Julia heeft al 3 weken diarree. De eerste week was het best vaak (3-4 keer per dag) en ook waterdun. Inmiddels is het nog 2-3 keer per dag, maar inmiddels al een aardig tijdje. Ze is verder amper ziek er van, geen koorts, niet spugen, ze eet alleen slecht. Nu heeft de HA het onderzocht, blijkt ze het Noro-virus te hebben?!?! Wat ik daarover lees, is heel heftig: braken, veel diarree, koorts, en baby's die kunnen uitdrogen. Het zou ook (volgens wiki) binnen 4 dagen weer over moeten zijn! Dan kan dit het toch niet zijn? Of duurt het bij haar dan gewoon heeeeel lang? Iemand ervaring? Ik kende deze ziekte helemaal niet, maar ik snap dit niet. Er stond ook bij dat je contact op moest nemen met de HA als het langer duurt
Ik werkte voorheen in een verzorgings / verpleeg huis en daar hadden de mensen ook regelmatig zo'n virus maar nooit zo erg dat het een paar weken zou duren! Drinkt ze nog wel goed enz? Ik zou voor de zekerheid toch nog even contact opnemen met je huisarts want dit lijkt me niet zo gezond.... Succes!
hier ook verpleegkundige werkzaam op de afdeling internegeneeskunde bij ons komt een noro virus regelmatig voor maar langer als 4 dagen duurt het idd niet. en met een noro virus ben je echt een paar dagen flink ziek. ook heeft de diarree echt een hele nare geur echt anders als gewone diarree. ook is het noro virus heel besmettelijk verder niet last van???? het klinkt ook niet als een andere buikvirus deze zijn echt naar een paar dagen over. heeft ze nog steeds echt waterdunne diarree? ik zou toch maar weer naar de huisarts gaan. veel sterkte
Wij hadden het Noro virus een tijdje geleden ook met z'n allen en het kwam ineens uit het niets en was 1 of 2 dagen heel heftig maar was daarna vrij snel over. Symptomen waren overgeven, en diarree en koorts. Ik denk dat Julia iets anders heeft.
Noro zou idd binnen een dag of 3-4 over moeten zijn. Dat is even heftig ziekzijn en dan weer weg. Als het al een paar weken duurt, lijkt het mij geen Noro (of in ieder geval niet alleen maar Noro). In geval van Noro zouden jij of en je man ook ziek geweest moeten zijn, die besmetting hou je bijna niet tegen bij huiselijk contact. Ik zou dus even teruggaan naar de huisarts...
Mjah, naar de HA zijn we dus al geweest, ontlasting is al onderzocht en daar kwam alleen dit uit. Ik heb wel ergens de tip gekregen om goed op herbesmetting te letten. Nu gaan we dus even alle poepluiers apart verpakken en weggooien buiten bereik, en heel goed onze handen wassen. Wij zijn zelf niet ziek geweest, dus wat dat betreft lijkt het er ook helemaal niet op! Maar ja, dat was het enige wat ze konden vinden... We moeten toevallig ergens anders voor naar de HA vrijdag, dus dan vraag ik het nog wel even. Ze droogt verder niet uit, is vrolijk, drinkt genoeg. Ze groeit alleen niet zo goed, ook omdat ze zo weinig eet. Maar ja, dat is met een virus wel begrijpelijk... Ik vind het alleen zo vreemd dat het dan zo lang duurt.
Hoi Hier een gezin die ook het noro-virus heeft gehad. en inderdaad 3 a 4 dagen ziek en heel heftig de eerste dagen. Mijn jongste dochter bleef ook last van diarree houden. Zijn toen ook naar de ha geweest. Hij adviseerde geen (bijna geen) melk producten te geven totdat de darmen (ontlasting) hersteld was. Dus liever geen melkproducten of verdunnen met water, geen kaas ect. Kwark mocht dan weer wel en yoghurt dacht ik ook....Zaten andere bacterieen die wel goed waren ivm diarree. Bij ons hielp het echt heel goed. En na een week was het zeker over en dan weer rustig opbouwen van melkproducten.