Mijn zoontje eet heel graag het bevroren fruit van de AH. Dat zijn doosjes gevuld met blauwe besjes, frambozen, aardbeien en/of bramen. Ik vermoed dat die bedoeld zijn om ontdooid te eten, maar voor mijn zoontje is het een grote delicatesse om ze bevroren te eten en ik ben het wel een beetje met hem eens dat het best lekker is. Maar nou is bij mij wel een beetje de vraag, is dat alleen vulling of biedt het nog wat vitamines? In de normale versie is het hartstikke gezond spul. Al dat fruit barst van de vitaminen, dus in de zomer kopen we op de markt altijd bakken vol. Maar in de winter is me dat te duur en de ijsversie is echt een verwennerij bij ons thuis. Hij wordt er echt dolgelukkig van. (Dus ik geef hem in de zomer ook wel) Dus weet iemand of het nog nut heeft om dit te geven of is het alleen een soort snoep?
volgens mij zit er wel voldoende vitamines in. Het is geplukt en vrijwel meteen ingevroren waardoor de vitamines behouden blijven.
Hee wat grappig!! Staat er niet op het doosje dat de vitaminen zijn behouden of bij voedingswaarden/ ingrediënten? Lijkt mij dat het nog steeds gezond is hoor, net als diepvriesgroenten.
Iedere bewerking van groente en fruit levert een vit.C-verlies op. Heel snel pasteuriseren en invriezen levert niet zoveel verlies op als bijv. ontdooien of koken. Dat je ventje dat fruit bevoren lust, is dus alleen maar mooi meegenomen. Krijgt hij daar trouwens geen buikpijn van?
Hier heb ik ze ook in de vriezer liggen, voor afwisseling... En lekker makkelijk! Mijn mannetje vind het ook erg lekker. En maak er voor onszelf ook vaak smoothies van Lijkt mij dat net als bij diepvriesgroente dat het snel ingevroren is, dus zal nog aardig wat vitamines inzitten hoor! Lijkt en smaakt erg gezond
Ik heb nog nooit gemerkt dat hij buikpijn krijgt, maar we geven wel altijd maar een beetje. IJs op zich doen we een beetje voorzichtig mee. Maar goed om te weten dat het dus eigenlijk mooi uitkomt dat hij het bevroren het lekkerst vind.