Goedemorgen! Zoals velen heb ik ook allerlei allergieën. Waar precies voor is altijd onduidelijk gebleven (ondanks onder andere bloed testen enzo), alleen huisstofmijt weten we zeker. Soms helpt een allergie pilletje en soms helaas ook niet. Nu overweeg ik om me op alternatieve geneeskunde te storten, maar: waar te beginnen? Ga ik eerst naar een homeopaat? Of naar acupunctuur? Wie kan mij adviseren? Alvast super bedankt!
Van deze twee zou ik naar een homeopaat gaan, maar beter nog een fytotherapeut. Mijn persoonlijke mening, fytotherapie werkt sterker dan homeopathie. Acupunctuur lost de klachten op, maar pakt de oorzaak niet aan.
Mijn man gaat ieder jaar naar de homeopaat voor zijn allergische klachten vanwege de beginnende bloei van de bomen. Hij krijgt dan een hoge potentie van iets mee en die gebruikt hij dan en dat werkt super!
Ik volg graag mee. Heb begin dit jaar testen in ziekenhuis laten doen dmv kretsjes/ wondjes maken. In september sta ik gepland voor een sensibiliserinskuur dmv spuiten (duurt jaren en jaren) dus miss valt er hier iets bruikbaars uit de bus!
Leer allemaal nieuwe woorden hier ik ben helemaal niet bekend met alternatieve circuit, omdat ik eigenlijk nooit iets ' mankeer' zeg maar. Ik weet dus ook echt niet waar te beginnen maar wat ik begrijp is een homeopaat wel een goede start?
Met NEI therapie kun je misschien de oorzaak achter halen. Mijn zoon heeft een allergie, maar de dokter bleef volhouden dat het niet zo was. Dit wou hij ook niet testen. Toen ben ik eens gaan zoeken op alternatief gebied, en kwam uit bij NEI. En inderdaad..... hij heeft een allergie. Sinds ik bepaalde producten bij hem mijd, gaat het stukken beter!
Bioresonantie is een echte aanrader. Wij hebben daar met onze dochter zeer goede ervaringen mee. Dankzij bioresonantie hebben wij nu een gelukkig kind in plaats van een doodongelukkig kind. Degene die het heeft uitgevoerd bij mijn dochter wist precies te vertellen waar ze zo heftig op reageerde (veel allergieën). Wij hebben haar adviezen opgevolgd en een heel ander kind gekregen.
Ik heb Angio-Oedeem, dus helaas veel ervaring met allergische reacties. Na keer op keer geen succes in het reguliere medische circuit heb ik diverse alternatieve geneeswijzen geprobeerd. Ik stond er echt voor open en heb netjes de adviezen opgevolgd, maar zonder veel resultaat. Bioresonantie was nog het beste. Niet zozeer vanwege de behandeling, maar omdat de therapeute over enorm veel kennis beschikte qua voeding e.d. Homeopathie en NAET vond ik eerlijk gezegd kwakzalverij.
Ik loop bij klassiek homeopaat voor allerlei klachten en kan je zeggen dat als je een goede hebt het geen kwakzalverij is. Had een hele grote eczeem plek op been, geen zakfje werkte en door behandeling klassiek homeopaat er helemaal van af en zo met meerdere klachten zoals bv frequent niezen.
Ik heb ook verschillende allergieën. Voornamelijk voor (huis)dieren. Mijn ouders hebben een hond en daar kom ik zelden meer op visite. Ik ben me momenteel ook aan het oriënteren op alternatieve geneeswijzen. Ik zat zelf te denken aan accupunctuur, maar ik zie nu dat er veel meer mogelijkheden zijn. Dus ik lees even mee..!!
Ook ik vind, als je een goede klassieke homeopaat hebt, dan is dit echt geen kwakzalverij. Jaren geleden, ik had altijd nekklachten, maar dan ook altijd. Niks hielp, en fysiotherapie verergerde de klachten, kreeg er zelfs meer klachten van. Uiteindelijk bij een goede klassieke homeopaat terecht gekomen, een middel mee gekregen en dat hielp binnen 2 maanden. En het bleef weg!
Dank voor al jullie reacties en uitleg! Ik ' begin ' denk bij een klassieke homeopaat, eens kijken wat die ervan zegt
hou er wel rekening mee dat als je al allergisch reageert ze niet zoveel meer kunnen doen. tenminste dat zei de homeopaat tegen mij. ik ben ook nog aan het kijken wat te doen.
Tja, ik ben niet zo van de alternatieve geneeskunde. Maar wilde je toch een tip geven. We hebben een luchtreiniger in huis (ivm katten) en die haalt veel stof en allergenen uit de lucht. Het scheelt enorm, we merken het echt als hij een paar dagen uit heeft gestaan. Verder haren uit het gezicht houden (pollen kunnen in je haren gaan zitten); handen wassen, gezicht wassen en beetje vaseline onder de neus. Sterkte en sorry dat ik geen alternatieve tips heb. Behalve dan dat je erg moet oppassen... het kost soms veel geld en werkt lang niet altijd.