Zittend werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elin, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Dames,

Ik heb een zittend beroep, ben receptioniste en zit 4 dagen per week van 13.00 tot 20.00 uur op mijn kont (op plaspauzes na). Lekker relaxed hoor ik iedereen denken maar nu ik zwanger ben kan ik helemaal niet lekker meer zitten. Ik ben 'pas' 13 weken maar alles zit me in de weg, meestal lig ik half zodat het geen pijn doet in mijn buik.

Volgens de echo vanmorgen was alles in orde maar ik ben toch benieuwd of langdurig zitten nadelige gevolgen voor mij of het kindje kan hebben.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    voor je kindje kan dat geen nadelige gevolgen hebben hoor! Ik kon ook slecht zitten, maar dat kwam veel later pas. Kreeg last van mijn rug en van mijn kont.

Je hebt recht op extra pauzes nu he!

3. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ja die extra pauzes zijn heel erg leuk maar ik zit hier alleen en dus niemand kan dan achter de receptie blijven. En de receptie onbemand laten mag ook niet.

Plaspauzes moeten ook precies uitgekiend worden en doe je altijd maar zo snel mogelijk.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    heb je te strakke broeken aan dan, dat het pijn aan je buik doet?

Ik heb ook "zittend werk" maar over t algemeen heb ik er niet echt last van

5. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    BlaBlaBla: Mijn broek zit nog prima, en (nog) niet te strak. Het is ook een redelijk rekbare stof. Binnenkort krijg ik wel een andere broek, waar ze speciaal positiestukken inzetten want positieuniformen kennen ze nog niet.

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik had ook zittend werk toen ik zwanger was. Had er nog niet zo vroeg last van als jij. Je moet misschien af en toe even een stukje lopen als is het maar naar de wc en weer terug.

7. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    ik heb er ook geen last van hoor. begrijp niet goed waarom je daar nu al last van kunt hebben? heb je misschien een bekkenprobleem of rugproblemen ofzo dan? als je buik zeer doet is dit meestal gewoon bandenpijn is mij verteld?

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ik heb wel een zwakke rug ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht eerlijk gezegd, anders maar even een afspraak maken met de chiropractor, wellicht dat het daarna beter gaat.

Thnks!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.139
    113
    Ik heb er wel erg last van gehad, dan vooral van mijn rug. maar dat was pas veel later in de zwangerschap. Zo rond week 24.

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mij kan het voor je kindje geen kwaad. Maar als je in rare houdingen moet gaan zitten om geen pijn te hebben, lijkt me dat voor je rug niet goed en zal je daar denk ik door die houding dadelijk nog meer last van krijgen.
    En als je sowieso altijd al last van je rug hebt... ik heb in mijn omgeving goede verhalen over osteopaten gehoord, misschien is het een poging waard om daar een keer heen te gaan.

Deel Deze Pagina