Diarree wel/niet naar de dokter?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendyw80, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.
    Onze kleine meid heeft vanaf maandag al waterige ontlasting.
    Ze heeft 3 van deze volle luiers per dag.
    Plasluiers heeft ze ook nog steeds dus uitgedroogd is ze ook niet
    volgens mij.
    Drinken gaat ook nog steeds goed alleen haar eetlust is vermindert.
    Voor de rest lijkt het ook dat ze er weinig last van heeft,geen koorts of zo.
    Wel heeft ze nu luieruitslag door de waterige luiers.
    Nu gaan we zaterdag op vakantie en twijfel ik of ik morgen
    naar de huisarts zal gaan.
    Wat denken jullie,zal ik maar even langsgaan of zal dit vanzelf
    over moeten gaan.
    Als ze nu behoorlijk ziek was dan had ik natuurlijk gelijk aan de bel getrokken maar omdat ze nergens last van lijkt te hebben twijfel ik
    of ik hiervoor wel naar de huisarts moet.

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Wendy,

Zoals ik jou verhaal zo lees zou ik ( normaal gesproken) het nog even aankijken. Maar omdat jullie op vakantie gaan zou ik toch, voor de zekerheid, even langs de ha gaan gewoon ff checken.
    Dat haar eetlust vermindert is kan idd met de diaree te maken hebben maar ook met de leeftijd. Mijn zoontje had dit ook toen hij rond het jaar zat, nu gaat het langzaam weer omhoog.

Veel succes en alvast een hele fijne vakantie.

Groetjes Kim

3. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    Over het algemeen zou ik het zelf gewoon aankijken, en misschien iets vaker wat te drinken aanbieden om toch te voorkomen dat ze uitdroogt.. En natuurlijk goed in de gaten houden of het niet erger wordt of dat er koorts bij komt.

Maar als je op vakantie gaat is het misschien toch handig om even contact op te nemen met de huisarts. Ik weet niet of je ver weg gaat... maar in het buitenland zijn sommige dingen toch iets lastiger (taalbarriere)...

4. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Normaal gesproken zou ik het nog even aankijken, zeker als er geen koorts is. Maar aangezien jullie op vakantie gaan zou ik de ha even bellen. Kan nooit kwaad in ieder geval!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik even bellen wat zij zeggen.

Ik ga voor diarree echt niet naar de HA...maar zo voor je vakantie..tjaa..kan me voorstellen dat je met zekerheid (en zonder ziek kind) op vakantie wil.

Zijn het geen tandenluiers? Finn heeft dat zoooo erg gehad nu met zn kiezen rond dezelfde leeftijd. En die waren ook niet zuur! Alleen echt op de dag dat het het ergst was.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier hetzelfde, ongeveer 2 maanden geleden. Ik ben toen na een week naar de HA geweest, maar die deed toen nog niks. Pas na 2 weken ging ze ontlasting onderzoeken, en toen was het bijna over... Je moet vooral letten op uitdrogen. De HA vertelde mij dat ik elke keer bij het verschonen de huid op haar buik moest vastpakken. Zodra dat ook maar iets bleef staan, dan moest ik meteen bellen, want dan zou ze uitgedroogd zijn. Hier gelukkig niet gebeurd.

Neem trouwens sowieso zakjes ORS mee op vakantie. Mocht je kindje slecht gaan drinken, dan kun je dat geven. Dat helpt om de vochtbalans te herstellen!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik zou de huisarts even bellen om te overleggen wat het beste is om te doen. Hier een keer 2 weken diarree gehad, ze hadden gezegd dat als het na 2 weken niet over was, ik terug moest komen en precies op die dag was het weer goed.
    Ik zou inderdaad ook nog even wat ORS in huis halen en bijv. nog Roosvicee Stop, dat werkt ook goed. Maar dat zou ik pas gebruiken als het echt lang gaat duren, want het heeft natuurlijk ook een functie, alle ziektes zo snel mogelijk het lichaam uit krijgen.

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Heb vanmorgen telefonisch overleg gehad met ha.
    Die wilde toch even kijken voor we op vakantie
    gingen maar alles bleek goed te zijn.
    Ze was niet uitgedroogd maar mocht het aanblijven dan
    moeten we contact opnemen met een ha.
    Denk zelf dat het komt omdat er weer tandjes zitten wringen.
    We wachten maar af.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Oh gelukkig, kun je toch een stuk geruster op vakantie gaan!

Share This Page