Hoi dames, Onze dochter van bijna 9 maanden kan nog niet zelfstandig zitten. Als ze soms wel heel even alleen zit gooit ze zichzelf naar achteren. Vanmorgen bij het cb geweest en ze vinden dat we het op de buik liggen meer moeten stimuleren ivb het opbouwen van haar rugspieren. Maar ze vindt dit vreselijk, na 5 min begint ze heel erg te huilen. We proberen om dan bij haar te gaan zitten en met leuke speeltjes af te leiden, maar dat werkt ook niet. Ze is verder wel heel beweeglijk en draait om haar as als ze op de grond op een kleed ligt. Maar ik weet nu even niet hoe ik dat stimuleren beter kan doen. Iemand tips? Groetjes
Onze kleine is een stuk kleiner, maar ook zij huilt meestal bijna meteen in buikligging. Ik lees dus mee. Ik las ergens van een klein handdoekje/hydr. luier onder de borstkas tot de oksels zodat het hoofdje meer vrij ligt, maar dat helpt hier niet.
Je kunt haar ook op haar buik op jouw buik leggen. Of met haar vliegen. Dat soort dingen. Daarmee train je ook die rugspieren.
Ja bij ons gaat het met een handdoek/kussentje ook wel beter omdat ze dan meer steun heeft, maar het lijkt me handiger als ze het zelf vanaf de grond zichzelf opdrukt, dan traint ze toch beter haar spieren, toch?