Wij zijn voor onze dochter op zoek naar een school, speciaal onderwijs. Ze heeft ASS en heeft echt behoefte aan een kleinere klas bijvoorbeeld. We zijn bij 1 school wezen kijken, maar daar is 95 procent van de leerlingen jongen, dat staat dochter nogal tegen. Ik lees ook veel verschillende dingen online, dus vraag me af wie (of nou ja, je kind) ervaring heeft met een school in bijvoorbeeld Amersfoort.
Mijn dochter met ASS zit (sinds groep 1, nu in groep 7) op een SO in Houten. 95% zijn inderdaad jongens. Er zitten dit jaar nog 2 meisjes in haar klas, en dat is veel. Ze is ook een aantal jaar het enige meisje geweest. Als je iets wil weten, mag je een PB sturen.
https://www.bbonderwijs.nl/ Ik ken iemand die hier op school zit, op de middelbare school. Volgens mij daar ook groep 8 gedaan. De ouders zijn wel tevreden.
Ik denk dat je de school bedoelt waar mijn zus werkt. Super leuk dat je zo positief erover bent, dat idee krijg ik ook via mijn zus
Dat zou zomaar eens kunnen! Sterker nog, als één van mijn kinderen naar het SO had gemoeten waren ze daar naartoe gegaan ondanks dat het niet bij ons in de buurt is. Je zus heeft de leukste en warmste school van Nederland uitgekozen!
Mijn ervaring is dat op SO ( tenminste cluster4, ik ga ervanuit dat je daar naar zoekt) altijd het grootste deel jongentjes zijn, die krijgen nu eenmaal vaker een diagnose