zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    sinds een weekje kan ons zoontje zitten; je moet hem wel neerzetten , zelf kan hij niet van lig nar zit; en hij blijft ook stevig zitten (heeel af en toe als hij iets wil pakken valt hij om) maar nu zit hij best vaak een beetje naar voren dus niet met rug recht zeg maar, en vroeg ik me af of dit eigenlijk niet slecht voorde rug is als wij hem steeds zittend zetten (hij vnd het wel echt geweldig) want ik wil niet dat hij later rugklachten krijgt door ons.....
    iemand enig idee?

2. Niet meer actief

mijn zoon heeft ook een tijd met een kromme rug gezeten,dat ging vanzel al langer hoe rechter,inmiddels kan hij lopen

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Als je hem niet te lang laat zitten kan het echt geen kwaad hoor. Als hij naar voren gaat hangen is hij waarschijnlijk moe van het zitten en dan zou ik hem weer neerleggen.

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura kan nu ook zelf gaan zitten, maar meestal is dat met een kromme rug. Maar ja als ze zelf gaat zitten kan ik er weinig aan doen. Ik neem idd aan dat het vanzelf allemaal rechter wordt.

5. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hey wat goed gewoon vanuit lig zelf gaan zitten?!
    trekt ze zich op of heeft ze supersterke buikspieren...

moe is hij niet echt als hij naar voren hangt tis meer van dat hij aan zijn teentjes wilt zitten en spelen met speelgoed tussen zijn beentjes in

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ze gaat eerst op haar zij liggen en duwt zich dan rechtop! En dat gaat dus aardig goed. Laura is ook niet moe als ze met kromme rug zit, ik denk dat het vooral nog te maken heeft met balans.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vanaf hoe oud kunnen ze zitten dan? als ik noa neerzet zit ze ietsjes en dan valt ze gelijk weer om.

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    het is heel verschillend vanaf weer een baby goed kan zitten.
    vorige week zeiden ze op het CB dat ik Kyra absoluut niet mocht laten zitten totdat ze zelf vanuit lig kan gaan zitten. terwijl ze wel mee mag op de fiets van hun en ze zit al echt super goed met rechte rug als ik haar neer zet en valt niet om, ook niet als je haar een zacht duwtje geeft.

9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    fatih zit nu ook zelf sinds een week en staat sinds 2 dagen in de box! ik wist niet wat ik zag haha!

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier zit Joris ook de ene keer gewoon helemaal recht en de andere keer wat krommer. Wij zitten ook altijd anders, dus denk dat het niet veel kwaad kan. Als de kleine er last van zou hebben zou hij/zij wel beginnen te mopperen! Hier kan Joris zelf gaan zitten maar toch blijft het hier elke keer oppassen, want het komt nog wel es voor dat hij ineens achterover kukkelt...

11. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Wanneer een baby gaat zitten is allemaal verschillend, ieder zijn eigen tempo.

Maar Cecile sinds sinds 2 weken ook alleen goed stevig. Maar komt nog net niet zover om zelf te doen al doet ze wel pogingen dus zou het niet meer lang duren.

Dus zodra ze ook zelf gaan zitten moet zoal ledikant en box na beneden want meestal staan ze dan ook nog eens heel snel uitzich zelf.

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie kan nog niet zelf naar zit gaan,maar ze wil wel heel de dag zitten,als ik haar in de box leg gaat ze krijsen...ik wist niet dat dat niet mocht,zelf neerzetten....waarom eigenlijk niet?

groetjes,

13. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja dat had ik dus ook niet gehoord nog, dat ze niet mogen zitten als ze dat zelf niet kunnen...
    hij zit zo stevig te spelen en speeltje uit de speelgoed mand te trekken dat ik t zielig vind om hem niet neer te zetten (hij wil niet graag liggen ja heeel ffies maar open gegeven moment zat)

maarre kunnen ze nu ook in fietsstoeltje of nog ff wachtern?

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vanaf dat ze stevig kunnen zitten mogen ze ook in een fietsstoeltje...

Hier mag ik Joris ook absoluut niet liggend in de box zetten, hij begint dat gelijk te huilen! Dus hier word hij ook zittend neergezet in de box. Op de grond kan ik hem wel neerleggen, maar op de grond heeft hij het te druk met tijgeren...

15. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    owww leuk dan kan ik zijn stoeltje al installeren op de fiets....! neem aan dat ik nog niet te ver moet fietsen dat 10 minuutjes wel genoeg is de 1e x?
    gaan ze bij jullie ook al in een winkelwagentje?

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou zeker niet te vroeg gaan fietsen want ze hobbelen aardig over de weg en dat is echt niet goed voor hun rug en nek en als je voor de eerste paar keren gaat fietsen indd erg kort

Deel Deze Pagina