welke potjes...

Discussie in 'Voeding' gestart door kissie, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik vind eigenlijk twee potjes van olvarit per dag best duur, bijna 2 euro per dag, naast die dure flesvoeding... Nu zag ik potjes van de kruidvat, stuk goedkoper, wie heeft hier ervaring mee of kennen jullie nog meer potjes?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Die potjes zijn pas vanaf 6 maanden helaas. Ik maak de hapjes nu zelf en vries ze in. Heel goedkoop. Je kunt het volgende al zelf maken voor 4 maanden:

Bruine bonen met appel
    Gemalen spersieboontjes
    Worteltjes met of zonder aardappels
    Bloemkool

Oh ja bij Kruidvat hebben ze nu van die vermaalmolentjes in de aanbieding, ik geloof dat ze 7.99 kosten. Ik maak gewoon een berg tegelijk en vries het in. Met fruit maak ik het meestal vers, maar met zo'n molentje is het zo gebeurd.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Fruit zelf maken scheelt al een hoop hoor! Neem een kwart of halve appel oid en de rest eet je lekker zelf op ;) Tenminste zo deed ik het altijd :)

4. Ik gebruik potjes van Kruidvat,
    tenzij ze net als afgelopen week bij AH iets goedkoper uit kwamen. Kruidvat zijn ze nu 1,47 ofzo en als in aanbieding zijn 1,19.
    Nu waren ze bij AH 3+1 gratis en kwamen ze uit op 60 ct per stuk..
    Ook pak ik welles bij bv em-te of C1000 de goedkope merk die ze dan hebben, die zijn vaan wel 80 of 90 ct maar meestal pak ik dan smaken die ze bij kruidvat of zo niet hebben

Hij eet ze allemaal op en geen problemen ermee

5. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik maak het ook zelf, idd gewoon invriezen, in kleine bakjes. het scheelt ontzettend, en je weet precies wat je geeft.
    ik gaf in eerste instantie ook potjes, tot ik een tijdje bij mijn schoonzusje logeerde, en die voor haar kind kookte, en dus ook meteen voor keira een potje ervan maakte. en eigenlijk is het niet eens zoveel werk, en ik maak steeds voor 2 dagen(4 potjes) fruit geef ik in stukjes of in potje van hero.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik gebruik alleen potjes zonder suiker. Dus olvarit of die van de AH (die hebben tegenwoordig ook eigen merk, 0,79 cent). De rest zit suiker in. Ik vind 2 potjes per dag juist wel meevallen 1,90 en daar heeft je kind 2 maaltijden voor! Moet je eens proberen voor jezelf te koken voor 1,90... redt je niet denk ik hoor!

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja dat is waar, maar dan heb je ook nog de flessen....

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja dat is wel zo... maar een kindje kost toch ook geld? Ik weet niet of 10 cent op een potje dat verschil maakt ;) Ik ben van Nutrilon naar Friso gegaan, dat scheelt al flink geld per pak. Helaas moest Joey toen voeding voor hongerige baby's hebben, die weer veel duurder waren. Toen hij ruim 6 maanden was en ook wat meer andere dingetjes at, ben ik weer teruggegaan naar de gewone friso en met succes.

Jouw kindje is nog geen maanden... Joey heeft van 4-6 maanden maar een paar hapjes fruit per dag gegeten... in het begin echt 3 hapjes, later steeds een beetje meer, maar nog van die kleine potjes. En op het moment dat ze meer gaan eten, gaan ze minder flesvoedingen krijgen ;) Joey is nu 10 maanden, hij krijgt al een maand nog maar 1 voeding van 200cc met pap, en 's middags gewone volle melk met vitamine D druppeltjes ;)

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik bezuinig ook daar waar ik kan... ik koop billendoekjes per doos waar 6 pakjes inzitten, luiers in de aanbieding, kocht friso ipv duurdere merken flesvoeding en ook nu maak ik gebruik van aanbiedingen van olvarit. Ik wil overal op bezuinigen, maar niet op de kwaliteit van de voeding die Joey krijgt... dus als ik moet kiezen tussen een potje van 80 cent mét suiker en een van 95 cent zonder, dan kies ik die zonder ;)

Deel Deze Pagina