Zitten met bolle onderrug normaal ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    #1 linda84, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt: 27 jan 2011
    Mijn zoontje kan sinds zijn eerste verjaardag zitten. Maar nu viel mij vandaag op toen hij in bad zat dan hij nog net een bolle onderrug zit. Is dit normaal ?
    Ik dacht me te herinneren van mijn dochter dat zij met een rechte rug zat. Maar dat is alweer zo lang geleden.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op het CB keken ze de vorige keer inderdaad bij mijn dochtertje of ze met een rechte rug zat, want dat was belangrijk. Ik zou het even in de gaten houden en als je het vaker ziet, even contact opnemen met het CB denk ik?

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Eylem jou dochtertje zit dus met een rechte rug. Kan zij allang zitten ?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja vanaf 6 maanden kan ze al zelfstandig zitten, daarom hebben ze er toen bij het CB extra goed naar gekeken of ze wel goed recht zat, en dat was zo.

5. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Volgens mij is het zo dat als hun rugspiertjes sterk genoeg zijn, dat ze vanzelf rechtop gaan zitten. En vanaf dat moment mag je kindje ook in de fietsstoel. Nu dus nog niet.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ook hij zal dus nog sterker moeten worden. Op de fiets is hij nu wel een klein stukje meegeweest. Hij kan zittten gaat ook zelf weer vanuit zitten teigeren. Maar zelf gaan zitten lukt hem nog niet. Ik vraag me af hoe ik hem dat kan leren. Binnenkort toch maar weer de fysio bellen.

7. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hoi Linda,

Met fietsen moeten ze dermate stevig kunnen zitten dat ze plotselinge bewegingen zelf kunnen opvangen. Ik zou hem er nog even uitlaten...

De fysio kan je vast vertellen of je er iets aan moet/kunt doen. Succes!

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hij is al enorm vooruit gegaan hoor in ontwikkeling. 2 maanden geleden kon hij nog geen sec los zitten en zat hij nog als een hele jonge baby.
    Ik dacht alleen hij kan nu 1 maand los zitten en had wel verwacht dat hij nu goed zat. Maar als jullie kids met en rechte rug zitten zit hij dus nog niet goed.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn dochtertje zit eigenlijk ook gewoon met een rechte rug al een aantal maanden (als we haar neer zetten ) CB gaf er zelfs complimenten over dat ze al zo mooi recht zat (tja of wij daar iets in kunnen sturen )
    En nu ze sinds kort zelfstandig gaat zitten zit ze eigenlijk ook gewoon met een rechte rug...

Ik zou het even in de gaten houden en anders even overleggen met het CB!

Deel Deze Pagina