Ervaringen oud goud om laten smelten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

En dan gaat het vooral om de kosten ervan.
    Is het goedkoper om bijv. trouwringen te kopen. BIj de lucardi bijv. (2de voor 1 euro) of om van mijn oude ketting twee ringen te laten maken.

De ketting heb ik van mijn overleden opa gekregen, dus er zit veel emotionele waarde aan. Helaas is de koningschakel versleten, dus het is een kwestie van tijd dat hij van mijn nek afvalt.
    Dit leek mij een mooi moment om een mooie ketting, een extra mooie betekenis te geven en zo is mijn opa er ook een beetje bij toch?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja een geweldig idee. Vooral vanwege de emotionele waarde.

Volgens mij valt het omsmelten redelijk mee. Voor mijn pleegdochter heb ik de trouwringen van haar opa, oma en vader laten omsmelten. Die van haar grootouders zijn de halsketting geworden, die van haar vader een hart, waar we een deel van zijn as in hebben laten zetten. Wij waren niet eens zo idioot veel geld kwijt. Ik meen rond de 350 euro of zo.

Ik zou gewoon eens informeren bij een edelsmid. Jij woont in Rotterdam als ik het goed heb, informeer eens in Schoonhoven, daar zitten behoorlijk wat edelsmeden.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ga aub niet naar de L.ucarid voor die ringen! Het is zulke slechte kwalitteit wij wilde die in de eerste instantie ook nemen maar een kennis rade het af!
    de ringen zijn licht vaak niet gevuld dus je kan er niet mooi en goed in laten graveren en ze zijn heel dun van stuk
    ik zou het bijna af doen als speelgoedringentjes voor meisjes!

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij hebben ringen van Lucardi en zijn er erg blij mee, goede kwaliteit en een goede prijs! (inderdaad 2e een euro) Maar ik denk dat ik het idee van omsmelten mooier vind. Als je ketting kapot is straks ligt 'ie er maar, en als je hem laat omsmelten draag je het nog wel. (Zou er wel een foto van maken voordat je dat doet trouwens, om naar terug te kijken)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb het trouwens fout: Van de ringen van opa en oma zijn 2 kettingen gemaakt en van die van haar vader 2 hartjes. Mijn pleegdochter heeft er 1, en we hebben er ook 1 voor haar zusje laten maken, de kosten kloppen wel, rond de 350/400 euro, maar dan wel 2x dus. Rond de 200 euro per ketting.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan ook eens bij de juwelier in de binnehof informeren :)

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oja! Natuurlijk! Daar zit er ook één.

Prft, ik kom er zeker wel een paar keer per week en vergeet hem gewoon :)

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wij hebben toen mijn oma's overleden een aantal gouden sieraden gekregen. Mijn moeder heeft hier afgelopen kerst voor mijn zus en mij een hele mooie ketting met hanger van laten maken, en voor zichzelf een ring. Ik ben er superblij mee, omdat ik nu een mooi aandenken van mijn beide oma's in 1 sieraad heb wat ik ook echt veel draag.

Ga gewoon eens bij de juwelier informeren.

Deel Deze Pagina