Mijn dochtertje van 9 weken huilt nog steeds heel erg veel. Vanuit het CB bureau hebben we nu koemelkvrije melk gekregen maar mijn gevoel zegt dat dit het gewoon niet is. Sinds ze deze voeding krijgt geeft ze steeds meer voeding terug. Wat ze teruggeeft ziet er melkachtig uit maar is veel doorzichtiger. Ikzelf denk al een tijdje aan mogelijke reflux maar de kinderarts zegt dat dit het niet kan zijn omdat ze niet genoeg voeding teruggeeft en 's nachts wel doorslaapt. Maar nu ga ik met deze voeding toch weer twijfelen omdat ze nu wel echt steeds meer terug gaat geven en het ook doorzichtig is, ze huilt niet direct als ze de voeding teruggeeft. Maar ze gaat bijna altijd 10 min na de fles huilen. Vanuit het CB zeggen ze dat ik de voeding moet indikken met johannes broodpitmeel maar we zijn nu pas net begonnen met deze nieuwe voeding dat ik ook niet alles tegelijk wil doen. Maar wat denken de mensen die ervaring hebben met reflux?
Ik heb zelf geen ervaring met reflux maar het klinkt niet als reflux...Refluxkindjes hebben veel meer last, wat de ka zegt. En bijna alle baby's spugen. Max spuugde zelfs heel veel maar was geen refluxbaby. Het gutste er soms echt uit maar hij had er geen last van. Waarom ze huilt weet ik niet. Wat zegt de ka over het huilen als hij reflux uitsluit? Kunnen het niet gewoon krampjes zijn? Hoeveel huilt ze? En hoe lang?
Je hebt 2 vormen van reflux. Verborgen reflux en (gewone) reflux. Bij verborgen reflux spuugt een baby niet of nauwelijks en bij gewone reflux wel. Kort door de bocht heeft elke baby reflux. Reflux is namelijk het niet goed sluiten van de maagklep. Maar niet elke baby heeft er last van. Het spugen kan komen omdat de voeding dunner is. Ik weet niet wat je gebruikt? Pepti? Nutramigen? Neocate? In mijn ogen kan het wel reflux zijn. Ken je de leefregels voor reflux? Volg deze op en dan kan je al verschil merken. Ik kan ze ook geven.