Ik weet niet voor welke luieremmer we moeten gaan. Mijn man en ik kunnen allebei niet best tegen de luchtjes. Dus we willen graag twee luieremmers tegen luchtjes aanschaffen. een voor boven en een voor beneden. Die emmers waarbij de luiers meteen in een zakje vacuum worden gezogen lijken mij het best. Alleen hoor ik dat de navullingen zo duur zijn. Ik heb geen idee hoeveel je ervan verbruikt dus ook niet van de kosten. Ik weet dat er bij de emmer van diaperchamp geen navulling nodig is, maar helpt dit systeem even goed? Die emmer lijkt me zo duur in aanschaf of heb ik dit mis? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt.
wij hebben een diaperchamp aangeschaft, ook omdat de navullingen van de meeste systemen vrij prijzig zijn. De diaperchamp is wel een aanschaf, maar er kunnen normale vuilzakken in. Mits op tijd geleegd ruik je niets. Bij ons zijn luchtjes het signaal dat de zak vol raakt. Alleen bij het verwisselen kan je soms wat last hebben van luchtjes. Wij zijn tevreden!
mijn zus had de luieremmer met cassettes van de hema, maar zij zou nu echt de diaberchamp adviseren. De cassettes zijn inderdaad erg duur. Ikzelf heb een diaberchamp en vind hem ideaal. Mijn dochter is nu 10 maanden oud en hij doet het nog goed. Natuurlijk ruik je af en toe een vies luchtje wanneer je de luier "doortrekt", maar dan denk ik altijd maar aan hoe het anders zou zijn geweest. Nu doe ik ook wel een week met een zak. Wij hebben hier van de gemeente roermond speciale incontinentie/luierzakken die je bij het kdv kunt inleveren en dan worden de luiers gerecycled. Voordeel is dus dat we die zakken in de diaberchamp kunnen hangen. Scheelt ook weer nare geurtjes in de gewone afvalbak. Beneden hadden we, toen onze dochter klein was, een klein prullenbakje speciaal voor luiers. Dat was niet zo bijzonder ding. Maar gewoon iets, zodat we snel wat weg konden gooien. Toen moesten we haar natuurlijk regelmatig een schone luier geven. Nu zijn het er veel minder en loop ik naar boven voor het verschonen.
wij hebben ook de diaper champ, vind het een prima ding! je ruikt inderdaad niks, alleen even als je de luier erin doet inderdaad. maar daarna niks, en ik doe trouwens de poepluiers in een zakje voor ik hem erin doe. ruik je al helemaal niks. wij hebben wel de kleine luieremmer ervan, ik leeg de zak om de dag.
Wij hebben voor de diaper champ gekozen, nog niet gebruikt maar via marktplaats gekocht, voor maar 15. Misschien een tip!
daiperchamp! deze worden bij de kinderdagverblijven over het algemeen ook gebruikt! Wel wat duurder in aanschaf maar ideaal, je kunt er normale luierzakken of vuilniszakken indoen. Op deze manier verdien je het geld wat je kwijt bent aan de aanschaf terug!
Hier ook een gewone pedaalemmer, legen we om de paar dagen. Als je hem open doet ruikt het wel even, maar dicht ruik je niets. Bevalt ons dus heel goed, niet duur en we hebben wel zo'n mooie pedaalemmer (wit metaal) die goed past in de kamer. Was ook niet duur, ik dacht 12 euro bij xenos.
Ik heb ook die van de HEMA. De casettes hebben we nu even erbij gekocht en zullen idd straks nieuwe moeten kopen, maaaar tip: HEMA heeft online heeeel vaak kortingen van 15 of 20%, als je op die dagen besteld scheelt het meteen weer!
Helemaal geen luier emmer Raar iets, een emmer die dagenlang vol met strontluiers staat te stinken. Hier geparfurmeerde luierzakjes van de action. Luier er in en meteen buiten wegmikken. S avonds of snachts of geen zin dan kunnen er max 2 a 3 in. Dichtknopen en weg ermee.
Wij hadden een emmer met die cassettes (tommee tippee geloof ik). Duur systeem, en ik denk niet dat ik het weer zou doen. Maar: zolang de emmer dicht zit ruik je niks. Bij het legen van de emmer ging het op den duur wel stinken, maar dat hoefde ook maar eens per week. Wat ik nu zou doen? Gewone emmer met deksel, en dan de poepluiers in een geparfumeerd luierzakje doen. Emmer eens per dag leeggooien. Die luierzakjes had ik altijd bij me voor onderweg, superhandig.
Hier een gewone luieremmer van de Hema, met deksel. Ik gebruik nu wasbare luiers, dus er liggen geen poepluiers meer in de bak (die gooi ik leeg in de wc namelijk, weg poep ), maar bij wegwerp verving ik gewoon de zak als ik het begon te ruiken. Super simpel, geen gedoe met cassettes oid. Oh en geparfumeerde luierzakjes zijn ook fijn, ik vind die van de AH lekker ruiken. (Ik gebruik ze voor onderweg vooral, vieze luiers gaan weer mee naar huis, in zo'n zakje zit het heel veilig )
Ik heb toevallig paar weken terug even voor de lol uitgerekend wat de luieremmer van de Hema me tot nu toe heeft gekost... Laten we het er op houden dat wanneer ik de grote daiper champ had gekocht het een hoop geld had gescheeld aan het einde van de rit
Wij gooien de luiers uit het raam als ik ze boven doe, ze landen dan in de tuin en als ik beneden ben gooi ik ze in de grijze bak.
Thanks voor jullie reacties dames! Heb ze allemaal aan mn man laten lezen. Waarschijnlijk gaan we het als volgt doen: - diaperchamp voor boven (poepluiers apart verpakt) - beneden toch onze luieremmer die we al hadden bij de badset en de poepluiers ook apart verpakken. Die kan ik sneller legen en mocht dit nog niet bevallen kunnen we altijd nog uitkijken naar iets anders. Er zaten goede tips bij. De emmer met navulcassettes word het dus niet.