ZNM mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    is ook erg leuk idd!

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Ook een heeeeele dikke knuffel van mij!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    jA jILDOU OOK... Overdag ook nooit gehad overigens..

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hier wel maar al een hele tijd niet meer

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Vroeg t me ff af.. Aangezien er ook kinderen zijn die met 4 jaar nog met zo'n ding rondhuppelen :D !!

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou hier niet hoor haha

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    julian heb hem als die moe is

8. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Isis heeft een kluffel die ze in haar mond propt maar die mag ze alleen in bed.

Xxx Treintje

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha dat mag ook :D !!

Hihi Jildou heeft net ontdekt hoe je ook weer zelf op de bank kunt komen.. Er af kon ze al :D !! Dat is dus ook wel een nadeel, want mevrouw mag graag gek doen op de bank.. Ze doet nu dus niets anders dan op en af de bank... Leuk kind :D !!

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas, met anderhalf horen ze 6 woordjes te kunnen zeggen. Klanken zoals whaaa, oooh, ieeh telt ook mee.
    Ik dacht dus ook dat Jaron weinig sprak ( 5 woordjes) maar er komen wel veel klanken uit.

Speen hebben we hier niet. De oudste duimde. Dat leek even lastig af te leren. Hij mocht het alleen in bed, maar ja, hoe leer je dat uiteindelijk af. Toen hij 5 was had ik net gezegd dat als hij zou gaan wisselen hij niet meer mocht duimen, want als de grote mensentanden scheef zouden groeien dan kon hij niet meer eten. De week erna begon hij prompt te wisselen en van de ene op de andere dag is hij gestopt.
    Ruben had een speen. Tot 1 jaar mocht hij hem te pas en te onpas en daarna alleen in bed. Vanaf 3 helemaal geen speen meer. (ook op dringend advies van de tandarts want hij kreeg een echt spenen gebitje.)
    Jaron doet beide niet.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Heerlijk Jenny :D !! Wij gaan bij de volgende ook voor zonder speen.. Jildou wil ik straks ook , zodra ze het kan begrijpen dat ding verbannen ;) Ooh dan hoef ik me geen zorgen te maken dus, Jildou zegt nu al meer dan 6 woordjes :D !!
    Ooh en wat ik zo straks zei van het bankklimmen.. Ja dat laat je dus niet alleen zien op de bank, Jildou kan dus nu ook zelf de trap op komen (met mij erachter natuurlijk ;) ) Is wel fijn als ik straks met dikke toeter loop ;) Maar voor nu dus wel overal de hekjes dicht als ik even snel naar boven loop kunnen ze dus mooi wel dicht :p

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Sam: jeetje eng zeg zo met Jildou. Ben blij dat het niks ernstigs was! hoe gaat het nu met haar?

LIndaa: oeii buitens gesloten. Ik zou ook gek worden als mijn kind nog binnen zat en begon te huilen. Tis gelukkig goed gekomen, maar wat zul jij geschrokken zijn.

Dombo: een hele dikke Knuff!

Speen: geen speen, Denise had hem in het hele begin voor de zuigbehoefte die ze had. ze zoog haar vingertjes gewoon vol blaartjes. Maar toen dat over was had ze ook geen behoefte meer aan de speen. Vaste knuf heeft ze ook niet. Dus hier geen drama's met afleren van speen en knuffels.

Woordjes: komt allemaal wel goed. De 1 is wat vlotter dan de ander daarin, net zoals met lopen enzo.
    Denise is trouwens gek met haar boekjes. Komt altijd met die dingen aanzetten. Dus hier word veel voorgelezen.(naja voornamelijk plaatjes kijken en daarbij de geluiden, zoals met beesten enzo)

ehm...ben de rest weer vergeten geloof ik...

Denise haar pokjes zijn al aan het verdwijnen. Mooi ingedroogd alles en ik moet zeggen het viel me echt ontzettend mee. weinig jeuk, niet ziek, alleen iets minder lang slapen de eerste dagen.
    geloof toch dat een havermoutbadje wonderen doet icm calendulan emulsie :)

13. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    trapklimmen hier ook..als ik het hekje niet dicht doe kan ik er maar om denken. Vind het doodeng.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam en Liesje, bedankt.

Yelina heeft ook nog een speen, maar alleen in bed.

Jenny, bedankt voor de info over de woordjes. Was het even kwijt wat ze ook al weer moesten kunnen op deze leeftijd. Zie al dat ik me er helemaal geen zorgen hoef te maken. Niet dat ik dat al deed, want ze ontwikkelen zich nu toch eenmaal op hun eigen tempo. De een praat vlotter, de ander klimt vlotter op de bank of de trap op. Het komt allemaal wel goed.

Sam, daar is Jildou al lekker vlot mee zeg, met op de bank klimmen.

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Inez bij toeval was er van de week een topic op het moederforum waar mij dat verteld werd van die woordjes. Ik weet dat ruben ook laat was met praten, en aangezien hij dat nu ruimschoots compenseert maak ik me met Jaron geen zorgen. De verschillende klanken maakt hij wel en dat schijnt wel belangrijk te zijn. Maar goed dat doet hij dus prima.

Jaron klimkt ook zelf de trap op. Bij voorkeur laat ik hem dat ook zelf doen, dat scheelt mijn rug weer.
    Overigens heeft hij al 1 x laten zien dat hij ook prima de trap af kan. (ieks, was het hekje niet dicht).

Sam, over wel of geen speen kun je volgens mij weinig plannen. We hebben althans bij geen van de drie bewust bedacht dat het wel of niet een duimer of spener moest worden. We begonnen bij timo wel met een speen maar hij wilde hem niet. Ruben wel en jaron dus weer niet.
    Persoonlijk heb ik liever een spener dan een duimer.

Heeft denise waterpokken gehad? Wat sneu zeg! Knapt ze alweer op?

Ik zag dat LInda ook weer terug is?

Sam wat is er met Jil gebeurd?

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Jenny: ja, het heerste al op de crèche, dus we wisten dat wij ook nog wel aan de beurt zouden komen.
    Gelukkig is denise niet ziek geweest van de waterpokken, en gaan de plekjes al aardig weg. Ze had ze gelukkig alleen op de rug, buik en in het haar. heel veel jeuk heeft ze ook niet gehad.
    MIsschien scheelde het ook dat ze net een dag ervoor was gestopt met de AB kuur tegen oorontsteking...

17. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goedeavond!

Speen, hier nooit gehad...ook niet bij dochterlief...nooit geduimd, niets...Wel hebben ze allebei een knuffel en daar slapen ze mee...overdag hebben ze hem niet...wel als zoonlief verdrietig is, vraagt hij naar: "viendje" ;)

18. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hier zegt zoonlief al aardig wat woordjes...maar in vergelijking met zijn zus dan, is het een pak minder...maar goed het ene kind is het andere niet...en gelukkig maar ;)!

Dochterlief had op die leeftijd al een woordenschat van 60woorden...maar sprak al van 6 maanden met de meest bekende woordjes...

Trouwens, de kindjes zullen wel kunnen praten hoor, je zal zien...papa en mama's oren afzagen ;)!

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    heb net alle flessen uitgekookt en opgeborgen...
    vreemd om die periode weer af te sluiten. Zijn nu toch al een Tijd over op tuitbeker en gewone beker.

20. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Jenny, hoe gaat het met je?

Lindada, wat jammer dat je de baan niet hebt...Had er zo op gehoopt!

Liesje, fijn dat Rihanna al wat beter eet!

Sam, hoe is het met jildou vandaag?

Natas, wordt er dan zo druk gezet door kind en gezin om de woordenschat te verruimen?

Lindaa, al bekomen van je avontuur gisteren? Ik zou ook flippen ;)!

Dombo, volhouden meid! Je hebt al zo je best gedaan meid! En je weet, als je het moeilijk hebt, typen, typen, typen...;) Dan kunnen wij je erdoorheen helpen!

Zo hoop dat ik niemand vergeten ben! ;)

Deel Deze Pagina