Hi, Zit met n beetje rare vraag maar kan t zijn dat mijn zoontje van ruim 5 weken in de nacht n ingebouwde wekker heeft opgebouwd? In t begin werd hij natuurlijk wakker omdat hij honger had maar ik heb steeds minder t gevoel dat hij honger heeft, hapt veel minder om zich heen en is met dteeds minder tevreden (70 cc) maar wordt stip 4 uur wakker als we hem rond 23 uur de laatste fles geven. Laatst was hij n keer heel onrustig in de avond en hebben we hem laten liggen omdat hij net rustig sliep. Hij had toen om 8 uur de laatste fles gehad en kwam toen uit zichzelf, ook wel om 4 uur maar er zat dus veel meer tijd tussen! Heb uiteraard liever dat hij zich vanaf n uurtje of 6 meldt en dan de laatste fles rond 23 uur. Herkennen jullie dit en iemand n tip hoe ik dit kan veranderen of gaat dit vanzelf? Weet niet meer hoe t bij de oudste ging eigenlijk maar vind dit zo vreemd. Speentje teruggeven helpt ook niet echt tot nu toe. Dank voor jullie reactie alvast!
Hoi Elsa, Toen onze dochter zo oud was, werd ze ook altijd om 4 uur wakker voor een fles. En met 5 weken is het echt niet erg om nog een fles te geven, dan hebben ze het vaak nog nodig. Als je denkt dat het niet meer nodig is, dan kun je eens een speentje proberen. Ik kreeg op den duur ook het idee dat ze best wat langer zonder fles kon en ben toen gaan rekken met een speentje en een aai over de bol. Dit ging prima en je merkt vanzelf wanneer je kindje echt honger krijgt. Als ik dat merkte, gaf ik gewoon een fles. Straks zul je zien dat hij pas om 4:30 wakker wordt, dan om 5:00 en plotseling is het 6:30 en hoor je hem nog niet. Zo ging het bij ons. Als hij lekker slaapt als hij om 8 uur 's avonds de fles krijgt, zou ik dat zeker doen. Het wakker worden om 4 uur schuift vanzelf op en straks zal hij dan lekker klokje rond slapen. Succes!!
5 weken is nog wel heel vroeg om een nachtvoeding over te slaan. Ik zou er daarom gewoon aan toegeven en een flesje aanbieden. Ons meisje kwam tot 12 weken nog elke nacht voor een voeding, en nu heeft ze 's nachts ook nog wel eens honger. Ze krijgt dan altijd een voeding, dan is ze snel weer tevreden en slaapt ze lekker verder.
oke, het gaat er mij meer om dat hij dan 6 voedingen krijgt en overdag krijgt hij al 150+5, dus dat lijkt me wat veel, maar las hij maar 80 krijgt valt de schade wel mee toch? en omdat hij daarvoor echt bijna mijn pyama opat en nu niet meer zo hongerig oogt stelde ik de vraag. Maar blijkbaar toch gewoon aan toegeven, zal 's eens een speentje proberen. Denk dat hij inderdaad vanzelf gaat overslaan. Hij is zeker nog klein, het is ook geen must hoor voor mij. Kleine moeite om hem wat te geven uiteraard!
Krijgt hij dan niet een beetje veel voeding? Die van mij is ook 5 weken... En die krijgt 6x 135 wat de max was zeiden ze bij cb... Die van mij komt trouwens ook om de 4 uur ook snachts
Mijnheertje hier is geboren met 4625 gram en ruim 52 cm en zit nu inmiddels ruim aan de 5 kilo en boven de 60 cm dus een enorme boedha. Mag het dus qua voeding rustig hebben. In totaal kom ik qua cc niet boven de 5 x 150, hij laat alleen overdag wat staan en drinkt dan in de nacht nog 80 cc. Dank voor jullie reacties!
Oja haha daar had ik even nie aan gedacht het gewicht haha die van mij is 4060 maar drinkt snachts ook 135 En.laat meestal niks staan hoop dat ze snel door willen slapen... suc 6