Allergieën - Alternatieve geneeskunde

Discussie in 'De lounge' gestart door pietje1987, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Goedemorgen!

Zoals velen heb ik ook allerlei allergieën. Waar precies voor is altijd onduidelijk gebleven (ondanks onder andere bloed testen enzo), alleen huisstofmijt weten we zeker.

Soms helpt een allergie pilletje en soms helaas ook niet.

Nu overweeg ik om me op alternatieve geneeskunde te storten, maar: waar te beginnen? Ga ik eerst naar een homeopaat? Of naar acupunctuur?

Wie kan mij adviseren?

Alvast super bedankt!

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Cranoisacraal therapeut kan dit ook geloof ik.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Van deze twee zou ik naar een homeopaat gaan, maar beter nog een fytotherapeut. Mijn persoonlijke mening, fytotherapie werkt sterker dan homeopathie.
    Acupunctuur lost de klachten op, maar pakt de oorzaak niet aan.

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Bioresonantie. Hier hebben wij erg goede ervaringen mee

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mijn man gaat ieder jaar naar de homeopaat voor zijn allergische klachten vanwege de beginnende bloei van de bomen.
    Hij krijgt dan een hoge potentie van iets mee en die gebruikt hij dan en dat werkt super!

6. Klunsjs

Klunsjs Lid

2 aug 2014
    34
    2
    8
    Ik volg graag mee. Heb begin dit jaar testen in ziekenhuis laten doen dmv kretsjes/ wondjes maken. In september sta ik gepland voor een sensibiliserinskuur dmv spuiten (duurt jaren en jaren) dus miss valt er hier iets bruikbaars uit de bus!

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Ik zou de homeopaat adviseren. Voor verschillende dingen al goed geholpen.

8. pietje1987

Dank je voor je reactie, wat is het verschil tussen de twee?

9. pietje1987

Leer allemaal nieuwe woorden hier :p ik ben helemaal niet bekend met alternatieve circuit, omdat ik eigenlijk nooit iets ' mankeer' zeg maar.

Ik weet dus ook echt niet waar te beginnen :) maar wat ik begrijp is een homeopaat wel een goede start?

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Met NEI therapie kun je misschien de oorzaak achter halen.
    Mijn zoon heeft een allergie, maar de dokter bleef volhouden dat het niet zo was. Dit wou hij ook niet testen. Toen ben ik eens gaan zoeken op alternatief gebied, en kwam uit bij NEI. En inderdaad..... hij heeft een allergie. Sinds ik bepaalde producten bij hem mijd, gaat het stukken beter!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    NAET therapie

12. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Bioresonantie is een echte aanrader. Wij hebben daar met onze dochter zeer goede ervaringen mee. Dankzij bioresonantie hebben wij nu een gelukkig kind in plaats van een doodongelukkig kind. Degene die het heeft uitgevoerd bij mijn dochter wist precies te vertellen waar ze zo heftig op reageerde (veel allergieën). Wij hebben haar adviezen opgevolgd en een heel ander kind gekregen.

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb Angio-Oedeem, dus helaas veel ervaring met allergische reacties. Na keer op keer geen succes in het reguliere medische circuit heb ik diverse alternatieve geneeswijzen geprobeerd. Ik stond er echt voor open en heb netjes de adviezen opgevolgd, maar zonder veel resultaat.

Bioresonantie was nog het beste. Niet zozeer vanwege de behandeling, maar omdat de therapeute over enorm veel kennis beschikte qua voeding e.d.

Homeopathie en NAET vond ik eerlijk gezegd kwakzalverij.

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Ik loop bij klassiek homeopaat voor allerlei klachten en kan je zeggen dat als je een goede hebt het geen kwakzalverij is. Had een hele grote eczeem plek op been, geen zakfje werkte en door behandeling klassiek homeopaat er helemaal van af en zo met meerdere klachten zoals bv frequent niezen.

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb ook verschillende allergieën. Voornamelijk voor (huis)dieren. Mijn ouders hebben een hond en daar kom ik zelden meer op visite. Ik ben me momenteel ook aan het oriënteren op alternatieve geneeswijzen. Ik zat zelf te denken aan accupunctuur, maar ik zie nu dat er veel meer mogelijkheden zijn. Dus ik lees even mee..!!

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48

Ook ik vind, als je een goede klassieke homeopaat hebt, dan is dit echt geen kwakzalverij.
    Jaren geleden, ik had altijd nekklachten, maar dan ook altijd. Niks hielp, en fysiotherapie verergerde de klachten, kreeg er zelfs meer klachten van.
    Uiteindelijk bij een goede klassieke homeopaat terecht gekomen, een middel mee gekregen en dat hielp binnen 2 maanden. En het bleef weg!

17. pietje1987

Dank voor al jullie reacties en uitleg!

Ik ' begin ' denk bij een klassieke homeopaat, eens kijken wat die ervan zegt

18. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hou er wel rekening mee dat als je al allergisch reageert ze niet zoveel meer kunnen doen. tenminste dat zei de homeopaat tegen mij.

ik ben ook nog aan het kijken wat te doen.

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Tja, ik ben niet zo van de alternatieve geneeskunde. Maar wilde je toch een tip geven. We hebben een luchtreiniger in huis (ivm katten) en die haalt veel stof en allergenen uit de lucht. Het scheelt enorm, we merken het echt als hij een paar dagen uit heeft gestaan.

Verder haren uit het gezicht houden (pollen kunnen in je haren gaan zitten); handen wassen, gezicht wassen en beetje vaseline onder de neus.

Sterkte en sorry dat ik geen alternatieve tips heb. Behalve dan dat je erg moet oppassen... het kost soms veel geld en werkt lang niet altijd.

Deel Deze Pagina