maken? Ik heb hier een voorbeeld van op: Marktplaats.nl > Quinny Freestyle XL Rood combinatie - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Marktplaats.nl > TOPPERTJE: Quinny Freestyle XL combinatie - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groetjes December mama
Als het goed is, zit aan de achterkant zo'n inknijp ding zitten, waarmee je de rugleuning naar beneden kan "trekken". Ik heb exact dezelfde gehad, maar dan in grijs
Hier een link naar de handleiding! Het is eigenlijk voor de 4XL, maar het enige verschil tussen de 3XL (die jij hebt) en de 4XL zijn het aantal wielen ps. plaatje 26 gaat over het brengen van de rugleuning in ligstand Preview handleiding Quinny Freestyle 4XL nr: 37855
Op de foto zie ik echter dat die buggy gedeelte een harde onderkant heeft en door middel van een klik systeem wordt vastgezet. Die van mij zet ik vast door grote flappen met drukknoppen. En ik heb nergens zo'n knijp ding denk ik. Ik zie trouwens ook op de foto dat je die buggy gedeelte naar je toe kan vast zetten, dus dat het kind naar je toe kan kijken. Bedankt voor je snelle reactie!
de 3 wieler heeft achter het ruggedeelte een zwarte band. als die strak staat dan is hij in zit stand en maak je hem losser dan gaat hij in lig stand. kleur zegt weinig over bouwjaar. denk dat ze zo'n jaartje of 6 oud zijn. kan je bij quinny navragen.
nee hoor, is niet het enigste verschil. m'n moeder heeft 2 3-wielers en m'n zusje hebben er ook 1 en deze werken met een band achter het rug-gedeelte. in de bekleding zit een versteviging in het ruggedeelte. ik heb een 4-wieler en mijn zitting bestaat uit een ijzeren frame wat op het onderstel geklikt moet worden en waarover de bekleding moet. die van mij doe je inderdaad in ligstond door in een hendeltje te knijpen waarop hij 4 standen kan zakken. de 4 wieler kan platter gelegd worden dan de 3 wieler.
Aha bedankt, ik zal kijken of ik ook zo'n zwarte band heb. En wat betreft de buggy naar je toe vast zetten kan ik dat ook doen met deze quinny? Bedankt voor je reactie.
ik zou het eerlijk gezegd niet weten. maar je kan quinny mailen met vragen en dan krijg je super snel antwoord. ze kunnen je ook een gebruiksaanwijzing mailen. en er zijn verschillende versies van deze wandelwagens. 3 wielers met knijpachterkant maar ook die met band werken. ik weet niet of je al een kindje hebt maar ze mogen pas rond 5-6 maanden in het buggy-gedeelte. hij kan niet helemaal plat als een wandelwagenbak en het gedeelte is veel te groot voor een baby.
Oké, wat betreft die buggy met die zwarte band dat is een soort. Ik bedoel ze hebben daar niet van verschillende modellen. Klopt de buggy-gedeelte is veel te groot, moet ik dan een verkleiner kopen of zoiets. Ik heb nog geen baby ik moet nog bevallen, in december of eind november. ps. waar kan ik precies die zwarte band vinden onder die heup/schouder gordel?
die band moet achter het rug-gedeelte zitten. aan de buitenkant. het kan zijn dat hij nog los hangt. je moet i.i.g. een losse band en een band met een soort gesp overhouden. ik zou geen baby in het buggy-gedeelte leggen. er wordt echt afgeraden om dit voor de 6 maanden te doen en dat is natuurljk niet voor niets. buggy gedeelte kan niet helemaal plat en dat moet voor een baby wel. en in een wandelwagenbak liggen ze wel helemaal plat. ze liggen veel meer beschut tegen wind en tocht. warmte wordt in een bak ook beter vast gehouden. dus in jouw geval zou ik echt de eerste maanden een wandelwagen-bak gebruiken. hier past de kleine niet meer in de wandelwagen bak (4 maanden en groot kindje) en eigenlijk mag ze nog niet in het buggy-gedeelte. maar het kan gewoon niet anders. en zij is aardig sterk maar zelfs voor haar kan het eigenlijk net. maar als ze slaapt dan zakt ze regelmatig scheef. tuigje is nog veel te groot. dus ik zou het echt niet doen. ik zou je baby dan nog eerder in de maxi-cosi leggen en die op het onderstel klikken. met een babynestje erin en bijv. een voetenzak. liggen ze een stuk stabieler. maar ook dit is niet echt super en wordt ook afgeraden. mag ook maar zeer korte tijd per dag gebruikt worden. sommige nemen helemaal geen wandelwagenbak en gebruiken alleen de maxi-cosi maar dat is echt superslecht voor het ruggetje en de heupjes omdat ze toch min of meer in een gedwongen houdingen zitten/liggen. en ene wandelwagenbak kan ook heel handig zijn om in de box te zetten waar ze lekker beschut in kunnen slapen. of naast je bed als je geen wiegje hebt.
Oké, ik zal er naar kijken of ik dat ook heb. En wat betreft voor de pasgeborene baby heb ik ook een wandelwagen-bak. Dus dat is geen probleem. Bedankt voor je reacties!
Hihi, ik zie het. Ja, een maxi cosi wil ik sowieso gaan kopen (heb het nodig voor in de auto) en die wil ik dan ook af en toe gebruiken in plaats van de wandelwagen-bak. Niet lang zoals jij al aan gaf, want dat is niet goed voor het kindje. Nu we het toch over de maxi cosi hebben, kan ik ieder maxi cosi (merk maxi cosi) autostoel gebruiken voor op mijn quinny freestyle Xl ? En ik heb gehoord dat de maxi cosi citi de beste is, omdat die lekker licht is. En heb ook gehoord dat een 2de hands niet aan te raden is, omdat die misschien gevallen kan zijn of betrokken bij een ongeluk, waardoor die niet meer veilig is. Klopt dat?
ik dacht dat de meeste er wel op passen. ik heb een maxi-cosi cabriofix. je hebt wel speciale adapters nodig om het stoeltje erop te kunnen klikken. hier kan je de wandelwagenbak en het autozitje van maxi cosi op klikken. maar, er schijnen verschillende adapters in omloop te zijn. zo had m'n moeder een complete wandelwagen met adaptors maar daar paste het autozitje van m'n zusje niet op. blijkbaar dus van een oudere versie autostoel. mijn autostoeltje is trouwens 2e hands. tuurlijk willen ze graag dat je een nieuwe stoel koopt ja, ze zeggen dat hij minder veilig is als hij is gevallen maar denk persoonlijk dat het wel meevalt. er kunnen na een harde val, haarscheurtjes in komen. maar vaak kan je dit wel gewoon zien. bekleding kan er af. je kan aan de staat van het stoeltje wel zien of hij een keer goed hard gevallen is of dat er een ongeluk bij is geweest hoor. en daarnaast is een beetje mensenkennis bij zo'n koop ook niet verkeerd. mijn stoeltje heb ik op gehaald bij supernette mensen die duidelijk zuinig op hun spullen waren. maar dat is ieder zn eigen keus.
Ik heb bij de combi kinderwagen ook adapters bij gekregen die horen bij de wandelwagen-bak. Dat zijn deze: Google Images Als mijn combi kinderwagen meer dan 6jr oud is, dan zullen die adapters ook niet passen op een moderne maxi cosi autostoeltjes of toch wel.