Wij zijn sinds kort begonnen om onze dochter van 4.5 mnd oud (rijstebloem)pap te leren eten van een lepeltje af. Nu hebben we dit een keer of 3 gedaan maar ze heeft geen idee wat ze nou met dat lepeltje moet doen! Ik doe op het lepeltje een beetje pap en duw het haar mondje in (niet te ver natuurlijk), alleen laat ze het er weer uitlopen of ze duwt de pap eruit met haar tong. Aan de smaak kan het niet liggen want ze krijgt standaard al 2 wkn lang een papfles voor het slapen gaan. Heeft iemand nog tips? En hoe lang duurde het voordat jullie kindjes door hadden dat je van een lepeltje af ook prima kan eten? Pas als ze dit een beetje onder de knie heeft, willen we nl beginnen met fruit en/of groenten (denk over een maandje, als ze 5.5 mnd oud is). Alvast bedankt!! Gr Suus
Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn zoontje hapte het vanaf de eerste keer zo weg. Misschien is ze gewoon nog niet er aan toe om van een lepel te eten of het is kwestie van gewenning?
Hoe zie je dan of ze er echt aan toe zijn? Ze loopt wel te smakken enzo maar voor fruit vind ik het nog een beetje te vroeg, en daarnaast de 1e keer dat we dat deden, moest ze heel hard huilen! Compleet overstuur zelfs! Ook geen optie dus........
Ik denk dat het nog wel wat vroeg is misschien voor een lepeltje. Toen wij begonnen met een lepeltje (6 mnd)heeft het even geduurd voor ze het leerde. Ik bleef het op haar onderlip leggen en op een gegeven moment voelde ik er aan zuigen. Vanaf ruim 6 mnd. dus.
ik herken t probleem.. ikben ook met 4.5 maand begonnen met het introduceren van pap om aan een lepeltje te wennen.. De dame hier deed braaf der mond open.. ik kon t lepeltje erin stoppen..en zodra die eruit was deed ze der mond dicht.. en duwde t zo met der tong er weer uit. Leek wel op bezigheidstherapie voor mij Ik ben t blijven proberen.. heb wel speciaal zo en zacht siliconen lepeltje van nuby gehaald bij t kruidvat en gewoon elke dag proberen.. ze vond t nl wel erg lekker.. ( dat was per ongeluk naar binenn kwam. Ik heb wel een paar weken een halve portie gegeven zogezegd. ( ze mocht van t cb 60+2+4 rijstebloem, maar kreeg 30+1+2 ) Gewoon lekker blijven stuntelen..en veel foto's maken..komt vanzelf goed
Toevallig een artikel over gelezen gisteren.. baby's zijn nou eenmaal gewend om te zuigen. Dus in het begin is het eten van de lepel vaak moeilijk. Sommige kindjes hebben daar wat meer last van dan andere. Maar met oefening lukt het ze uiteindelijk allemaal wel om gewoon van de lepel te eten. Ik geloof dat er in dat artikel een termijn van uiterlijk 8 weken in stond (mits geen medisch probleem). Maar geen herkenning hier, ons jochie at met 4,5 maand direct goed de rijstebloem van de lepel..
Hallo, Mijn meisje eet alles goed van een lepel (fruithapjes en groentehapjes) alleen pap wil ze echt niet van een lepel, die duwt ze idd ook terug met haar tong. Lekker in de fles vind ze erg lekker. Liefs
Gewoon volhouden hoor, in ieder geval iets nemen wat ze lekker vind. Hier ging het meteen best redelijk, eet nu zelfs al groente en fruit, geprakt! Het uitduwen met de tong gaat vanzelf over..