Combi-cotti draagdoek, welke maat?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mikki77, Nov 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wil graag een comb-cotti draagdoek aanschaffen, maar nu twijfel ik over de maat. Misschien dat andere mensen die zo'n doek hebben mij kunnen adviseren....

Mijn normale kledingmaat is 36/38, en ik ben niet zo lang (1.68). Moet ik nu een S of een M nemen?

Mijn vriend wil de draagdoek ook heel af en toe gaan gebruiken, maar hij is een stuk breder dan ik, en heeft kledingmaat XL. Hij is ongeveer 1.82 lang. Betekent dit dat hij dan een eigen draagdoek moet hebben, of kan hij eventueel ook die S/M van mij gebruiken? Hij zal de doek namelijk niet vaak of heel lang achter elkaar gebruiken, alleen voor korte periodes in huis enzo...

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo Mikki,

Ik heb een combicotton, maar het is mij niet opgevallen dat het een bepaalde maat is! Ik zie in ieder geval geen labeltje of iets dergelijks...

3. batje

batje Actief lid

Sep 6, 2008
    113
    0
    16
    Ik heb een M en die lijkt bij iedereen goed te passen. Hij zakt wel enorm uit, als je de doek te lang draagt hangt je beeb op je knieen ;) (even wassen en hij zit weer strak)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat van dat uitzakken heb ik ook gelezen ja, en dat je daarom beter een niet-elastische doek kunt nemen. Maar ik ben niet van plan om uren buiten te gaan wandelen met dat ding om, althans...in eerste instantie wil ik hem gewoon voor in huis hebben, om mijn handen een beetje vrij te hebben ;) Na hoeveel tijd begint hij bij jou uit te zakken?

Share This Page