Sprongetje 8 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladycake, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo,

Momenteel zit onze kleine in een sprongetje. Hierdoor is ze erg onrustig, veel huilen, weinig slapen en...niet alleen willen zijn.
    Als ik haar overdag boven in haar wiegje leg blijft ze krijsen tot ik haar er uit haal (en haal haar er echt niet na 5 minuten al uit).
    Als ze dan beneden is, hetzij op schoot, in de box of wipstoel, slaapt ze binnen 5 minuten.
    Ik zou graag willen weten hoe andere moeders dit hebben ervaren.
    Natuurlijk snap ik dat ze tijdens zo'n sprongetje meer behoefte hebben aan geborgenheid en ik vind het uiteraard ook heerlijk als ze lekker bij me ligt maar kan een baby van dik 7 weken er aan wennen dat je haar er wel uithaalt als ze blijft huilen en dan beneden kan slapen?
    Kan ze daar 'misbruik' vanmaken?
    Ben een beetje bang dat we er straks problemen mee gaan krijgen maar wil haar ook niet zo overstuur laten worden en ben allang blij dat ze dan beneden wel slaapt want de slaap heeft ze nog hard nodig.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Heerlijk he die sprongetjes en er zullen er nog vele volgen ;).
    Het is ook heel lastig omdat ze nog zo klein is en dat huilen gaat je als moeder door merg en been. Een kindje kan er idd aan wennen dat het wordt opgepakt wanneer het huilt en dat het bij jou in slaap valt. En dit is vaak lastig weer af te leren, dat gaat dan ook vaak gepaard met heel veel strijd en dus huilen.
    Misschien kan je proberen wanneer ze huilt na 5 min. naar haar toe te gaan, haar wel te laten liggen maar haar te aaien en zo te kalmeren. Weer weg te gaan en huilt ze weer, weer naar 5 min. naar haar toe.
    Wanneer je het heel lastig vindt om haar 5 min. alleen te laten huilen kan je ook bij haar blijven zitten tot ze in slaap is. Want ze is ook nog zo jong.
    En uiteindelijk moet je doen wat voor jou goed voelt!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op die leeftijd maakt ze daar echt geen misbruik van hoor, ze moet hier even doorheen en is daarom liever niet alleen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee joh! Vooral niet alleen laten huilen, neem haar bij je, troost haar, leg haar anders beneden te slapen. Draagdoek werkt ook vaak goed.
    Zo rond een maand of 4 gaan kindjes vanzelf beter in hun eigen bedje slapen.

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Gelukkig andrea en red want dat zei mijn gevoel ook al hihi. Snap het ook wel als je kleine wereldje ineens zo verandert, doodeng lijkt me

Deel Deze Pagina