Ik heb even een vraagje. Wij kregen vandaag een brief van de verzekering van mijn vriend waarin stond dat hij van de 175,- aan laboratoriumkosten zo'n 145,- zelf moet betalen. Die labkosten zijn geweest voor de voorbereiding van de zwemmers voor de inseminatie (iui). Ik dacht dat iui geheel vergoed werd door de basisverzekering? Hebben jullie deze kosten ook zelf moeten betalen?
Hoi hoi Sooner, Ben je niet in de war met het eigen risico? Wij hebben dit jaar ook € 300,- aan eigen risico betaald. (2 x € 150,-). En dat wordt vaak verrekend met nota's van het ziekenhuis. Als het geen eigen risico is, dan moet de verzekering het volgens mij gewoon vergoeden. IUI is in z'n geheel gedekt. Succes ermee!
Het zal idd je eigen risico zijn. Dat is per persoon 155 euro. En aangezien het om zaad gaat zal het van zijn eigen risico afgaan. Bij een volgende IUI zal je dus geen rekening meer krijgen, want dan is je eigen risico al voldaan.
Jullie hebben helemaal gelijk, ik had beter eerst ff zelf kunnen checken op internet (en ik heb de verzekeraar even gebeld) dan had ik julllie niet hoeven lastig vallen. Maar heel bedankt voor de antwoorden. Dat is het inderdaad het eigen risico. Ik dacht altijd dat omdat Freya aangaf dat het in de basisverzekering ging vallen vanaf 1 juli vorig jaar, dat dat ook betekende dat het buiten het eigen risico viel. Niet dus. Bedankt voor jullie reactie!
Juist voor de basisverzekering geld de eigen risico. Voor de aanvullende verzekering geld deze namelijk niet. En beter een keer teveel gevraagd dan blijven zitten met je vraag toch!