Mijn man kwam gister met een leuk voorstel. Hij moet de laatste week van de vakantie werken in Zwitserland (grens Italië) en stelde voor dat we mee gaan die kant op. Nu ontstond het idee dat hij ons af zet op een camping in Italië, een nachtje blijft en naar zijn werk gaat. Aan de het einde van zijn werkweek komt hij dan weer naar ons toe, blijft een nachtje en dan rijden we met zijn alleen naar huis. Super leuk idee! Alleen zie ik er misschien een heel klein beetje tegenop om 4 nachten, alleen met de kinderen, zonder auto en in het buitenland op vakantie te zijn. Wat zou jij doen?Ik heb een leuke camping gevonden waar genoeg te doen is voor de kinderen. Een kleine campingwinkel en een stadje redelijk in de buurt. De omgeving is een klein beetje bekend bij ons omdat we 2 keer eerder vlakbij geweest zijn.
Ik zou het ook doen. Het deel zonder auto zou ik ook wel een dingetje vinden, maar ik zou het wel doen.
Ja voor die paar dagen zou ik het ook doen. Lastig zonder auto, maar als er genoeg te doen is op de camping zou ik dat wel prima vinden. Desnoods een camping zoeken met faciliteiten op loopafstand, een centrum oid.
zit je in de buurt van een dorpje, kun je wat ondernemen die 4 dagen, is de camping met animatie, zwembad, voorzieningen oid? want ik zou echt wel een auto bij me willen hebben om activiteiten te ondernemen, boodschapjes te kunnen halen en wat mobieler te zijn eerlijk gezegd.
Mijn man stelde voor om hem af te zetten op het werk, dan zelf 3 uur te rijden naar de camping en dan heb ik dus eventueel de auto. Maar, ik ben niet zo'n held op de weg in het buitenland en dat zou betekenen dat hij niet kan blijven slapen. Dat vind ik sowieso wel belangrijk en dan heeft hij er ok nog een leuk uitje aan. Auto huren vind ik een beetje zonde van het geld en dan blijft hij waarschijnlijk toch staan.. E zou dus alleen in noodgevallen nodig zijn.
Een activiteit ondernemen hoeft van mij niet zo en van de jongens ook niet. Het zou me puur om de noodgevallen en boodschappen te doen zijn denk ik. Op de camping zitten 2 zwembaden, op loopafstand van het meer, en het dorpje zit op 1 km (volgens mij wel met een flinke klim) De camping heeft een winkeltje maar ik las dat er niet heel veel keuze in producten is en ze hebben een restaurantje op de camping. Ik kan van huis eventueel boodschappen mee nemen muv de koele dingen.
Er is niet heel veel keuze meer in campings in die week of je betaalt meteen 2000 voor 7 nachten en dat vind ik teveel voor een extra vakantie.. Deze camping ken ik nog niet maar ziet er leuk uit en het is dus redelijk in een bekende buurt. Ik zal in de avond wel alleen op het terras zitten als de jongens gaan voetballen, alleen bij het zwembad liggen enz enz.. Dat is wat me nog een beetje tegenhoudt. Wil ook niet de hele tijd alleen bij de stacaravan gaan zitten dus zal me wel een beetje ergens moeten mengen.
Wij zouden ons prima op een camping kunnen redden die dagen, keer naar het meer, en dan een keertje naar dat dorpje lopen bijvoorbeeld. Klinkt voor mij prima!
Oh alleen klinkt voor mij juist heerlijk, boekje erbij, koel drankje, kinderen spelen ergens in de verte… genieten
En een camping bij zijn werk in de buurt zodat hij 's avonds elke keer naar jullie toe kan komen? Wij doen dat wel eens andersom, omdat ik hier degene ben die vaak in de vakanties moet werken. Mijn man gaat dan met de jongens kamperen en ik rij heen en weer (wel gewoon naar kantoor meestal, ik heb niet zulke exotische werkplekken, haha).
klinkt prima, je hebt dus voorzieningen bij de hand, een keertje naar het dorp lopen 1 km is nog wel te overzien. ook als het een klimmetje is, dan is het 1 keer iig ook een afdaling! als je makkelijk bent qua eten kun je het denk ik wel redden toch? eet je een keer bij het restaurant, een keer pasta met kant en klare saus, of vegetarisch. je loopt een keer het dorpje in voor een pizza. nou voordat je het weet zijn de 4 dagen om. Ik ga dit jaar ook voor het eerst zonder mijn man en met de kinderen op vakantie, zelf met de auto. Ik ga denk ik juist heerlijk bij de tent zitten, lekker een boek lezen. met de kinderen naar het zwembad, op het terrasje zitten, en een puzzelboekje mee. ik vermaak me denk ik wel. voor mij is het spannendste het rijden naar de camping >700 km en het alleen opzetten van de tent... hahaha.
Alleen rijden lijkt me ook wel een dingetje, zeker in een vreemd land. Ik vind het stoer dat je het gaat doen! Ik denk dat als ik dit ga doen, dat ik me ook heel stoer voel Zo’n mooie kans moet ik niet laten schieten ook al vind ik het heel spannend. Ik ga het gewoon doen!
Ik zou het zeker doen! Zouden ons ook prima vermaken door gewoon op de camping te blijven, mits er genoeg mogelijkheden zijn voor eten/boodschappen. Mijn zoon is wel pas 3, weet niet hoe het met oudere kinderen zou zijn. Alleen aan het zwembad liggen klinkt heerlijk Boekje lezen, puzzeltjes maken etc. Lekker mee voetballen, badminton.. Wij zijn nu met een camper weg en de afgelopen 3 dagen ook niet van de camping geweest (hebben wel fietsen mee om evt weg te gaan maar is hier niks in de buurt). Een zwembad zou voor ons wel een must zijn, vermaken we ons elke dag wel paar uur mee.
Klinkt heerlijk! En voor vier dagen goed te overzien. Dat stoere gevoel erbij maakt het nog extra leuk er is daar genoeg te doen voor een paar dagen zo te horen, en als je écht iets nodig hebt qua eten/drinken en het dorpje is even te ver, kun je vast wel iets redelijk geschikts vinden bij dat campingwinkeltje.
Gewoon doen! Ik heb het een keertje gedaan toen man naar de formule 1 ging. Hem daar afgezet en wij doorgereden naar een camping en na een aantal dagen weer opgehaald. Ik had dus wel een auto, maar vind het ook geen probleem om te rijden in het buitenland. Als je niet graag rijdt, dan zou ik gewoon een camping kiezen met voldoende faciliteiten en auto bij man laten. Mijn kinderen waren toen 1 en 3, met oudere kinderen lijkt me nog relaxter. Veel plezier!
Waarom niet? Ik heb geen rijbewijs (en dus geen auto) en maak ieder jaar de leukste vakanties met mijn zoon. Uiteraard plan ik wel vakanties waar alles redelijk op loopafstand is maar uiteindelijk heb je vooral de basics nodig zoals een supermarkt/restaurant en een camping lijkt me dan prima uitgerust.
Kan je een fiets meenemen of huren voor de boodschappen? Ik weet niet wat het hoogteverschil tussen winkels en camping. Of een koelkastje huren/mee waar genoeg in past voor 5 dagen. Dan kan je voor je man baar het werk gaat goede voorraad inslaan. En de rest op de camping doen.
Ik zou het ook graag doen! Al herken ik je twijfels ook. En het stoere gevoel nadien ook. Ik ben eens 3 nachten met de kinderen (toen 4,6 en 8) op een camping geweest, zonder auto. Dat was op momenten echt aanpoten, maar met name door de leeftijd. Ik vond het ook heel leuk om in een andere samenstelling weg te zijn. Even zelf alles kunnen kiezen etc. En des te blijer om elkaar weer te zien! Boodschappen goed plannen, zodat je daar genoeg hebt aan een rugzakje. En bedenk ook dat er vast andere mensen op de camping zijn die je willen helpen als er iets is. Leuk idee, veel plezier!