Haar laten knippen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mb90, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ons dochtertje van 11maanden heeft best wel al veel en lang haar.
    Door 2 van die 'weerborstels' of hoe noem je die rare draaiingen in het haar...??, valt haar haar steeds naar voren in haar ogen.

Ik steek daar dus steeds een speldje of een rekkertje in, want zonder is het geen zicht :p

Nu vindt mijn vriend dat ik ermee naar de kapper moet gaan... Ik vind van niet, wil het gewoon lang laten groeien.

Nu heeft hij gehoord van iemand dat het beter is om de toppen af te knippen, zodat het babyhaar weg is en het haar dan dikker wordt.

Wat zeggen jullie? :p

Hier nog een foto van dochters haar:

Bijgevoegde bestanden:

2. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    En dit is als je het los laat. Inmiddels is het al langer, is foto van 2 maand geleden, dus het komt al tot onder haar ogen....

Bijgevoegde bestanden:

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Mooi meisje!
    Bij ons in de kapsalon komen best veel moeders met drie jarige meiden met lang haar die nooit naar de kapper zijn geweest. Heel vaak moet er dan zo'n enorm stuk af, want vaak is het onder sprieterig of nog het 'babyhaar'.
    Een goede kapper kapper kan jou vertellen of er nog nesthaar zit en of het geknipt moet worden.

Ben overigens zelf geen kapster hoor, kan je alleen vertellen wat ik vaak zie. Zo sneu, verdrietige meisjes waarvan de haren gekortwiekt worden en vaak zijn de moeders nog verdrietiger ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aah wat een schattig meisje.
    Ik zou het wel laten knippen, gaat inderdaad dat dun babyhaar weg en word het in een leuk modelletje geknipt + geen haren meer in haar oogjes

Ik vond de 1e keer ook moeilijk omdat wij zijn haren ook wilden laten groeien maar een modelletje in het haar maakt het nog mooier.

5. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Is het raar dat ik het daar nu zoooo moeilijk mee heb om haar haren te laten knippen. :)

Zal mijn vriend dan toch moeten gelijk geven...:p

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee is heel normaal hoor :D

7. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou het nog niet knippen. Mijn dochter had ongeveer hetzelfde haar, alleen dan met onderin veel krullen. Heb het door laten groeien en pas geleden (net 2 jaar) de punten laten knippen.

Nu was het al lang en scheelt die 2 cm niet. Was eerder bang dat het zo jongensachtig zou worden, het verschil in lengte met 2cm er af is dan nog zo groot. En ik vind een pony heel suf bij kleintjes, maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb er altijd een speldje of klein elastiekje in gedaan zodat het uit haar ogen was.

Echt een mooi meisje trouwens! :)

8. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Dit is ook mijn gedacht. Zie ook niet graag een pony bij kleintjes. Soms zie ik kindjes lopen met lang haar en dan van voor een recht afgesneden pony. Komt niet meer in kindjes ogen, maar ik vind het echt niet mooi!

Sorry aan de moeders waarvan dit wel zo is :)

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben zelf kapster en vaak kun je zien of het nog 'babyhaar' is zeg maar.
    Ik ben nooit zo van het afknippen, grote stukken dan. Ken iemand die heeft haar dochtertje na een paar maanden laten scheren zodat het babyhaar eraf was... Maar dat zou ik dus nooit doen.
    Meestal knip ik de dunne puntjes eraf zodat het wat voller wordt en er een beetje model in komt zodat t mooi door kan groeien.
    Ik zou dus evt de dunne puntjes eraf knippen en de voorkant laten groeien zodat je t straks vast kan zetten met een speldje of elastiekje/haarbandje.

10. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Mijn dochter heeft ook veel en lang haar. Toen ze laatst mee was naar de kapper heb ik die gevraagd of het beter was er iets af te halen. Die zei dat dat niet nodig was, ze heeft geen echt babyhaar, dus voorlopig laten we het nog even groeien.
    Ik zou als ik jou was even met je dochter binnenlopen bij een kapper en daar advies vragen.

Nog even haar out of bed look:
    Bekijk bijlage 425423

11. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
  12. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Oooh hoe schattig.

13. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oooh wat lief! Helaas heeft dl nog steeds een jongetjescoupe :) Ik snap de mama's heeeeel goed die moeite hebben met het eerste bezoekje aan de kapper! Denk wel dat het op een gegeven moment beter is. Schijnt toch ook zo te zijn dat het daarna harder gaat groeien?

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Wat een schatjes! Ik zou ook advies vragen aan een kapper

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heeft jouw dochter nooit een kale plek gehad op haar achterhoofd?

Dat was bij mijn dochter, die had tegelijkertijd aan de voorkant pijpekrullen van 5 cm naast haar hoofd, maar op haar achterhoofd was het gemillimeterd, kale plek begon net weer te groeien bij 7 maanden.

Heb toen met pijn in m'n hart die pijpekrullen eraf geknipt aan de zijkant en wat in haar ogen hing. Paar maanden later nog een keer herhaalt en vanaf toen was alles op 1 lengte en heb ik het laten groeien.

Op dat moment vond ik het jammer dat ze haar karakteristieke pijpekrullen kwijt was, maar als ik het nu vergelijk met de haartjes van een ander kindje dat nooit geknipt is. Die heeft echt nog sprietige dunne uiteinden en mijn dochter een mooie bos meisjeshaar.

Jouw dochters haar ziet er al best wel vol uit. Maar ik zou de babypuntjes er ook af laten halen, en het even in model/gelijke lengtes laten knippen.

16. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Neen, ze heeft nooit een kale plek gehad. wel door het wrijven in haar bedje dat het wat korter stond achteraan, maar niet kaal.

Zal best eens aan een kapper advies vragen he :)

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier ook zo'n gekke kruin, alles valt naar voren.
    ik ga morgen btw voor het eerst naar de kapper. Maar in principe alleen voor haar pony, die wordt echt te lang.
    ik ben een mama die een pony lief vind staan.😜

18. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Is te zien ook hoe de pony geknipt is natuurlijk.

Heb eens gemaild naar een kinderkapsalon en zij raad mij ook aan om eens de puntjes te doen. Ga dus een afspraak maken. Maar o weee als ze er teveel af doet hoor !! :p

19. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij laten het haar van onze dochter ook groeien en om de 2 maanden laten we het even knippen... gewoon omdat het beter is voor je haar en het er mooier uit ziet.
    Er gaat dan amper wat af echt het hoognodige je ziet vaak amper dat het geknipt is.

Ik zou het dus wel laten knippen.

20. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Prachtige meisjes!

Deel Deze Pagina