Hallo mede-mama's, Ik heb een vraagje ivm dochtertje, toen ze een maand was had ze dit ook een keer gehad en vandaag 2x. Ze ligt dan gewoon te slapen en opeens hoor je een gekrijst via de babyfoon. Vl en ik natuurlijk als een gek naar boven rennen en je ziet haar gezicht helemaal rood worden en tranen in haar oogjes en ze is ook echt in paniek. Ze verslikt zich weleens maar dan slikt ze het door. Is dit normaal? Want serieus is niet goed voor mijn hart, ik sta dan helemaal te trillen. Heeft iemand het ooit meegemaakt? Gaat het over? Is het überhaupt normaal dat een kind zoveel slijm heeft want je hoort haar echt af en toe het doorslikken... Groetjes!
Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen hij zo klein was... ook erg veel slijm en vreselijk hoesten. Hij verslikte zich er ook vaak in... doodeng vond ik het. Uiteindelijk zijn wij hiervoor doorgestuurd naar de kinderarts. Hij heeft hier nu een pufje voor gekregen. sindsdien gaat het super!! Is ze ook vaak hoesterig en verkouden? en heeft ze een piepende ademhaling?
Als ik jou was, zou ik even overleggen met de huisarts. Inderdaad kan een pufje al helpen namelijk! Sterkte ermee!
Hoi bedankt voor je reactie, nee dat is het juist ze ademt goed is nooit verkouden geweest tot nu toe alleen ze heeft echt veel slijm en idd doodeng gewoon. Zit nu ook over na te denken om ha te bellen.
Hey Hey, als ze zich verslikt kun je het beste even in haar gezichtje blazen daar krijg te een soort schik reactie van waardoor ze hard gaat inademen.
ben beniewd wat de ha zegt! helaas hier ook 3 x erg gehad, toen ze 4 dagen was werd ze helemaal rood tranende ogen benauwd en toen kokte ze er een hele grote slijmbal uit (bevalling ging snel 3 kwartier, waardoor zij veel vruchtwater heeft binnen gekregen en erg misselijk was tot dag 4 dus) toen een paar dagen wederom weer de kraaamzorg/vk en ha dachten dat het kwam door dat ze veel slijm van vruchtwater in haar maagje had dit wil niet door de maag darm dus moet er zo weer uit. toen na een week of 8 was ze erg verkouden en weer heel veeel slijm waar je bang van werd dat het er uiot kwam daarna wast tot nu toe over en niet weer gehad maar ik heb haar over mijn hand om op haar rugje te kloppen (kinder ehbo ) en zo gaat de slijm eruit. en idd gezichtje zo nu en dan blaasen zodat ze bij de les blijft en prikkels onder de voet z.n