Zitten er nu leden aan het Gardameer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door GossipGirlxoxo, 25 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Het enige verschil met 40 jaar geleden is dat we toen de ochtendkrant lazen en 1 keer per dag het 8 uur journaal keken, waarin nieuws werd gebracht waarvan in elk geval nog op locaal niveau, gebaseerd op locale feiten verslag van werd gedaan, terwijl we tegenwoordig 24/7 om de oren worden geslagen met hysterische apocalyptische clickbait doemscenario's door op geld beluste media haaien die gestuurd worden door internationale moguls die dik verdienen aan massa hysterie en nul komma nul belang hebben bij het welzijn van de landen waarover ze hun onzin uitbraken.

Fruity90, Cin85, Luppy en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Tuurlijk Donald Trump…

Wetenschap is geen feit is allemaal een hoax.

Mamafiets, Zoe123, Chayammy en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    :roflmao::roflmao:

OK, kun je jouw onderstaande uitspraak wetenschappelijk onderbouwen? Wat kwam eerst: klimaatverandering of het opwarmen van de aarde? Of toch het weer van tegenwoordig?

Wat we nu zien van het weer is een directe gevolg door het opwarmen vd aarde tgv klimaatverandering.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat zeiden wij al tegen elkaar. Spanbanden mee en matras op de auto. zit met zijn 4en in een 6 persoons caravan dus 2 matrassen over.

owly vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Nee deze kreeg ik door van kennissen op de camping. Die hun eigen trek caravan en auto zijn verwoest en moeten terug vliegen en alles achter laten.

6. GossipGirlxoxo

wij hebben dit vaker meegemaakt aan het gardameer. Ik als kind al met mijn ouders dat de auto een poffertjes pan was. In Corona tijd zijn we niet geweest maar meen 2 jaar daarvoor ook die hagelbuien meegemaakt. Toen hadden we de mazzel dat wij het enige appartement op de camping hadden met een overdekt terras waar de bus onder kon staan.

mutskuh en Loufoque vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

ik hoor dit vaker, voor mij wel een reden de auto en reis verzekering te bellen hoe dat zit met de polis.

8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.308
    1.382
    113
    Vrouw
    Ja 2019 was dat! Toen gingen wij naar het Lago maggiore en was dat een week ervoor ook net zo geweest.

Wij hebben ook spanbanden mee en ook 2 matrassen over en luchtbedden/kleden en babybedje matras. Mocht het nodig zijn belangrijkste is ook dat je vooral je (voor)ruit ook beschermt zodat je in elk geval naar huis kan. Deuken maken niet uit maar Total loss of kapotte ramen is moeilijk. Al weet ik niet of met wat maandag gebeurde al deze zaken helpen hoor. Maar altijd goed voor jezelf om een soort van plan de campagne te hebben :)

Ik had vorige week de auto en reisverzekering nog opgevraagd en expliciet staat verzekerd genoemd storm/hagel schade etc. Ook gelijk gekeken wat te doen bij schade aan je auto.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jeetje, dat ziet er heftig uit. Al hoor je het wel vaker over die regio, mijn buren waren daar ook (en dat was al 18 jaar geleden ofzo) en hun caravan was helemaal gedeukt door die hagel.

Cornflake vindt dit leuk.
  10. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    #50 Zeebra, 26 jul 2023
    Laatst bewerkt: 26 jul 2023
    Oh maar ik ga jou niet overtuigen. Kijk maar bv gewoon het nieuws daar is voldoende of waar het iedere keer met de wereldwijde G top overleg over wordt gesproken. Terugdringen uitstoot ivm klimaatverandering en dus opwarmen aarde. Ben geen Greta Thunberg maar denk dat de mensheid wel moet gaan oppassen.
    Maakt niet uit welke nieuwszender. Oh ja zou mss FOX nieuws wel achterwege laten ;)

Ik ga deze topic niet verder “vervuilen” met een discussie hierover. Die worden nl al op hoog niveau gevoerd over hoe uitstoot terug te dringen ivm alle daarbij behorende directe gevolgen.

Fijne dag verder en hopelijk een beetje zon

Mamafiets, Zoe123, Milena92 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Wat vreselijk!!

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Zit je ook in peschiera? Een van de plekken die het meest is getroffen

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij gaan morgen naar Lazise. Heel benieuwd wat we gaan aftrekken

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Collega van mij hadden altijd 4 matrastoppers mee van 200x200, die legde ze vanaf dag 1 uit voorzorg op de auto en caravan. Altijd goed gegaan gelukkig.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Die nam een bus mee? Dat past niet in onze auto. Dan zou ik moeten gaan voor luchtbedden maar die moet je dan vlot oppompen

NiVa0230, GossipGirlxoxo en Cornflake vinden dit leuk.
  16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee auto met caravan. 2 matrassen voor de auto en 2 voor de caravan. Waren 3 cm dik en konden dus in de caravan meenemen.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of je neemt van die zelf opblazende matjes mee van nomad. Binnen 2 min opgeblazen en gewoon vanaf dag 1 al opgeblazen naast je auto leggen.

18. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.308
    1.382
    113
    Vrouw
    Vrienden van ons zijn gisteren aan getroffen en wel veel auto’s schade uiteraard (vrijwel iedereen) en ook wat beschadigde caravans van buiten. Maar verder gaf ze aan dat die Italianen vrij normaal weer over gaan tot de orde van de dag en ze er weinig van merken / ook niet dat ze het heel erg ziet in de natuur direct om zich heen wat ze eigenlijk wel had verwacht. Maar zal ook plaats afhankelijk zijn. Dit was Peschiera.

Wel Nederlandse gasten waarmee ze aan het kletsen waren en wat een gedoe het met zich meebrengt.

19. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    Moet je ook niet op je hoofd krijgen zeg…

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Dat is handig als het past.

Deel Deze Pagina