waarom is ze toch altijd zo onrustig...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kiddie, Oct 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn kleine meisje is al vanaf de geboorte onrustig. Ze draait haar handjes heen en weer, word over dag van elk klein geluidje wakker, wil er ook niet zelf in, tenzij ik haar rugje streel. (Eerst sliep ze wel beter trouwens.) Ook s Nachts wordt ze een paar keer wakker, soms huilend, soms gewoon onrustig en wat snikken. Ik krijg haar ook niet getroost dan, ze gaat steeds harder huilen. Nu geef ik nog wel BV, maar ik had dit graag rond het jaar afgebouwd.. Gaat niet lukken dus. aan de borst ontspant ze vaak wel, ze maakt dan geluidjes en blijft graag laaang liggen. Meestal laat ik dit wel toe, maar niet als we weg zijn natuurlijk. Ze sloeg ook altijd veel met haar hoofdje toen ze kleiner was. Net of ze overprikkeld is. Maar het gaat best rustig hier, zo-ma-di-wo- thuis, donderdag mee naar opa en oma en vr, ochtend bij andere oma. Za thuis, soms winkelen. Ik wandel graag en dat vind ze ook wel fijn, maar vandaag... Ze vond het niet echt leuk, maar kon er thuis ook niets meer mee.. Hangerig en hele aparte bromgeluidjes maken, snap het niet!

Oh echt als je haar in de kinderwagen ofzo ziet zitten, echt shaken.. en de handjes gaan maar open - en - dicht... Ze kan ook heel vrolijk zijn hoor, maar ook heel in zichzelf gekeerd. Herkent iemand dat?

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    hoi Kiddie! Wij hebben hier ook een drukke tante. Bij ons is het "probleem" dat ze meer wil dan dat ze kan, waardoor ze gefrustreerd raakt. Dit uit zich in haren trekken, met het hoofdje tegen de grond bonken, enz. Zelfs als ze zit te eten, draait ze constant heen en weer. Ze wil geen seconde van iets missen, snel afgeleid.... Papa is hoogbegaafd dus wie weet heeft dat er iets mee te maken.
    Best lastig soms om mee om te gaan, succes!

3. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    mijn zoontje is niet gevoelig voor prikkels en kan overal doorheen slapen maar die handen herken ik helemaal. Hij deed het zo erg dat mensen op straat er naar keken zelfs. Vanaf de geboorte handjes bewegen, net of ie aan het motorrijden is. Nu is het helemaal overgegaan. Ik moet zeggen, bij ons was het ook frustratie. Hij wil altijd meer dan hij kan maar nu kan hij eigenlijk alles wat ie wil, lopen kruipen dansen staan enzo. maar voorheen was ie echt de hele dag bezig om te proberen en boos te worden.
    groetjes

4. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik zou je aanraden om naar een osteopaat te gaan (2 a 3 keer is vaak genoeg) Mijn meisje was ook erg onrustig en nu een heel stuk minder nu ze naar de osteopaat is geweest. Ik werd zelf altijd heel onrustig van haar gedrag. Heb inderdaad ook wel het gevoel dat ze meer wil dan ze kan, zo probeert ze regelmatig zelf omhoog te komen, waar ze natuurlijk nog veel te klein voor is.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je denkt dat je kindje 'onnatuurlijk' onrustig is (oftewel.. te veel naar jouw gevoel) dan zou ik hulp zoeken. Bijna altijd is het moederinstinct juist en is er iets aan de hand wat verholpen kan worden. Dit kan voeding zijn, lichaamshouding, prikkels anything.. Onwijs lastig om uit te zoeken maar luister naar je gevoel!

Naar mijn idee is het normaal wanneer kinderen over het algemeen tevreden zijn, goed eten / drinken en slapen. Sommige kinderen kunnen beter tegen prikkels dan andere maar alle kinderen zouden in theorie in staat moeten zijn om mee te gaan om één uitje per weekend of één keer boodschappen doen (of iets vergelijkbaars) zonder daar heel erg van slag van te zijn. Is één van deze zaken niet okay, dan is er naar mijn idee reden om eens verder te kijken.

6. Mijn zoontje is ook zo onrustig met slapen, snel afgeleid ed.. Wij hebben er nog geen oplossing voor gevonden. Heb idd ook al wat gelezen over hoogbegaafd zijn, daar komt hij met wel wat punten overeen.

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Oh heden.. nou dat ga ik maar niet over lezen, is een ramp! Kennisje heeft dat ook. Is heel moeilijk voor de ouders. Hoop het hier niet!

8. Is jouw meisje ook heel snel in haar motorische ontwikkeling?

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

Wat bedoel je daar precies mee? Ze zegt wel papa en mama, ze kijkt al lang graag plaatjes enzo, wat verder?

10. Ik bedoel dat ze heel snel zijn in hun ontwikkeling wat betreft bewegen enzo. Sam zit bijvoorbeeld op het niveau van 11a12 maanden terwijl hij 8 maanden is. Zie link Motorische Ontwikkeling - Wat kan 'n kind op welke leeftijd? | Mens en gezondheid: Kinderen

11e - 12e Maand
    Zit los en kan het bovenlichaam vrij bewegen om met voorwerpen te spelen
    Kan zelf gaan zitten door op de buik te rollen, de benen te buigen en met de armen af te zetten
    Kruipt met buik via de grond - gekruist patroon
    Kan staan op handen en voeten
    Kan lopen op handen en voeten (is berengang)
    Loopt een paar stappen wanneer het aan twee handen wordt vastgehouden
    Trekt zich tot staande houding op aan het meubilair
    Loopt langs voorwerpenKan zelf gaan zitten - dit is een intentionele handeling
    De pincetgreep wordt goed uitgevoerd
    Kind moet op vlakke ondergrond stevig kunnen zitten (evenwichtsfunctie)

11. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ok, dat bedoel je. Nou nee, ze kan punt 1 en de laatste twee. Maar ze is nu bijna 10 maand he, snel is ze niet.

Share This Page