Hoppediz elastische draagdoek fijn voor pasgeboren baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama-in-love, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
  2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    #2 Marlett, 25 dec 2011
    Laatst bewerkt: 25 dec 2011
    Ik heb ´m zelf niet gehad, maar volgens mij is het een prima doek. Dat de beentje uit de doek komen, kan geen kwaad mits de knietjes hoger zitten dan de billetjes. Maar omdat dat bij een kakelverse baby nog wel eens een gefrut kan zijn, kun je de beetjes ook nog wel in de doek laten.

Een heel duidelijk instructiefilmpje voor de rekbare doek vind ik dat van Webkim: Rekbare draagdoek - YouTube

edit: En drie lagen over je kindje:

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik zie nu trouwens dat je ergens in juni bent uitgerekend, dan is een rekbare doek wel warm omdat je die in meerdere lagen over je kindje draagt. Je zou ook een geweven draagdoek kunnen doen. Dan hoef je maar één laag te dragen over je kindje. Je kunt de banen die aan de zijkanten lopen nog wel over je kindje heen doen voor meer steun, maar met een pasgeboren baby en warm weer hoeft dat niet is is dit luchtiger.
    Je kunt dan bijvoorbeeld een hoppediz das leichte doen of een jaquard doek. Die zijn allebei wat dunner.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een rekbare doek liggen maar ik ga ivm de zomer voor de Hoppediz das leichte

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    En ik heb de roze jaquard gekocht... :D

Deel Deze Pagina