hier net me dochter die was in haar hoekje van de kamer aan het spelen en komt ineens naar me toe en zegt poep poep en ikke ruiken en jaa hoor ze heeft gepoept zou dit dan het begin zijn dat ze het gaat merken?? en het goed kan gaan aangeven? ben benieuwd
Het kan natuurlijk heel goed, maar hier helaas niet. Mijn zoontje geeft het al een dik half jaar zelf aan wanneer hij heeft gepoept, maar helaas nooit vantevoren.
ik merk ook dat ze het potje reuze intressant vind en nou dit er nog bij vind het erg knap van der voor 16 maanden
Mijn dochter zegt de laatste 2 weken aldoor BAH als ze net heeft gepoept. Weet ook niet of ze het beseft, maar vind het wel heel apart dat ze het elke keer zegt als ze heeft gepoept.
Ze beseft wel dat ze gepoept heeft, maar dat betekend niet of ze al aanvoelt wanneer ze moet poepen. Als ze echt aanvoelen wanneer ze moeten poepen dan is dat het begin.
mijn dochter had dit ook al erg vroeg en vond het vies en kwammeteen een nieuwe luier vragen. op den duur greep ze naar der kruisje voor ze ging plassen en verstopte zich in een hoekje als ze ging poepen. ze voelde het dus aankomen. met 23 maanden wilde ze geen luier meer aan en hebben hem dus uitgelaten. binnen 3 dagen was ze compleet zindelijk en dat voor der 2e verjaarda
Hier geeft ze dat ook al 2/3 maanden aan. 2 seconden nadat ze klaar is komt ze vragen om een schone broek. Geregeld doet ze dat ook bij een plas. Een maandje terug gaf ze het een paar keer vantevoren aan! We hebben toen een potje gekocht, en daar hebben we haar een paar keer opgezet. Ze vond het erg leuk, maar toch nog te weinig interesse denk ik om er ook echt iets mee te doen. Vaak toch lees en hoor ik dat een kindje ineens heel duidelijk aangeeft dat ze geen luier meer willen, of op een andere manier. Ik heb het potje weer even aan de kant gezet, liever 2 maanden te lang wachten dan er net iets te vroeg mee beginnen. Als je kleine de interesse in het zindelijk worden verliest, of nog erger, als het tegen gaat staan, dan ben je veeeeeeel verder van huis. Wij gebruiken trouwens katoenen (vouw)luiers. Ze is nu 16mnd.
Bij Iris was dat wel een teken....we zetten haar sindsdien regelmatig op t potje. Ze zegt ook wel eens zelf dat ze wil plassen. Omdat ze nog zo jong is volgen we haar hierin; het is niet verplicht ofzo.