Zitten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetamber, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje. Vanaf wanneer kan de kleine in de kinderstoel. Die van ons vind het heerlijk om te zitten (al een hele poos) en we hebben 'm dan ook regelmatig op schoot (goed ondersteund). Maar hij kan nog niet zelf blijven zitten, dan rolt hij opzij. Hij is nu 5,5 maand en we krijgen nu al 2,5 maand te horen dat hij nog te jong is en dat we 'm dus niet te lang mogen laten zitten. Wanneer mogen we 'm wat langer laten zitten en wat is een goede indicator dat hij in de kinderstoel kan zitten? Hij moet toch ook oefenen daarin of niet???

Alvast bedankt voor de antwoorden.....

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Hij mag in de kinderstoel als hij zelfstandig kan blijven zitten.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meis

een kind leert van zelf zitten. ze leren dit door veel op hun buik te liggen. zo gaan namelijk de nek ene rug spieren getraind worden. vna uit lig gaan ze op een gegeven moment kruipen en dan gaan ze zelf zitten. dit kan nog best wel lang duren. een indicatoor is er niet want de ene gaat dan zitten en de ander dan

je kan het ook zelf aan leren door je kind zelf iedere keer neer te zetten. alleen is dit niet goed voor de spieren en het rugetje.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier ook een kindje dat bijna kan zitten. Afgelopen vrijdag toch even in de kinderstoel gezet om te kijken hoe het gaat (wipstoeltje is nu niet meer leuk). Maar na een minuut hing hij voorover. Dus nog maar even wachten...

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hey ladies,

bedankt voor de antwoorden. Dat gaat dan nog wel even duren (geeft niets, de kinderstoel moet toch nog geschuurd en geschilderd worden;)). Maar dan snap ik een beetje hoe hij dat traint, want buikliggen doet 'ie al erg veel. Hij probeerde laatst zelfs al terug te rollen, tot zijn frustratie ging dat niet lukken.

Maar dan maken we nog geen haast met die kinderstoel en houden we hem gewoon nog goed vast op schoot en dan gebruiken we het wipstoeltje ook nog een tijdje....

Het is wel een snelle die man van ons, maar te snel hoeft ook weer niet....

6. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma zat rond die tijd al wel in de kinderstoel. Ze kon goed zitten, had een sterke rug, maar zakt nog weleens wat naar de zijkant. Wij hadden er een verkleiner in en dat ging helemaal goed!

7. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    het is hier boven al geschreven dat ze toch wel goed moeten kunnen zitten.

Wij hebben Fenna met 7 maanden in de kinderstoel gezet. Inmiddels kan ze zelf gaan zitten maar dan zit ze nog wel eens onderuit gezakt hoor. Dat doet ze dan zelf ;)
    Ze wurmt zich dan onderuit.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 6 maanden kon is jochie netaan zitten. Maar pas met 8 maanden voor een hele maaltijd in de stoel gezet, omdat hij toen langer zelf kon blijven zitten.

Als ik had moeten wachten tot hij zelf ging zitten was dat pas na zijn 1e verjaardag geweest ;)

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Marin zit nou een paar weken in de kinderstoel, ze vind het geweldig! En mama vind het ideaal! Als ik aan het koken ben zit ze mooi bij me, als ik aan het poetsen ben.... Wipstoel vind ze echt helemaal niks meer... Dan hangt ze ook alle kanten op want ze ziet van alles.
    Daarom zit ze daar na haar flesje nog wel in....
    Marin kan al aardig goed zitten, zit soms ook eventjes los in de box met allemaal kussens om haar heen...
    Maar een paar minuten en dan ligt ze alweer op dr buikje haha.
    Toen ze 6 maandjes was kon ze nog niet in de tafelstoel zitten..Mijn schoonmoeder had dan een kussen naast dr..Tsja???
    Maar het is echt heeel snel gegaan met de ontwikkeling.. Ze gaat nou al voorover om iets te pakken en komt zelf alweer omhoog..Zo leuk om te zien.
    Maar ja ziet wel wanneer je kindje er aan toe is...
    En je mag je kindje nou toch al wel wat neer zetten?
    Marin zat al heeeeeel vroeg aardig veel, aangezien ze niet kon/wilde liggen ook niet half liggen en niet op de buik ... Dus ja zat weinig anders op..

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dat vind ik dus ook zo moeilijk, de fysio en op het cb zeiden ze dat het niet goed was, maar ondertussen wilde meneer niet anders dan zitten.
    Heb dus het idee dat hij er geestelijk;) wel aan toe is maar lichamelijk nog niet....hahaha, als dat kan:(
    Vandaar dat we 'm wel op schoot houden, eerst ook een beetje liggend/onderuit gezakt, maar dan wurmde hij zichzelf wel omhoog tot zit;)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een kinderstoeltje die je naar achter kan kantelen en heeft daar van de week voor het eerst in gezeten met groente hapje. erg gezellig :) en at erg goed

mijn zootje kan al wel los zitten maar probeer het zo veel mogelijk te vermijden

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat is juist logisch. Als een kind niet zou willen zitten, dan zou hij/zij het ook nooit leren. We leren dingen omdat we nieuwsgierig zijn, omdat er iets te zien is, omdat het handig is etc.
    Kindjes gaan ook staan, omdat er iets leuks op tafel ligt.

Share This Page