En wat was dat? Ben wel benieuwd vanaf wanneer dat ook al weer kwam? Mn dochter is nu bijna 1 jaar en kan alleen nog maar mama zeggen Verder mummelt ze wel de hele dag: tatatattaa,dadadada, papapappapapa, jajajajajaaj enz maar dat doet ze al maanden.
Hier was de eerste vrij vroeg, met 8,5 maand: papa. Daarna een tijd niets, en vanaf een maand of 10 kwam er wat bij, nu zegt hij: papa bal pak kijk auto bus draak wow kwak (eendje) Best wel veel eigenlijk, als ik het zo zie, ben ik opeens heel trots , maar het is ook een echte kletskous idd, altijd al geweest. Maar dus geen mama! Dat is erg toch? Heel af en toe zegt ie nu een soort van mjnam, en ik heb het idee dat dat het misschien gaat worden. Maar dan nog sta ik dus achter onzin als bus en draak.... Absolute favoriet is hier trouwens Kijk, en dan lekker wijzen erbij, zo schattig. Op de voet gevolgd door Wow!
wij zijn heel druk met oefenen. onze zoon vertikte om te praten en begon pas met 2,5 jaar. dus sinds ze brabbeld oefenen wij dagelijks. nu kan ze ik denk een 30 woordjes maar dan oefen wij de hele dag door met haar. zodat ze niet het zelfde gaat doen als zoon
Jee, wat snel. Ons manneke was er vroeg bij met brabbelen. Maar ik heb niet het idee dat hij al bewust woorden zegt. Ik twijfel over kijken of hij dat bewust doet of niet... En heel soms een papa waar ik over twijfel...
Jeetje , wat kunnen sommige kindjes al veel zeggen!! Ongelofelijk! mn dochter brabbelt echt al heel erg lang, maar echt wat verstaanbaars komt er dus niet uit. Ze heeft overigens ook weleens 'papa" gezegd, maar daarna niet meer Als ik een woord langzaam en duidelijk tegen haar zeg dan probeert ze het overigens wel na te praten, op die manier probeer ik een beetje te oefenen. Schijnt ook goed te zijn om veel te lezen met ze!
Ons meisje heeft een eigen taaltje het lijkt wel Scandinavisch we herkennen wel klanken en woordjes die we al eerder hebben gehoord.. Verder mama en dada
Hij kletst de oren van m'n kop en met een beetje fantasie kan ik wat woorden herkennen, doet ook heel vaak 'mmmmmmmm' maar maakt het nog niet af...ik zeg de 'ama' er achteraan
Hier zegt ze: Papa mama poes die boek beer ja nee drinken haar eerste woordje (rond 10 maanden) was poes
Ik ben echt verbaasd! Met de rest is hij hier ook al niet zo snel, hihi! Ik dacht misschien gaat ie dan wel vlug praten omdat hij wel snel was met brabbelen, niet dus. En voorlezen doe ik iedere dag, maar met weinig effect tot dus ver dus...
Hier een niet zo snelle prater. Brabbelt al wel heel lang, maar ik begin nu sinds een maandje woordjes te herkennen. Dacht aanvankelijk dat ze met een maand of acht mama zei maar dat bleken gewoon klanken te zijn. Ze zegt nu heel af en toe mama, maar papa lukt haar beter waardoor ik dus ook zo wordt genoemd. Ik zeg dan altijd maar, ik ben mama hoor
Met 7 maanden mama, dit zei die in de eerste instantie alleen als ik thuis kwam van het werk of hem bij de oppas kwam halen. Nu zegt hij het de hele dag door, als ik ook maar even weg loop. Als hij iets in zijn mond stopt wat vies is, dan zeg ik bah! Dan zegt hij daarna bah? Ja bah zeg ik dan Als hij aan tafel gaat, en het schiet niet op, dan zegt hij hap. En als ik hem bijv. in de box zet, terwijl hij dit niet wil. Dan begint hij te jengelen en roept: neejneejneejneejneej
Wat leuk om te lezen, zoonlief is 10 maanden en brabbelt alleen. Het is de tweede, heb er zelf niet zo'n haast mee. Mag nog wel even klein blijven
Met 8 maanden zei F mama en papa. En hij zegt Thij (broer Thijs). Ja en nee (haalt hij door elkaar) en wijzen en"die" zeggen. Vandaag zei hij toen hij met een auto aan het spelen was tu ta, tu ta, tu ta (Thijs was een brandweer aan het spelen en F deed hem na)
Don't worry! Hier dus ook een slome met omdraaien ( 7 mnd), tijgeren en zitten( 8 maanden), optrekken (11 maanden), nu loopt ze dan langs de tafel, en idd snel met brabbelen, dat zegt dus blijkbaar niks, vergeleken met wat ik hier hoor! Ze zegt dus nog eigenlijk geen woord...