Snelle vraag over Nikon

Discussion in 'De lounge' started by ladygaga, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik wil een Nikon bestellen de Nikon coolpix s6200 en wil hier van weten of deze als je de foto maakt ook gelijk de foto maakt en niet een paar sec hoeft na te denken.
    Weet iemand dit?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Moet je even op sluitertijd gaan googelen..

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Altijd even in de winkel kijken,voelen en proberen of de camera echt is zoals je wil. Zit behoorlijk verschil in.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Inderdaad, een camera moet je voelen..

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Ik heb naast een spiegelreflexcamera van Nikon ook de Nikon coolpix s6200. Omdat ik altijd een spiegelreflexcamera ben gewend vind ik de compact camera's altijd al een beetje ''sloom''. :D Ik ben gewoon een beetje verwend... ;)

Maar antwoord op jouw vraag: Nee, als je de camara gewoon op autofocus hebt staan, dan nog gaat hij soms eerst ''nadenken''. Dit omdat er ook een functie bij in zit die wacht totdat een persoon gaat lachen. Wellicht kan je deze uitschakelen, maar dan nog heeft hij soms tijd nodig omdat hij eerst gaat kijken waarop hij moet focussen en hoeveel licht hij dan nodig heeft.

Ook vind ik dat deze camera met het licht niet echt zorgvuldig omspringt als je er voor kiest om de flitser uit te schakelen. Hij heeft dan erg veel moeite om een goede balans te vinden waardoor gezichten vaak overbelicht raken.

Verder wel een fijn dingetje en de kleuren zijn mooi. Ook de zoomfunctie is erg goed. Maar... volgens mij is er nu een nieuwe versie uit die beter met (weinig) licht om kan gaan. Misschien is deze dan ook wat sneller met foto's maken?

6. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Okt bedankt voor de tip ga nog ff verder met reviews kijken lezen

7. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Wat trouwens wel fijn is aan deze camera: Met één druk op de knop kan hij ook in HD filmpjes maken. Mooi met geluid in stereo erbij... Leuk als je oog in oog komt te staan met Lady Gaga! ;)

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier ook een gebruiker van de coolpix S6200, ben helaas niet te echt tevreden: camera moet lang nadenken bij het maken van foto's.. hierdoor is moment vaak al weer verdwenen.
    Als ik dit beter had bekeken en getest dan had ik verder gezocht.. Wou eigenlijk de Nikon 1, maar vond deze echt te duur.. nu wou ik dat ik nog even verder had gespaard!

Verder wel mooie foto's, goed helder en zeker de filmpjes zijn van mooie kwaliteit! Zoom-functie is top!

Succes met je zoektocht! xx

Share This Page