geregeld klaar wakker in de nacht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by teigetje1, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze dochter (1,5 jaar) is altijd een grote slaper geweest, en tot op een maand geleden kon je op 1 hand tellen als ze een keer wakker werd s'nachts.

Maar nu is het iedere week of meerdere keren per week zo dat ze s'nachts wakker wordt, en dan ook klaarwakker is :( (dit kan al om 23.00 zijn, maar ook om 3.00 of later). We hebben al vanalles geprobeerd in die tijd
    - laten liggen in de hoop weer in slaap te vallen
    - aai over de bol met de 5 minuten regel
    - flesje water/sap en weer in bed
    - extra deken
    - echt iets eten (pap oid)
    maar niets is goed, ze wordt echt gillend wakker en is dan zo vrolijk als ze ons ziet dat ze echt wil spelen, en na een uurtje of 2/3 gaat ze weer slapen.

Ze ligt nog in een ledikant, zal het misschien zo kunnen zijn dat ze over wil op een peuterbed? Of zal het een fase zijn?

Is dit voor iemand herkenbaar?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    O ja, dat laten liggen doe ik iedere keer weer of aai over de bol, maar na een uur geef ik de moet op, omdat het niet werkt.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik lees (wanhopig) mee... ik heb mijn zoon de afgelopen weken ook al meerdere keren springend van vreugde in zijn bed aangetroffen, in het holst van de nacht :( Normaal erg grappig en gezellig, maar niet op dat tijdstip!

Verschil is dat ik hem uiteindelijk meestal wel weer snel in slaap krijg, door even rustig met hem voor zijn raam te gaan staan en naar buiten te kijken, en rustig uit te leggen dat iedereen slaapt, dat alle poezen en vogels ook slapen, en dat hij ook weer moet gaan slapen. Dat werkt meestal wel.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Hier is het vaak als ze wakker wordt in de nacht en gaat gillen dat ze eng gedroomt heeft. Dan praat ik even met haar en met haar knuffels en zeg dan dat haar knuffels er zijn om haar te beschermen. Dat vind ze dan meestal goed en gaat weer slapen. Heb nog niet mee gemaakt dat ze midden in de nacht wil gaan spelen.

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier is ook de periode weer aangebroken. Snachts horen we hem dan huilen. ( denk eng gedroomd ofzo) dan gaat 1 van ons naar boven. In het donker, doen de muziekmobiel met lampjes aan en dan geven we zijn speentje. 9 van de 10 keer heeft hij ze allemaal uit bed gegooid. En dan gaat hij wel weer verder slapen.
    Vanmorgen hoorde we hem om 05.30 uur al vrolijk kletsen en weet ik veel wat doen. Dus ik naar boven en gezegt van " zoo weet jij wel hoe laat het is, hup verder slapen". Hem weer toegedekt. Speentje erin Muziekmobiel aan en weg was ik weer.
    Toen werd hij om 8 uur wakker.
    Ik heb zelf zoiets van oke half 7 vind ik wel een redelijke tijd om wakker te worden maar half 6 nee dat is echt te vroeg.

Maar het is hier dus weer een periode dat wakker worden. Dat duurt dan weer even een week of 2 weken en dan is het weer doorslapen. Wat nou het leuke is is dat hij vrijdag bij oma gaat logeren omdat ik geopereerd wordt. achhh arme oma. hihihihi

6. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Herkenbaar... hier ook een meisje dat me regelmatig rond een uur of drie via de babyfoon laat weten: "mama... Emma UIT!!" En inderdaad, klaarwakker :(

Ik sluit me aan bij Miffy... even naar buiten laten kijken, laten zien dat het donker is en de wereld nog slaapt (en dat ook uitleggen) werkt hier ook het beste. Dan een slokje water, muziekmobieltje aan en mevrouw slaapt wel weer...

T is ben ik bang gewoon wachten tot het over gaat...

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Helaas werkt het hier niet om te laten zien/zeggen dat iedereen slaapt en haar weer terug in bed te leggen.

Nu was het gisteravond weer een drama. Normaal gaat ze rond 20.00 netjes slapen, maar ze begon al te miepen als we naar boven gingen. Na enige huilpartijen en troostjes is ze rond 22.30 in slaap gevallen. Maar om 3.45 was het weer feest (ze is nu nog op), weer miepen met huilpartijen als gevolg als ze weer haar bedje in moest.

Vandaag krijgt ze een peuterbed om te kijken of dat helpt, want het lijkt erop dat ze het ledikantje helemaal niet meer leuk vind. Ze heeft dat gedrag trouwens sinds ze echt op alles kan klimmen (sinds een maand klimt ze op de tafel, stoelen en bank e.d)

8. Linnda

Linnda Actief lid

Feb 4, 2009
    212
    0
    0
    hier is het ook feest
    alleen die van mij is nog maar 8maanden en bij jullie zie ik al dat ze rond een jaar zitten
    ze sliep altijd van savonds 8 tot volgende dag 7
    maar nu elke keer wakker

ze heeft het niet warm of koud
    ze wil geen fles of speen
    laten zien dat het donker is help idd niet

iemand anders nog een andere tip

Share This Page