traanoogje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sab85, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    Sinds een maand of 2 ongeveer heeft onze dochter last van 1 traanoogje, altijd haar rechteroogje. ik maak het vaak schoon maar het blijft de hele dag door eigenlijk tranen. Ze heeft er geen last van en op het cb zeiden ze dat het geen kwaad kan.
    Het is niet ontstoken ofzo en je ziet er verder ook niets aan.

maar weet iemand hoe dit komt? en hebben meer kindjes hier last van?en gaat het vanzelf weer over?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft het ook en ze doen ze er niets aan. Er valt ook vrij weinig aan te doen. Wat je wel zelf kunt doen is het oogje een paar keer per dag afdoen met een wattenschijfje of iets dergelijks en afgekoeld gekookt water. Dat helpt vrij goed.

3. Komt het niet door de kou? Heb zelf ook meer last van tranende/prikkende ogen door dit weer (ook door de droge lucht aangezien de verwarming overal staat te loeien).

4. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Kan komen doordat het traanbuisje wat vernauwd is.
    Mijn dochtertje heeft er ook een hele poos last van gehad. Ik heb er wel een aantal keer een gel voor gehad, hielp even, maar na een poosje was het toch terug.
    Met 9 maanden kunnen ze het traanbuisje doorprikken. Gelukkig is het hier vanzelf over gegaan, alleen bij verkoudheid speelt het nog een beetje op.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn dochtertje heeft het sinds haar geboorte. Van de HA ook een kuurtje voor gehad, maar dat hielp maar even. Weer teruggeweest naar de HA. Toen zei hij: afwachten. Totdat een kindje 1 jaar oud is, zijn de traanbuisjes nog in ontwikkeling, volgens hem. Daarom wilde hij eerst wachten of het vanzelf beter gaat worden. (wat overigens nog steeds niet zo is en ze is al bijna 8 maanden)

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste had er eerst ook een beetje last van.
    De kraamhulp (een oudere dame die al ruim 30 jaar in het vak zat) gaf me als tip, om er twee of drie keer per dag een beetje spuug van jezelf op te smeren. Dat is zachter dan gewoon water.
    Klinkt heel onhygiënisch, maar ik heb het gedaan en het was met een paar dagen echt over!
    Wie weet helpt het bij jullie ook!

7. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wat gek dat sommige van jullie er wel iets voor kregen, hier zeggen ze echt dat ze er niets aan doen. over traanbuisjes doorprikken heb ik ze ook nog niet gehoord...het is volgens mij niet van de kou, want als het wat warmer is heeft ze er ook last van.
    het is gewoon zon zielig gezicht, zon dikke traan over der wang steeds ;)

Share This Page